• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2015-01-18 08:49:08 följande:

Jag tänkte också att det är bra att ha alla sådana saker samlade. Med första dottern hade jag skötbord men inte med andra.

Ska nog kolla lite på blocket om det finns några fina. Babyskydd har vi inte handlat men det tänkte vi köpa ett begagnat.

Det är 74 dagar kvar nu

Jag håller också utkik på blocket efter skötbord! Känns som en sån sak som kan vara bra o köpa begagnat!

Idag har vi 81 dagar kvar! Känns helt galet! Tiden går verkligen fortare när man redan har barn sedan innan! :)
  • Sommarsnö

Ni som haft onda sammandragningar; har ni ringt och kollat det även om ni bara haft någon enstaka? Fick ett par nu inatt och jag tror det är stressutlöst för jag fick en precis när min sambo skulle åka till Norge inatt (han blir borta i sex veckor). Jag fick ont på höger sida och det strålade lite ut i ryggen och ned mot ljumsken. Fick sedan någon som kändes mer långt ner i mitten. Var det förvärk eller sammandragning tror ni och bör man kolla upp det? Vet inte hur mycket jag vågar ut och röra på mig idag?

• Madelen b
    S1528 skrev 2015-01-18 11:52:12 följande:
    Ja då blir det lite lättare är klart.. Vi bor ju lite mer "lantligt" även om det inte är mitt ute i ödemarken och fram till för tre år sedan hade jag aldrig träffat någon som heter som jag. Det kändes jättekonstigt, haha!

Nä, lagom ovanligt förnamn är ett krav eftersom barnet kommer att få ett ovanligt efternamn som bara bärs av en enda släkt. Och så ska det passa ihop också..

Hur gör ni med mellannamn? Jag själv har tre förnamn, sambon har två. Vet inte riktigt hur jag känner inför att ge liten två eller tre namn :/
    Ahh ja då har du ett ovanligt namn;) har du kollat hur många i sverige som heter det?

Jadu sonen har sitt tilltalsnamn, sedan ett släktnamn från sin farfar sedan sambons efternamn ( räknas ju som mellan namn ) och sedan mitt efternamn! Men man ser ju bara hans för och efternamn överallt!

Nu vet jag inte, jag har ett andra namn som nästan alla kvinnor i min släkt heter, så enkelt att ta det och hedra både min mamma och farmor! Samtidigt skulle jag bara vilja vara iskall och vara ge ett namn då jag själv inte bryr mig! Två efternamn blir det ju då vi inte är gifta!
  • Madelen b
    Bell13 skrev 2015-01-18 12:36:22 följande:
    Vi funderar på Douglas, Konrad eller Elvis
    Douglas hette min första kärlek;)
  • Madelen b
    emmasdag skrev 2015-01-18 13:04:31 följande:
    Våran dotter heter Li :) Om vi väntat en flicka även denna gång hade jag velat ge henne namnet Lykke :) Lykke och Li! Men nu är det en liten pojke, och jag tycker det är så himla svårt!
    Min sambo tycker ju oxå lykke jag tycker de är för danskt;)

Plus en vän heter just lykke li ;)
  • Madelen b
    Sommarsnö skrev 2015-01-18 13:12:49 följande:

Ni som haft onda sammandragningar; har ni ringt och kollat det även om ni bara haft någon enstaka? Fick ett par nu inatt och jag tror det är stressutlöst för jag fick en precis när min sambo skulle åka till Norge inatt (han blir borta i sex veckor). Jag fick ont på höger sida och det strålade lite ut i ryggen och ned mot ljumsken. Fick sedan någon som kändes mer långt ner i mitten. Var det förvärk eller sammandragning tror ni och bör man kolla upp det? Vet inte hur mycket jag vågar ut och röra på mig idag?

Det där med att dem skall göra ont eller inte vette tusan, då jag gick länge med helt smärtfria sd men vart inlagd iaf då tappen var utplånad!

Jag tror snarare om dem är regelbundna och håller i sig man ska kolla upp det! Men du kan alltid ringa o rådfråga bb ju!
  • Sommarsnö
    Madelen b skrev 2015-01-18 13:54:07 följande:
    Det där med att dem skall göra ont eller inte vette tusan, då jag gick länge med helt smärtfria sd men vart inlagd iaf då tappen var utplånad!

Jag tror snarare om dem är regelbundna och håller i sig man ska kolla upp det! Men du kan alltid ringa o rådfråga bb ju!
    Jag ringde och frågade och är beordrad vila idag. Om det fortsätter ville de kolla upp det så jag hoppas det håller sig lugnt. Ska försöka klocka sammandragningarna också. Tycker ibland det är svårt att känna när de icke-onda börjar och slutar, tycker magen är hård allt som oftast liksom.....
  • S1528
    Madelen b skrev 2015-01-18 13:49:05 följande:
    Ahh ja då har du ett ovanligt namn;) har du kollat hur många i sverige som heter det?

Jadu sonen har sitt tilltalsnamn, sedan ett släktnamn från sin farfar sedan sambons efternamn ( räknas ju som mellan namn ) och sedan mitt efternamn! Men man ser ju bara hans för och efternamn överallt!

Nu vet jag inte, jag har ett andra namn som nästan alla kvinnor i min släkt heter, så enkelt att ta det och hedra både min mamma och farmor! Samtidigt skulle jag bara vilja vara iskall och vara ge ett namn då jag själv inte bryr mig! Två efternamn blir det ju då vi inte är gifta!
    Jag velar lite fram och tillbaka angående antalet namn, i min släkt har vi som sagt tre namn var allihop medan dom i sambons släkt bara har två. Hur som helst så får det bli sambons efternamn, som jag ändå kommer att ta när vi gifter oss.

Jag får nog rota fram någon gammal telefonkatalog och leta upp några lämpliga namn till tösen, haha!
  • Bell13

Har idag fått gröna flytningar. Är det läge att ringa förlossningen eller väntar jag till mvc öppnar imorgon?

• Madelen b
    S1528 skrev 2015-01-18 15:43:46 följande:
    Jag velar lite fram och tillbaka angående antalet namn, i min släkt har vi som sagt tre namn var allihop medan dom i sambons släkt bara har två. Hur som helst så får det bli sambons efternamn, som jag ändå kommer att ta när vi gifter oss.

Jag får nog rota fram någon gammal telefonkatalog och leta upp några lämpliga namn till tösen, haha!
    Haha ja du får göra det;)

Här kommer de dröja innan vi gifter oss plus att ja vette tusan om ja vill ta hans efternamn;)

Därför får ungarna mitt( plus att ja sköter alla papper) ;)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)