• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Madelen b

Står bara på min sida att dem skickat ett brev!

LillaSandy skrev 2015-01-21 19:12:50 följande:

Kan man se på fk hemsida om man blir beviljad graviditetspeng eller inte? Eller vad är det ni kunnat se på sidan?

• Emmadee

Har inte köpt en endaste babypryl förrän nu. Köpte precis ett jättefint begagnat skötbord och imorgon ska vi titta på en vagn. Är helt inne i babyprylar just nu. Tänker köpa mycket begagnat och har sparat en del sen sonen. Men jag vill unna mig en fin Skötväska. Men hjälp, vad ska man köpa??

• Sommarsnö
    LillaSandy skrev 2015-01-21 19:41:01 följande:

Ok men man kan inte se på hemsidan om man blir beviljad gravidpeng eller ej?

Du måste logga in på "Mina sidor" på Försäkringskassans hemsida. Du kan logga in med Bank-ID t ex. Under den sidan står det om beslutet är klart eller ej.
  • LillaSandy

Det enda jag kan se är att de tagit beslut om sjukpenninggrundande inkomst, men det är väl inte samma sak som graviditetspenning? Beslut om sjukpenninggrundande inkomst har de enligt hemsidan tagit igår och brev har skickats hem till mig. Men det är väl inte samma som graviditetspenning? Kan inte se någon rubrik som heter graviditetspeng där?

• Sommarsnö

När börjar man gå på kontroll varannan vecka? Har varit hos BM i vecka 26 och 29 och nu är det i vecka 33 nästa gång. Tycker det är långt till dess. I vilka veckor har ni fått tid för kontroller?

• S1528
    LillaSandy skrev 2015-01-21 20:04:18 följande:

Det enda jag kan se är att de tagit beslut om sjukpenninggrundande inkomst, men det är väl inte samma sak som graviditetspenning? Beslut om sjukpenninggrundande inkomst har de enligt hemsidan tagit igår och brev har skickats hem till mig. Men det är väl inte samma som graviditetspenning? Kan inte se någon rubrik som heter graviditetspeng där?

Det är inte samma sak :) Jag läste något om att man inte skulle kunna se handläggningen av GP på Mina Sidor, men man kanske kan se det när beslutet väl är taget? Hoppas..

På min sida att inte ens något om att de tagit emot papper på min SGI. Och inte ett ord om GP heller. Antar att det bara är att vänta..
  • S1528
    Emmadee skrev 2015-01-21 19:48:18 följande:

Har inte köpt en endaste babypryl förrän nu. Köpte precis ett jättefint begagnat skötbord och imorgon ska vi titta på en vagn. Är helt inne i babyprylar just nu. Tänker köpa mycket begagnat och har sparat en del sen sonen. Men jag vill unna mig en fin Skötväska. Men hjälp, vad ska man köpa??

Jag har köpt en begagnad vagn och ett nytt babyskydd. Behöver köpa en spjälsäng, men sedan står det liksom bara stilla! Jag vet inte ens vad man behöver för alla säger så olika.

Tittar på mycket grejer men slår liksom aldrig till och köper något, haha..

Vill också ha en fin skötväska men hittar ingen som jag verkligen gillar :/
  • emmasdag
    Sommarsnö skrev 2015-01-21 20:26:34 följande:

När börjar man gå på kontroll varannan vecka? Har varit hos BM i vecka 26 och 29 och nu är det i vecka 33 nästa gång. Tycker det är långt till dess. I vilka veckor har ni fått tid för kontroller?

Jag har kontroll var tredje vecka fram till mars, då blir det varannan vecka, och jag ska ha 9 april! Tror det är olika om man är omföderska och hur komplikationsfri graviditet du haft innan med. Men det skiljer sig säkert beroende de på var man bor :)
  • Madelen b
    LillaSandy skrev 2015-01-21 20:04:18 följande:

Jag ser bara att ett beslut togs igår och ett brev är skickat! Kan inte se vad beslutet gäller eller om de är ett bra eller dåligt beslut;)

Så du får nog snällt vänta på traditionellt svar i brevlådan! :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)