• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Anonym (??)
    Sommarsnö skrev 2015-01-22 14:53:02 följande:

Haha, verkar bara vara jag som vill ha täta besök. Nojig förstabarnsmamma ;)

Jag har var tredje vecka och vill gärna ha varannan vecka istället. Så du är inte ensam :) Men jag är ändå glad för de besöken var tredje vecka som är nu än att vänta ännu längre :)
  • BigMami
    Sommarsnö skrev 2015-01-22 14:53:02 följande:

Haha, verkar bara vara jag som vill ha täta besök. Nojig förstabarnsmamma ;)

Det är ju bara att säga till om du vill gå oftare om det känns tryggare
  • Madelen b

Ja gillar oxå täta besök:) går tiden lite snabbare:)

Har haft sd hela dagen plus mensvärk:( ska sova nu o se om de blir bättre!!

• ullin

Är det någon fler som i princip bara känner sparkar/boxning på vänster sida och ner mot blåsan? Gångerna jag känt på höger sida kan jag lätt räkna på en hand.

(Har moderkakan i framvägg så ev den som dragit sig åt höger och dämpar?)

Vecka 27.

• Sommarsnö

Har en kompis som fått herpesutslag på kinden (ev förstagångsinsjuknande) och undrar nu om det finns risk om hon träffar mig att hon smittar. Är det någon fara tror ni nu när man är gravid och så att träffas? Jag har själv herpes (fast i näsan av alla ställen!) men man kan väl få smitta på nya ställen även om man har det redan så att säga?

• Bell13

Besöket hos bm gick bra. 29 på magmåttet så precis på kurvan. 136 i hb

• Mars12

Då var TUL avklarat... Bebis var inte för stor utan vägde idag 1328g och beräknat för denna vecka +dag var 1375g. Skönt!

Hade lite mer fostervatten men ändå inte onormalt mycket.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)