• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • ullin
    Apriltös skrev 2015-01-23 22:50:36 följande:

Har ni gjort sockertestet än?

På en skala 1-10 hur äckligt är det? Ska göra mitt den 6e, och mina drömmar lever ju verkligen. Drömde inatt att jag drack den iaf. Och den smakade verkligen äckligt o vaknade o ville kräkas...

Drömde också att jag vaknade och kl var 17.00 o min sambo hade inte kommit hem från jobbet än, så trodde han låg på sjukhuset..

(Allt i natt)

För någon dag sen drömde jag att min kompis skulle föda (hon har redan fött) o i samma stund så hade jag minskad fosterrörelse så bi träffades på sjukhuset.

Mina drömmar har utvecklats något kopiöst senaste veckan, någon mer?

Jag har inte fått någon info om att det ska göras ett. Brukar det vara standard eller bara om man har "värden för det"?
  • BigMami
    Apriltös skrev 2015-01-23 22:50:36 följande:

Har ni gjort sockertestet än?

På en skala 1-10 hur äckligt är det? Ska göra mitt den 6e, och mina drömmar lever ju verkligen. Drömde inatt att jag drack den iaf. Och den smakade verkligen äckligt o vaknade o ville kräkas...

Drömde också att jag vaknade och kl var 17.00 o min sambo hade inte kommit hem från jobbet än, så trodde han låg på sjukhuset..

(Allt i natt)

För någon dag sen drömde jag att min kompis skulle föda (hon har redan fött) o i samma stund så hade jag minskad fosterrörelse så bi träffades på sjukhuset.

Mina drömmar har utvecklats något kopiöst senaste veckan, någon mer?

Jag hoppade glukosbelastningen förra & denna graviditet just för det är så äckligt och jag mår extremt illa av dem. Å så är man fastande & jag måste äta direkt på morgonen. Tar stick i fingret varje gång istället. Min mamma har typ2 diabetes så därför ska jag egentligen göra belastningen.

Annars görs de inte här.

Jag drömmer också extremt mycket & har svårt att sova..
  • Madelen b
    ullin skrev 2015-01-23 23:22:33 följande:
    Jag har inte fått någon info om att det ska göras ett. Brukar det vara standard eller bara om man har "värden för det"?
    Här görs den jämt! Men om du är i riskgrupp så görs den två gånger! Min mamma har diabetes så därför göra den två gånger! Visst fastan är jobbig, men ja brukar sova så nära besöket jag bara kan haha!
  • amandanS
    ullin skrev 2015-01-23 23:22:33 följande:

Här görs det inte på rutin! Stick i fingret (p-glucos samt hb) på i stort sett alla besöken men jag låg på 4,3 nu i veckan, någon timme efter frukosten dessutom, så ligger lågt :) Ingen diabetes i släkten heller.. Så då ser dom väl inget vits med det antar ja..
  • naughtyn

Jag har inte hört något om glukosbelastning ännu och det trots att jag har uppgett att vi har diabetes i släkten och att min mamma hade tendenser till graviditetsdiabetes under sina graviditeter. Har dock legat på 4,2 - 4,4 - 5,8 en timma efter frukost på mina besök hittills så de kanske inte ser något skäl till göra det testet än så länge iaf.

• Bell13
    naughtyn skrev 2015-01-24 16:41:13 följande:

Jag har inte hört något om glukosbelastning ännu och det trots att jag har uppgett att vi har diabetes i släkten och att min mamma hade tendenser till graviditetsdiabetes under sina graviditeter. Har dock legat på 4,2 - 4,4 - 5,8 en timma efter frukost på mina besök hittills så de kanske inte ser något skäl till göra det testet än så länge iaf.

Jag hade 7.2 i onsdags hos min bm och hon sa att de bara gör det vid värden över 9
  • ullin

Här kollar de värdena vid varje besök så det räcker kanske så.

• Mars12

Vad bör man ligga på? Jag hade 3,8 sist... Min BM tyckte de var lite lågt. Vad är normalt?

• naughtyn
    Mars12 skrev 2015-01-24 20:41:13 följande:

Vad bör man ligga på? Jag hade 3,8 sist... Min BM tyckte de var lite lågt. Vad är normalt?

Mellan 4-9 är önskvärt har jag hört.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)