• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Anonym (??)
    Sommarsnö skrev 2015-01-21 20:26:34 följande:

När börjar man gå på kontroll varannan vecka? Har varit hos BM i vecka 26 och 29 och nu är det i vecka 33 nästa gång. Tycker det är långt till dess. I vilka veckor har ni fått tid för kontroller?

Jag har kontroll inbokat var tredje vecka till veckan innan BF. Och det är första barnet för mig.
  • Sommarsnö

Nu i tredje trimestern så brukar det ju stå att man ska äta två mellanmål extra. Undrar då hur mkt de räknar med att man äter normalt? Hur många mål äter ni nu per dag? Jag har haft lätt för att svimma de sista dagarna och undrar om jag äter för lite (förutom att jag också dricker för lite säkert)? Jag äter till frukost fil med bär och müsli och en smörgås och te. Sedan lunch och på em mellanmål. Kvällsmat och ett mellanmål innan jag går och lägger mig. Är det för lite?

• BigMami

När börjar man gå på kontroll varannan vecka? Har varit hos BM i vecka 26 och 29 och nu är det i vecka 33 nästa gång. Tycker det är långt till dess. I vilka veckor har ni fått tid för kontroller?

Jag går varannan vecka nu redan i v30 ( Har varit i v 25, 28, 30 osv. Fick tider för graviditeten ut) Väntar 4e barnet och alla mina graviditeter har varit komplikationsfria hittills. Jag tycker det är drygt att ränna där så ofta! Såklart är det bra att hålla koll men det känns inte som att man gör annat...
  • Smulan 89
    BigMami skrev 2015-01-22 08:25:55 följande:
    Jag går varannan vecka nu redan i v30 ( Har varit i v 25, 28, 30 osv. Fick tider för graviditeten ut) Väntar 4e barnet och alla mina graviditeter har varit komplikationsfria hittills. Jag tycker det är drygt att ränna där så ofta! Såklart är det bra att hålla koll men det känns inte som att man gör annat...
    Samma här, v 28, v 30, 32 osv. Så drygt tycker jag. Kunde varit 3 v mellan besöken i alla fall. Man hinner inte ens bli nyfiken om magen har växt osv på så kort tid. Mår jag bra och bebisen sparkar som den brukar, så är det väl bra =)
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-01-21 23:19:14 följande:

Nu i tredje trimestern så brukar det ju stå att man ska äta två mellanmål extra. Undrar då hur mkt de räknar med att man äter normalt? Hur många mål äter ni nu per dag? Jag har haft lätt för att svimma de sista dagarna och undrar om jag äter för lite (förutom att jag också dricker för lite säkert)? Jag äter till frukost fil med bär och müsli och en smörgås och te. Sedan lunch och på em mellanmål. Kvällsmat och ett mellanmål innan jag går och lägger mig. Är det för lite?

Ät när du är hungrig och till du blir mätt är mitt råd.

Jag har under min graviditet varit mer hungrig i perioder och har då tänkt att kroppen reglerar det där själv.
  • Freje

Läste tre av mina favoriter bland flicknamn finns med på topp tio för 2014 (Elsa, Julia och LInnea). Så jag får lov att fundera ut flera alternativ. Vill helst undvika topp tio i alla fall.

Jag har varit på kontroll v 25, nästa blir i vecka 29, därefter tror jag att det blir varannan eller var tredje vecka.

Apropå skötväska, så hade jag till sonen en väska från Stadium (tror den kallas cykelväska , kostade 99 kr), massa bra fack på utsidan och neutral i färgen. Enda nackdelen var att det bara var ett stort fack inuti. Nu skulle jag vill ha en med avskiljare i väskan, så man kan ha skötgrejer i ett fack och "mat-grejer" i ett annat. Lättare att hitta då. Många skötväskor tycker jag är för klumpiga (och för dyra).

• Fr1da

Det verkar ju vara lite olika. Jag har fått alla mina tider nu fram till BF, och kör varannan vecka sedan förra veckan (går idag in i v 31).
  • BigMami
    Smulan 89 skrev 2015-01-22 09:29:02 följande:

Samma här, v 28, v 30, 32 osv. Så drygt tycker jag. Kunde varit 3 v mellan besöken i alla fall. Man hinner inte ens bli nyfiken om magen har växt osv på så kort tid. Mår jag bra och bebisen sparkar som den brukar, så är det väl bra =)

Nä men precis Min hade växt 5 cm mellan de sista besöken Shit pommes..
  • ullin

Vi har bm-besök var tredje vecka mellan v 26 fram till vecka 35. Sen blir det tätare gissar jag.

• S1528

Jag har två BM-besök inplanerade framöver. Mitt senaste var i v.26, nästa blir i v.30 och där efter i v.33.. Sedan vet jag inte hur hon har tänkt.

Jag tycker det går fort mellan besöken redan nu och då har jag ändå haft en månad i mellan. Besök varannan vecka, hujedamig, då kommer det kännas som man springet där varje dag!

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)