• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Smulan 89
    Apriltös skrev 2015-01-23 22:50:36 följande:

Har ni gjort sockertestet än?

På en skala 1-10 hur äckligt är det? Ska göra mitt den 6e, och mina drömmar lever ju verkligen. Drömde inatt att jag drack den iaf. Och den smakade verkligen äckligt o vaknade o ville kräkas...

Drömde också att jag vaknade och kl var 17.00 o min sambo hade inte kommit hem från jobbet än, så trodde han låg på sjukhuset..

(Allt i natt)

För någon dag sen drömde jag att min kompis skulle föda (hon har redan fött) o i samma stund så hade jag minskad fosterrörelse så bi träffades på sjukhuset.

Mina drömmar har utvecklats något kopiöst senaste veckan, någon mer?

Jag har aldrig fått info om sockertest. Har två barn innan och har gått till samma mvc, samma barnmorska. Här görs det bara om värdena inte är inom "godkänt". Kompisen har druckit det med två av sina barn (samma mvc som mig). Hon sa bara att det var äckligt.
  • ullin

Idag sydde vi ett babynest. Nu börjar som allt vara redo för ankomst. Bara tre månader till nu som gärna går speeda på.

• Freje
    ullin skrev 2015-01-25 21:31:23 följande:
    Idag sydde vi ett babynest. Nu börjar som allt vara redo för ankomst. Bara tre månader till nu som gärna går speeda på.
    Vilket fint babynest! Jag är så avundsjuk, då jag önskar jag kunde sy själv. Men jag är helt hopplös på att sy.
  • Emmadee

Börjar också ha mycket klart inför ankomsten nu. Det mesta är inhandlat.

Däremot börjar jag känna mig mindre redo desto längre det går. Oron smyger sig på, hur ska jag klara av att bli mamma?

Jag har ju gått igenom det en gång förut, det är ju inte förstföderska och har ju klarat av det bra. Men sonen fyller 8 år så småbarnsåren är ju ett minne blott.

Fick en försmak på det här med vakennätter i natt, eftersom sonen har haft ont i ett öra. Och jag kan erkänna att jag är rätt trött idag.

Men jag är trots allt mer förväntansfull än orolig. Vet ju sen förra gången att jag har den där mammarollen inbyggd.

• Jozsan

Hej på er alla gravida!

Hur känner ni i kroppen just nu? Jag har fått foglossning, kan knappt gå dådet gör så ont och vid minsta ansträngning får jag sammandragningar. Men, nu är det 'bara' tre månader kvar :)
    Hur länge tänker ni arbeta innan bf?

• silverfirren
    Jozsan skrev 2015-01-26 10:44:38 följande:

Hej på er alla gravida!

Hur känner ni i kroppen just nu? Jag har fått foglossning, kan knappt gå dådet gör så ont och vid minsta ansträngning får jag sammandragningar. Men, nu är det 'bara' tre månader kvar :)

Jag vet inte vad som hänt med min kropp Förvånad vaknade upp i torsdags och mådde hur bra som helst, inte ont i fogarna och sammandragningarna som tidigare gjort ont känns inte längre. De har nu vart så nu ett par dagar men idag vaknade jag med världens trötthet Rynkar på näsan tur man bara jobbar 2 timmar idag. 

Har planerat att jobba till slutet av februari och efter som jag är vikarie kan jag styra lite om jag orkar längre eller kortare. Glad
  • amandanS

Här är med det mesta klart och i sin ordning.. Känner mig ännu ganska lugn inför förlossningen osv, det enda jag tänker på är mitt kontrollbehov. Hur jag kommer hantera det vid förlossningen, dels om något oväntat eller plötsligt händer som akutsnitt (jätte rädd för att bli sövd) eller att smärtan gör att jag börjar tappa kontrollen..

För övrigt mår man ganska okej, Min foglossning är bättre efter hjälpen av sjukgymnast :)

och en ny upplevelse igår med, satt i bilen, kände hur det var lite tungt att andas men andfådd osv är man ju emellanåt. Men blev på det helt plötsligt illamående, yr, såg dimmigt, och började kallsvettas och fick säga till sambon att stanna bilen! Samma sak hände igen på hemvägen bara en stund efter att jag satt mig ner..

• Freje
    Jozsan skrev 2015-01-26 10:44:38 följande:

Hej på er alla gravida!

Jag tänkte jobba fram till två veckor innan BF. Men jag har ett kontorsjobb och jobbar bara 80% så det känns som det inte blir några problem. Har inga problem med foglossning heller som tur är, om jag inte typ skottar snö och så.  Förra graviditeten gick jag en månad innan och jag tyckte det var drygt att bara gå hemma och vänta. Men skulle jag få problem med foglossning eller andra krämpor kanske planerna kan behöva ändras
  • naughtyn

Jag har tänkt att gå från jobbet när jag är i vecka 38 om allt fungerar tills dess.

• mandalii
    LillaSandy skrev 2015-01-25 14:50:23 följande:

Jag har hört att gallerfilt ska vara bra och ett tips var att sätta fast filten under madrassen i fotändan så den inte når att komma upp över ansiktet. 

Det låter ju toppen med en gallerfilt! Men hur gör man med spjälsängsskydd, ska ni andra ha det? Finns det något negativt med det?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)