En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Har ni gjort sockertestet än?
På en skala 1-10 hur äckligt är det? Ska göra mitt den 6e, och mina drömmar lever ju verkligen. Drömde inatt att jag drack den iaf. Och den smakade verkligen äckligt o vaknade o ville kräkas...
Drömde också att jag vaknade och kl var 17.00 o min sambo hade inte kommit hem från jobbet än, så trodde han låg på sjukhuset..
(Allt i natt)
För någon dag sen drömde jag att min kompis skulle föda (hon har redan fött) o i samma stund så hade jag minskad fosterrörelse så bi träffades på sjukhuset.
Mina drömmar har utvecklats något kopiöst senaste veckan, någon mer?
Idag sydde vi ett babynest. Nu börjar som allt vara redo för ankomst. Bara tre månader till nu som gärna går speeda på.
Börjar också ha mycket klart inför ankomsten nu. Det mesta är inhandlat.
Däremot börjar jag känna mig mindre redo desto längre det går. Oron smyger sig på, hur ska jag klara av att bli mamma?
Jag har ju gått igenom det en gång förut, det är ju inte förstföderska och har ju klarat av det bra. Men sonen fyller 8 år så småbarnsåren är ju ett minne blott.
Fick en försmak på det här med vakennätter i natt, eftersom sonen har haft ont i ett öra. Och jag kan erkänna att jag är rätt trött idag.
Men jag är trots allt mer förväntansfull än orolig. Vet ju sen förra gången att jag har den där mammarollen inbyggd.
Hej på er alla gravida!
Hur känner ni i kroppen just nu? Jag har fått foglossning, kan knappt gå dådet gör så ont och vid minsta ansträngning får jag sammandragningar. Men, nu är det 'bara' tre månader kvar :)
Hur länge tänker ni arbeta innan bf?
Hej på er alla gravida!
Hur känner ni i kroppen just nu? Jag har fått foglossning, kan knappt gå dådet gör så ont och vid minsta ansträngning får jag sammandragningar. Men, nu är det 'bara' tre månader kvar :)
Här är med det mesta klart och i sin ordning.. Känner mig ännu ganska lugn inför förlossningen osv, det enda jag tänker på är mitt kontrollbehov. Hur jag kommer hantera det vid förlossningen, dels om något oväntat eller plötsligt händer som akutsnitt (jätte rädd för att bli sövd) eller att smärtan gör att jag börjar tappa kontrollen..
För övrigt mår man ganska okej, Min foglossning är bättre efter hjälpen av sjukgymnast :)
och en ny upplevelse igår med, satt i bilen, kände hur det var lite tungt att andas men andfådd osv är man ju emellanåt. Men blev på det helt plötsligt illamående, yr, såg dimmigt, och började kallsvettas och fick säga till sambon att stanna bilen! Samma sak hände igen på hemvägen bara en stund efter att jag satt mig ner..
Hej på er alla gravida!
Jag har tänkt att gå från jobbet när jag är i vecka 38 om allt fungerar tills dess.
Jag har hört att gallerfilt ska vara bra och ett tips var att sätta fast filten under madrassen i fotändan så den inte når att komma upp över ansiktet.