• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • Andje

Sent omsider (dag 23!!) kom den efterlängtade ägglossningen. Svårt att få till intima stunder dock i en lyhörd fjällstuga med kompisar tätt inpå... Hoppas de två gånger vi fick till gjorde jobbet ????

Denna gång hade jag konstigt ont i ena äggstocken. Så fort jag gick omkring strålade det till av måttlig smärta. Har även känt av ganska mycket illamående. Biverkningar kanske, vad vet jag?

På fredag är det äntligen dags för gruppinfot!! Längtar ihjäl mig att komma igång med ivf. Om jag inte blivit gravid nu på sista Pergokuren då förstås :)

• cameleon
    ivf2014 skrev 2015-02-27 20:49:42 följande:
    Förstår det! :)

just nu går det inte så bra. Var hos Johan idag igen, varit där varannan dag hela veckan, äggen är för små. Han har höjd dosen från 116 till 150 till 225 nu.

Är inne på sprut dag 7 idag. Ska tillbaka på måndag morgon men de kommer inte vara klara då heller.
    Hur gick det i morse, var äggen större? *hoppas*
  • ivf2014
    cameleon skrev 2015-03-02 11:47:40 följande:

Hur gick det i morse, var äggen större? *hoppas*

Några hade växt på högra sidan, ett är på 17 mm. Resten runt 12/14 mm. på vänstra växer inget alls. Så räknar med att knappt få några ägg.....ska fortsätta med 225 E och sen tillbaka på onsdag. Riktigt deppig idag..

Tack för att du frågar! :)

Hur är det själv? Hur känns det?
  • cameleon
    ivf2014 skrev 2015-03-02 19:59:10 följande:
    Några hade växt på högra sidan, ett är på 17 mm. Resten runt 12/14 mm. på vänstra växer inget alls. Så räknar med att knappt få några ägg.....ska fortsätta med 225 E och sen tillbaka på onsdag. Riktigt deppig idag..

Tack för att du frågar! :)

Hur är det själv? Hur känns det?
    Jag har också en äggstock som det knappt växer något på och det konstaterades redan innan ivf:en.
    Jag förstår att du är nere, man vill ju snabbt komma till äggplock och återförandet så jag förstår dig fullt.

Med mig är det bra, på dagarna känner jag inget särskilt men på kvällarna/nätterna mår jag inte så bra. Måste upp och kissa stup i ett, känner mig konstig/har lite ont i magen.
    Imorgon är det 10 dagar sedan jag tog ägglossningssprutan så förhoppningsvis kommer jag snart att börja må bättre. Den går ur kroppen runt 10-12 dagar har jag läst.
  • ivf2014

Så skönt att höra att man inte är ensam! Hållit på med sprutor i 12 dagar nu. :-/

Hoppas på att det är annat som känns än ägglossningssprutan :) när är testdag?

• cameleon
    ivf2014 skrev 2015-03-03 12:17:38 följande:

Så skönt att höra att man inte är ensam! Hållit på med sprutor i 12 dagar nu. :-/

Hoppas på att det är annat som känns än ägglossningssprutan :) när är testdag?

Jag har testdag den 17 mars så det är lååångt kvar. Jag tror inte på en massa biverkningar så tidigt i en graviditet (om jag skulle bli gravid), tror mest att man vill känna. Antingen är det Pregnylen eller Lutinusen som spökar just nu.
    Förresten så tror jag inte ens att ägget har fäst än, 4-6 dagar har jag läst och jag är på ruvardag 4 (räknar inte ET som dag 1)

Hur tycker du att det går med sprutorna?
    Jag tycker det gick bra men ju fler dagar jag sprutade ju svårare blev det att ta sprutan, magen var liksom öm så det blev väldigt obehagligt, särskilt med Orgalutranen. Jag sprutade bara i 9 dagar, 10 med ägglossningssprutan.

• ivf2014
    cameleon skrev 2015-03-03 12:49:35 följande:

Jag har testdag den 17 mars så det är lååångt kvar. Jag tror inte på en massa biverkningar så tidigt i en graviditet (om jag skulle bli gravid), tror mest att man vill känna. Antingen är det Pregnylen eller Lutinusen som spökar just nu.

Förresten så tror jag inte ens att ägget har fäst än, 4-6 dagar har jag läst och jag är på ruvardag 4 (räknar inte ET som dag 1)

Hur tycker du att det går med sprutorna?

Jag tycker det gick bra men ju fler dagar jag sprutade ju svårare blev det att ta sprutan, magen var liksom öm så det blev väldigt obehagligt, särskilt med Orgalutranen. Jag sprutade bara i 9 dagar, 10 med ägglossningssprutan.

Oj, det är länge kvar :) jag minns när jag vänta min dotter så förstod jag i vecka 6 art jag var gravid och det var av att jag kräktes. Men när jag vänta mitt som senare blev utomkveds kräktes jag från vecka 2. Men vi får hoppas att mag värken är något tecken på att ägget fått fäste. Det går bra med sprutorna tycker jag. Men jag är så svullen i buken nu. Inga kläder passar och det smärtar. Sitter på sjukhuset nu, ska träffa Johan vid 10.15. Får se vad de säger idag då....
  • cameleon
    ivf2014 skrev 2015-03-04 09:37:46 följande:
    Oj, det är länge kvar :) jag minns när jag vänta min dotter så förstod jag i vecka 6 art jag var gravid och det var av att jag kräktes. Men när jag vänta mitt som senare blev utomkveds kräktes jag från vecka 2. Men vi får hoppas att mag värken är något tecken på att ägget fått fäste. Det går bra med sprutorna tycker jag. Men jag är så svullen i buken nu. Inga kläder passar och det smärtar. Sitter på sjukhuset nu, ska träffa Johan vid 10.15. Får se vad de säger idag då....

Jag har ju ett utomkveds i bagaget men då visste jag inte ens att jag var gravid så om jag hade några känningar kommer jag inte ihåg.

Idag vaknade jag upp med jätte stora/svullna bröstvårtor, inbillar mig att det är bra :)

Det där med att kläderna inte passar längre känner jag igen, jag går med stora bylsiga tröjor som döljer att jag har byxorna uppknäppta..
    Nu är ju jag hemma nästan varje dag så då lever jag ju i myspyskläder.

Hur gick det på dagen VUL?

• ivf2014
    cameleon skrev 2015-03-04 14:14:10 följande:

Jag har ju ett utomkveds i bagaget men då visste jag inte ens att jag var gravid så om jag hade några känningar kommer jag inte ihåg.

Idag vaknade jag upp med jätte stora/svullna bröstvårtor, inbillar mig att det är bra :)

Det där med att kläderna inte passar längre känner jag igen, jag går med stora bylsiga tröjor som döljer att jag har byxorna uppknäppta..

Nu är ju jag hemma nästan varje dag så då lever jag ju i myspyskläder.

Hur gick det på dagen VUL?

Låter som något bra!!

Haha! Går också med uppknäppa byxor, såå snyggt! ;)

Det gick jättebra! Ska ta ägglossningssprutan ikväll och sen till uppsala på fredag :D äggen är fortfarande ganska små men de får duga sa Ivana... :) spännande allt är!!
  • cameleon
    ivf2014 skrev 2015-03-04 17:55:36 följande:
    Låter som något bra!!

Haha! Går också med uppknäppa byxor, såå snyggt! ;)

Det gick jättebra! Ska ta ägglossningssprutan ikväll och sen till uppsala på fredag :D äggen är fortfarande ganska små men de får duga sa Ivana... :) spännande allt är!!
    Fan vad nice, nu börjar det hända grejer :)
    Lycka till på äggplocket!
Svar på tråden IVF Västerås 2014