• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • Mytime

Bara hålla tummarna att de går fort då! Ska dit den 26e o förväntad mens ca 3/4 så me lite tur kanske man in få börja direkt dådå?

• Andje

Haha Cameleon, du har koll på oss i tråden

Mötet var helt ok. Lyssna på massor med info och ställa lite frågor. Har man som jag Familjelivs-knarkat och läst allt möjligt om ivf så känner man ju igen mycket av det hon berättade. Jag kunde konstatera att jag var nog äldst av tjejerna i rummet.

Jag trodde man skulle få en läkartid där och då men man skulle ringa när man är redo att köra igång. Alltså ringer jag direkt på måndag morgon Om jag inte är gravid nu på sista kuren Pergotime, vilket jag inte tror att jag är, så beräknar jag att få mens på torsdag eller fredag. Borde ju vara superläge att dra igång med behandling på en gång då tycker jag. Ge mig sprutor!!!

• Anonym (C)
    Andje skrev 2015-03-07 10:04:32 följande:

Haha Cameleon, du har koll på oss i tråden

Mötet var helt ok. Lyssna på massor med info och ställa lite frågor. Har man som jag Familjelivs-knarkat och läst allt möjligt om ivf så känner man ju igen mycket av det hon berättade. Jag kunde konstatera att jag var nog äldst av tjejerna i rummet.

Jag trodde man skulle få en läkartid där och då men man skulle ringa när man är redo att köra igång. Alltså ringer jag direkt på måndag morgon Om jag inte är gravid nu på sista kuren Pergotime, vilket jag inte tror att jag är, så beräknar jag att få mens på torsdag eller fredag. Borde ju vara superläge att dra igång med behandling på en gång då tycker jag. Ge mig sprutor!!!

Beroende på om du får korta eller långa så börjar men på olika dagar i menscykeln. 
    Då du skrivit att du är äldre så brukar oftast äldre få den långa. Då börjar men med spray ca 1 vecka innan förväntad mens. Man börjar alltid med sprutorna på en onsdag. Så låt säga att du först sprayar ca 14 dagar och sedan kommer sprutorna in i bilden. 
    Hoppas att du snart får komma igång med behandlingen. 
  • Bergamott83
    ivf2014 skrev 2015-03-06 14:43:40 följande:

Vad kul! Vad hur många enheter ska du ta?

Är du på sprut dag 1?

Jag ska ta 150 enheter och är på sprutdag 4 idag. Det går bra
  • Andje
    Anonym (C) skrev 2015-03-07 10:32:13 följande:

Beroende på om du får korta eller långa så börjar men på olika dagar i menscykeln. 

Då du skrivit att du är äldre så brukar oftast äldre få den långa. Då börjar men med spray ca 1 vecka innan förväntad mens. Man börjar alltid med sprutorna på en onsdag. Så låt säga att du först sprayar ca 14 dagar och sedan kommer sprutorna in i bilden. 

Hoppas att du snart får komma igång med behandlingen. 

Jag hoppas verkligen på att få en tid under veckan och i alla fall få veta vilket protokoll jag får. Har vi längtat och väntat i snart två år så får vi väl ge oss till tåls någon vecka till.
  • ivf2014

Hej! Nu har sambon ringt att labbet och kollat hur våra ägg mår :) 4 av 7 godkända och tre är befruktade :D

• cameleon
    ivf2014 skrev 2015-03-09 11:39:12 följande:

Hej! Nu har sambon ringt att labbet och kollat hur våra ägg mår :) 4 av 7 godkända och tre är befruktade :D

Fan vad nice!
  • Andje

Tid bokad på torsdag för att planera vår behandling. Håller alla tummar jag kan att vi får korta protokollet för då kan vi starta pronto då jag räknar med mens torsdag eller fredag. Nu är det nära

• Anonym (C)
    cameleon skrev 2015-03-10 14:11:06 följande:

Mitt första försök lyckades inte, fick mens idag :(

Åh vad tråkigt! Vet ej hur du ser på detta så här tätt inpå men var ändå glad att du har många i frysen. 
Svar på tråden IVF Västerås 2014