• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • ivf2014
    cameleon skrev 2015-03-04 17:59:27 följande:

Fan vad nice, nu börjar det hända grejer :)

Lycka till på äggplocket!

Usch fy fan säger jag bara om äggplock. Det var inte simpelt eller smärtfritt
  • cameleon
    ivf2014 skrev 2015-03-06 11:55:14 följande:
    Usch fy fan säger jag bara om äggplock. Det var inte simpelt eller smärtfritt
    Nej eller hur!
    Är så glad att jag har många ägg i frysen så jag förhoppningsvis aldrig behöver genomlida ett till äggplock.

Berätta, hur gick det för dig? (jag har tänkt på dig hela förmiddagen, haha..)
  • cameleon

Idag fick jag papper från Uppsala, att mina nedfrusna ägg får ligga i frysen till år 2020. Det står ingenting om någon kostnad. Om jag skulle bli gravid nu på första försöket, då måste vi väl börja betala för att ha dom i frysen?

Kommer ihåg att Åsa tog upp detta på gruppmötet men jag kommer inte riktigt ihåg hur det var..
    Någon som kan upplysa mig?

• ivf2014
    cameleon skrev 2015-03-06 12:40:13 följande:

Nej eller hur!

Är så glad att jag har många ägg i frysen så jag förhoppningsvis aldrig behöver genomlida ett till äggplock.

Berätta, hur gick det för dig? (jag har tänkt på dig hela förmiddagen, haha..)

Det var gulligt att du tänkt på mig :)

Allt gick bra att komma dit och vi var först ut, morfinet tog ganska bra tills läkaren stack i en nerv och tårarna spruta. Fick maximalt med morfin men smärtan avtog inget. Så det var bara att stå ut och försöka ligga prickstilla.

De fick ut 7 ägg, läkaren sa något i stil med att de var väldigt små. Frågade om jag tagit ägglossningssprutan fel, eller om de inte var större..

ska tillbaka på onsdag för insättning om någon/några av äggen blev befruktade. Vill nästan börja om hela behandlingen, känns som att så mycket varit fel..
  • ivf2014
    cameleon skrev 2015-03-06 13:59:17 följande:

Idag fick jag papper från Uppsala, att mina nedfrusna ägg får ligga i frysen till år 2020. Det står ingenting om någon kostnad. Om jag skulle bli gravid nu på första försöket, då måste vi väl börja betala för att ha dom i frysen?

Kommer ihåg att Åsa tog upp detta på gruppmötet men jag kommer inte riktigt ihåg hur det var..

Någon som kan upplysa mig?

Googla lite. Fick fram 2år- 5000:- sen om det stämmer eller inte har jag svårt att svara på..
  • cameleon
    ivf2014 skrev 2015-03-06 14:32:00 följande:
    Googla lite. Fick fram 2år- 5000:- sen om det stämmer eller inte har jag svårt att svara på..
    I Uppsala?
    Jag googlade också men hittade inget.

Tack :)
  • Bergamott83

Hej nu har jag börjat med sprutorna och det var så mycket lättare än vad jag trodde. Tänk snart är vecka 12 här

• ivf2014
    Bergamott83 skrev 2015-03-06 14:41:49 följande:

Hej nu har jag börjat med sprutorna och det var så mycket lättare än vad jag trodde. Tänk snart är vecka 12 här

Vad kul! Vad hur många enheter ska du ta?

Är du på sprut dag 1?
  • cameleon
    ivf2014 skrev 2015-03-06 14:41:56 följande:

Nej något Nordic ivf typ..?

Jaha, jaja skit samma.

Hur mår du nu efter plocket då?
    Skapligt trist att läkaren frågade om du tagit sprutan rätt och att äggen var små.. Det gör ju dig ännu mer orolig.. Tycker nog att han kunde lagt fram det på ett lite smidigare sätt.

Jag håller tummarna att dom kommer bli befruktade :)
Svar på tråden IVF Västerås 2014