Anonym skrev 2014-09-12 12:39:32 följande:
Bion är alltid en del av sitt barns liv, var barnet än befinner sig. Bonusen har aldrig lika mycket att säga till om angående bions barn, även om barnet för tillfället befinner sig i det hus som bonusen bor. Bonusen kan aldrig säga att "såhär gör VI i MITT hus" och liksom försöka reviskissa eftersom där befinner sig även bonusbarnet, vilket bion har mer rätt att styra än vad bonusen har. För när bonusen kör med "det här är MITT hur, MINA regler" så kan bion dra bio-kortet och hävda att barnet är HENNES och att det är HON som bestämmer (tillsammans med barnets pappa såklart). Sedan om bonusen kör med fulstilen genom att försöka påverka barnets pappa, så blir det bara fel.
Det är egentligen bonusen som valt att tränga sig på och då måste bonusen rätta sig efter reglerna som bioföräldrarna satt upp kring barnet. Inte tvärtom.
Förstår att du är bonus. Själv är jag bio utan någon bonus i mitt barns liv, som tur är (för bonusen alltså). Jag är och ha alltid varit lejonmamma och bara tanken på att någon främmande bonus ska tränga sig in i vårt privata sfär får mig att vässa tänderna. Det är en egenskap som mitt barn är tacksam för och som jag vill föra över till honom. Så det ligger verkligen i barnets intresse att dess förälder är lejonförälder istället för passiv, anser jag.
Så du menar på fullaste allvar att bonusföräldrar inte har nån rätt att bestämma i sitt eget hem?
Tur inte min sambo resonerar så för då skulle han få flytta omedelbart. Och en bonusförälder kan väl knappast tränga sig på, antar att det förekom en dialog mellan två vuxna innan man valde att bli sambo. Eller har du bara hux flux flyttat in till din sambo/man?
Och det är ju alltid lika kul när nån som inte har bonusbarn leker förståsigpåare. Du har ingen aning om hur det är. Och det är just lejonmammor som du som får bonusmamman att spy galla här på fl.