• Anonym (Mamman)

Hans nya

Barnens pappas nya sänghalva lägger ut bilder på sin ex. Instagram på våra barn.
    Jag har vänligt men bestämt bett henne ta bort bilderna där det tydligt framgår och syns att det är mina barn på samt deras namn.

Ska be henne igen och om hon inte tar bort dom då, vad kan jag då göra?!

Tacksam för seriösa svar :)

• Svar på tråden Hans nya
  • Holabalola
    Anonym (Mum) skrev 2014-09-10 18:36:37 följande:
    Facebook en sluten grupp? Nu är du faktiskt väldigt naiv, det krävs inte så där jättestora datakunskaper för att komma åt det mesta som lagts ut på olika ställen.
    Det går mycket enkelt att sätta restriktioner om vem som får se dina bilder.
    Om du menar "datorkunskaper" att bli vän med personen i fråga så ja, men man kanske inte ska acceptera alla vänförfrågningar?
  • Anonym (skål)
    Holabalola skrev 2014-09-10 20:20:47 följande:

Om du menar "datorkunskaper" att bli vän med personen i fråga så ja, men man kanske inte ska acceptera alla vänförfrågningar?

Men varför skulle man lägga upp bilder på någon annan på fb utan att fråga först?
  • Anonym
    Anonym (skål) skrev 2014-09-10 21:00:19 följande:

Men varför skulle man lägga upp bilder på någon annan på fb utan att fråga först?

Jag tar bilder i folkmassor, får jag inte lägga upp det då? Jag får fotografera på allmän plats. Även om motivet är uppenbart. Men jag får inte fotografera i SMYG.
  • Anonym (skål)
    Anonym skrev 2014-09-10 21:09:10 följande:

Jag tar bilder i folkmassor, får jag inte lägga upp det då? Jag får fotografera på allmän plats. Även om motivet är uppenbart. Men jag får inte fotografera i SMYG.

Är det anonyma människor som hamnar i dina bilder som läggs upp på fb? Eller är det människor i din omgivning? Och taggar du bilderna med namn?
  • Anonym
    Anonym (skål) skrev 2014-09-10 21:15:39 följande:

Är det anonyma människor som hamnar i dina bilder som läggs upp på fb? Eller är det människor i din omgivning? Och taggar du bilderna med namn?

Lite både och! Har aldrig hört någon klaga! :)
  • Anonym (hula)
    Holabalola skrev 2014-09-10 20:20:47 följande:
    Är du på riktigt? Obestämd
  • Anonym (Seriöst)
    Anonym (hula) skrev 2014-09-10 22:16:35 följande:
    Är du på riktigt? Obestämd
    Du har aldrig hört talas om detta?

Folk är så rädda för att "folk" ska se privata bilder, men för guds skull, DU har valt vilka som är dina vänner på FB.
  • Holabalola
    Anonym (Seriöst) skrev 2014-09-11 02:24:42 följande:
    Du har aldrig hört talas om detta?

Folk är så rädda för att "folk" ska se privata bilder, men för guds skull, DU har valt vilka som är dina vänner på FB.
    oops glömde
  • Holabalola
    Anonym (skål) skrev 2014-09-10 21:00:19 följande:
    Säg mig, varför är just bilder så kränkande?
    Ditt brottsregister är öppet för vem som helst att se, din lön, dina personnummer, mobilnummer, ja nästan allt finns att få med ett klick.
    Hur kommer det så att bilder, en ren avbildning av dina yttre attribut, dvs det som folk ser varje dag, varför ska det vara så viktigt att hålla "hemliga"?
  • Anonym
    Holabalola skrev 2014-09-11 02:28:14 följande:

Säg mig, varför är just bilder så kränkande?

Ditt brottsregister är öppet för vem som helst att se, din lön, dina personnummer, mobilnummer, ja nästan allt finns att få med ett klick.

Hur kommer det så att bilder, en ren avbildning av dina yttre attribut, dvs det som folk ser varje dag, varför ska det vara så viktigt att hålla "hemliga"?

Huvudet på spiken!!
Svar på tråden Hans nya