• Anonym9998

15-20 år som nyss pluassat

Hej 

Jag är 15 år och har nyss plussat fick så många negativa svar på min förra tråd så startar e för oss mellan 15-20 år.. Skriv gärna av er här om vad ni tycker och tänker, vila graviditets symtomer ni har.. Och ställ gärna frågor och ge gärna tips :) tyckte en sådan här tråd behövdes GladGravid

• Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat
  • Anonym9998
    Diamond98 skrev 2014-11-03 14:53:48 följande:

En fråga till er alla:

Tänker ni amma? För jag har hört att det är väldigt många unga som inte vill av nån anledning.

Jag tänker amma, om jag kan såklart. Det är ju inte alla som kan. Men om det funkar för mej å bebisen så vill jag inte gå miste om chansen :)

Jag tänker amma iallafall pumpa :)
  • dalkullan95
    Niinnass skrev 2014-11-04 00:59:40 följande:

Hej! Hoppar gärna in om det är ok :) är 19 år och är i vecka 15 och bor i Göteborg :)

Hej! Vad kul, grattis!
  • Niinnass

Ja tack! Och grattis till allihopa! Vilken vecka är du i? :)

dalkullan95 skrev 2014-11-04 14:55:28 följande:

Hej! Vad kul, grattis!

• dalkullan95
    Niinnass skrev 2014-11-04 21:53:55 följande:

Ja tack! Och grattis till allihopa! Vilken vecka är du i? :)

Tack! Jag är också 19 och är i vecka 13 :)
  • Anonym17

Hej! Jag tänkte hoppa in här för jag har letat efter någon som är i samma ålder som mig som jag kan dela mina tankar med och så :)

Jag är 17 år och gravid med första barnet. Jag plussade för tre månader sedan ungefär. Jag har mått jätte bra under graviditeten förutom ett ex som försökt tvinga mig till abort och jobbigt med skolan pågrund av sådan jäklarns trötthet. Men nu är det hur bra som helst! :) Skulle på inskrivningssamtal i tisdags men fick byta tid till nästa tisdag istället för att jag blev förkyld.

Hoppas ni andra mår bra och stort grattis till er som plussat! :)

• Ewmacita
    Niinnass skrev 2014-11-04 00:59:40 följande:

Hej! Hoppar gärna in om det är ok :) är 19 år och är i vecka 15 och bor i Göteborg :)

Grattis till graviditeten & välkommen! =)
    Anonym17 skrev 2014-11-06 13:10:58 följande:

Hej! Jag tänkte hoppa in här för jag har letat efter någon som är i samma ålder som mig som jag kan dela mina tankar med och så :)

Jag är 17 år och gravid med första barnet. Jag plussade för tre månader sedan ungefär. Jag har mått jätte bra under graviditeten förutom ett ex som försökt tvinga mig till abort och jobbigt med skolan pågrund av sådan jäklarns trötthet. Men nu är det hur bra som helst! :) Skulle på inskrivningssamtal i tisdags men fick byta tid till nästa tisdag istället för att jag blev förkyld.

Hoppas ni andra mår bra och stort grattis till er som plussat! :)

Grattis till bebisen :)! Har du stöd från något håll gällande graviditeten? Vet ditt ex familj om graviditeten?
  • Anonym17

Både min familj o många vänner finns som stöd för mig och sen har jag varit på mvc två gånger med ganska kort tid mellan och pratat med en barnmorska om det. Jag berättade för mitt ex samma dag som jag plussade och han blev nog väldigt chockad för han sa bara att vi skulle träffas dagen efter o prata om det sen drog han. Men nu har jag inte hört något av honom på ett par veckor. Mina föräldrar blev också väldigt chockade när de fick reda på det men nu är dom hur glada som helst. :D

• Diamond98

Syns det på er nånting än? Jag är i vecka 16+0 och det syns knappt nånting på mej :/ Ingen skulle tänka på det om dom inte sett min mage innan. Min pojkvän ser och min mamma ser lite, men tror inte att någon annan skulle se om jag visa :/ 

• Anonym17

Jag e i vecka 15+4 o jag tycker min mage har blivit stor men sen vet jag inte vad andra tycker eller om dom ens ser min mage.

Har ni känt några rörelser från bebisen än?

Jag kände massa rörelser igårkväll o fy vilken underbar känsla! :)

• Ewmacita
    Anonym17 skrev 2014-11-06 14:41:40 följande:

Både min familj o många vänner finns som stöd för mig och sen har jag varit på mvc två gånger med ganska kort tid mellan och pratat med en barnmorska om det. Jag berättade för mitt ex samma dag som jag plussade och han blev nog väldigt chockad för han sa bara att vi skulle träffas dagen efter o prata om det sen drog han. Men nu har jag inte hört något av honom på ett par veckor. Mina föräldrar blev också väldigt chockade när de fick reda på det men nu är dom hur glada som helst. :D

Så härligt! Har du haft massa graviditets symptom? :)
    Diamond98 skrev 2014-11-07 15:09:27 följande:

Syns det på er nånting än? Jag är i vecka 16+0 och det syns knappt nånting på mej :/ Ingen skulle tänka på det om dom inte sett min mage innan. Min pojkvän ser och min mamma ser lite, men tror inte att någon annan skulle se om jag visa :/ 

Anonym17 skrev 2014-11-07 23:40:14 följande:

Jag e i vecka 15+4 o jag tycker min mage har blivit stor men sen vet jag inte vad andra tycker eller om dom ens ser min mage.

Har ni känt några rörelser från bebisen än?

Jag kände massa rörelser igårkväll o fy vilken underbar känsla! :)

Jag är i v.25 och har fått en fin gravid mage och jag känner rörelser flera gånger om dagen, kan va lite jobbigt när man ska sova haha
Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat