• Anonym9998

15-20 år som nyss pluassat

Hej 

Jag är 15 år och har nyss plussat fick så många negativa svar på min förra tråd så startar e för oss mellan 15-20 år.. Skriv gärna av er här om vad ni tycker och tänker, vila graviditets symtomer ni har.. Och ställ gärna frågor och ge gärna tips :) tyckte en sådan här tråd behövdes GladGravid

• Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat
  • amandapanda95

Hej tänkte också hoppa in här om det är okej.
    Jag är 19 år & bor tillsammans med pojkvännen 
    i Linköping, är just nu i vecka 15+4 Skrattande

• Mussann

Jag plussade idag och är 18 år :)

Har haft molande värk i magen, illamående, ömma bröst, ont i ländryggen vad jag kommer på än så länge :D

• längtan94
    Anonym17 skrev 2014-11-10 16:48:17 följande:

Någon som varit på inskrivning på mvc i vecka 16 o vad man gör då? :)

guh var ju så länge sen ! :D är ju liksom 8 veckor kvar till beräknat 5-6 veckor tills lillan har fritt fram! :D men ja va gjorde man , vägde sig, pratade lite om vad som kommer hända framöver, tar blodprov och blodtryck :) pratar alkohol/tobaksvanor :)
  • Anonym17
    längtan94 skrev 2014-11-10 20:08:25 följande:
    guh var ju så länge sen ! :D är ju liksom 8 veckor kvar till beräknat 5-6 veckor tills lillan har fritt fram! :D men ja va gjorde man , vägde sig, pratade lite om vad som kommer hända framöver, tar blodprov och blodtryck :) pratar alkohol/tobaksvanor :)
    Okey :) har redan gjort blodprov och urinprov sen har vi redan pratat om tobak o alkohol så får se vad som händer imorgon :p

Men e det någon som bor i närheten av skaraborg? :)
  • Anonym9998

någon mer som redan har fått se sin bebis? Isf kanske ni/du vill lägga upp bild på ultraljudet :) 

ska på mitt andra ultraljud om några veckor längtar så efter att se min bebis igen :)

• amandapanda95

Jag var på ultraljud idag och oj vilken häftig känsla att få se den lille på skärmen.

Blev dock flyttad bakåt från vecka 15+6 som jag räknade med att jag var i till 14+4 vilket känns väldigt tråkigt, visst det är bara drygt en vecka men en vecka känns som väldigt lång tid just nu.

• Diamond98
    amandapanda95 skrev 2014-11-12 18:52:32 följande:

Jag var på ultraljud idag och oj vilken häftig känsla att få se den lille på skärmen.

Blev dock flyttad bakåt från vecka 15+6 som jag räknade med att jag var i till 14+4 vilket känns väldigt tråkigt, visst det är bara drygt en vecka men en vecka känns som väldigt lång tid just nu.

Asså åå :( Jag vill också få se eller iallafall få höra min lille, men nej nej nej. Inget sånt får man göra innan vecka 20 här där jag går hos barnmorskan. Inte ens att lyssna på hjärtljudet liksom!? Bara för att "det finns risk för att man inte hittar hjärtljudet "så tidigt" så då kan det bli mer oro än glädje" sa barnmorskan idag när jag va hos henne. Jag är liksom i vecka 16+5 det är inte tidigt. Jag är mer orolig över att jag inte har fått se eller höra bebisen än och att jag inte kommer få göra det förens i vecka 19. Tänk om det är något fel på bebisen, det skulle ju va skit tufft att få reda på det så sent.Rynkar på näsan

Men gu vilken känsla att få se bebisen! Glad för din skull att du fick se tidigt!Glad
  • Ewmacita
    amandapanda95 skrev 2014-11-12 18:52:32 följande:

phpKumSy189402.jpg

Men så söt då
Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat