• Alvolina

BF Juni 2015

Lg85 skrev 2014-11-28 02:15:09 följande:

"Klaginlägg"

När ska livet bli rosa fluffigt. Min sambo ser ena dagen helt lycklig ut när han tex berättar att han outat oss till chefen. Man blir varm i hela hjärtat verkligen.

Sen får man ett sms två dagar senare och det man konstatera redan kvällen innan, han är på botten igen i sitt välmående.

Börjar seriöst fundera på om vi klarar detta, om vårt förhållande överlever.

Ikväll käka vi mat ute innan mitt nattjobb. När vi skildes åt såg jag att han inte åkte direkt utan bara satt å såg uppgiven ut i bilen. Gick dit å fann han gråtandes smile4.gif Han vet inte om de är oss, jobbet eller sig själv som är problemet.

Tycker så synd om honom men oxå om mig själv.

Förlåt deppinlägg men va tvungen å få skriva av mig

Oj då! Om han inte gjort det tidigare så bör han nog söka någon form av samtalsterapi. Låter inte som att han mår särskilt bra.
  • Alvolina

Mitt mående går verkligen upp och ner. Igår kände jag mig som vanligt, knappt ömma bröst ens. Vid 20:00 började jag dock må illa. I morse satt illamåendet kvar och har sen hållit i sig hela dagen. Mår riktigt kasst idag.

• Alvolina

Vecka 11 idag och hörde nyss hjärtljuden med dopplern. Varit lite orolig det senaste då symtomen gått upp och ner, men nu känns det alldeles underbart.

• Alvolina
    kanien skrev 2014-11-29 20:58:28 följande:

Hjälp!! Hade precis samlag med min sambo (första gången på ca 2 veckor) och när jag gick på toa efter så kom det ut en brun kuagilerad klump på ca 2cm men det var inget blod på pappret när jag torkade mig och jag har inte ont! Är det nått jag borde vara orolig för och har någon annan haft lika?! Är i vecka 14 (13+3) och i onsdags så hörde vi bebisens hjärta hos bm!!

Det är nog något gammalt som passade på att komma ut nu då. Tror inte alls att du behöver oroa dig även om jag förstår obehaget. Har du haft blödningar tidigare?
  • Alvolina
    Beatrissan skrev 2014-11-30 20:34:39 följande:

Jag hänger på här också, större grupp = mer aktivitet! det gillas :)

Är 29, bor strax utanför Göteborg, är gravid med nr2 o bf 13 juni.

Har haft en jätteseg början på graviditeten med kraftig förkylning (influensa) v 6-9,

V.6 började också illamående från hell, som jag till stor del sov bort.. V.9 va de dags för vinterkräksjuka hela familjen... Tjoho, man känner att man lever...

Anyway, illamåendet har börjat avta tack o lov, men har en annan obehagskänsla i magen, mest i magsäcken /längst upp, ett sug som övergår i hungerkänsla till uppblåsthet. Ibland när jag ätit känns magen stor som en ballong även om de inte syns utanpå och jag hittar ingen bekväm ställning,, känns mest som magen/maten ligger uppe i halsen..

Är det hormonerna som gör så? Eller har jag magkatarr? Någon mer som känner igen sig?

Oj vilken hemsk otur, låter inte som en drömstart precis! Hoppas verkligen att ni får en lugn och skön december utan sjukdomar och illamående.
  • Alvolina

Vi har inte riktigt berättat för vår son att det är en bebis i mammas mage än, men vi har ställt lite frågor om namn osv. Han vill väldigt gärna ha en lillebror (vi blir nog tvungna till att ta reda på könet nu). Hans bästa kompis på förskolan har en storebror så det är väl häftigt eller något sånt:)

Har ni tips på någon bra faktabok om graviditet och syskon för en fyraåring? Vi är nog bland de sista som får syskon i vår bekantskapskrets så han vet ju vad det är, men är rädd att hans förväntningar också är rätt höga. Han minns nog inte riktigt så jag får påminna honom om att de andras syskon en gång har varit väldigt små bebisar även om de är stora nu. Han tror att han ska få ett jämngammalt syskon som han kan leka med på direkten^^

• Alvolina
    slightlymad skrev 2014-12-01 15:47:44 följande:

Någon mer än jag som har börjat få näsblod mest hela tiden?

Förutom näsblod och lite problem med magont känns det som att den där bra graviditetsperioden börjat sätta igång på riktigt. Fast jag antar att allt som inte involverar illamående gör att man är mycket piggare! Vecka 15 nu och känns som att det kommer gå snabbt nu! :)

Näsblod och täppt i näsan upplevde jag mycket med sonen. Det är ju ingen fara, men rätt så jobbigt. 

Nu är jag inte i vecka 15 förrän om en månad men håller med om att tiden går fort ändå:) 
  • Alvolina
    Hilda07 skrev 2014-12-01 20:54:25 följande:
    Ja det är säkert en tillväxtperiod nu! Det är ju bra att det händer lite också :) Tänk vad man glömmer...är ju 7 år sen sist jag väntade dottern så det känns som första gången igen och man har tusen funderingar och oroar sig för allt ;) 
    Vaknade i natt, gick på toaletten och drabbades då av en väldigt stark molvärk som spred sig över hela magen. Orkade inte oroa mig, halvsov nästan och uppmärksammade då att den skarpaste smärtan satt i ryggen till vänster i navelhöjd. Sen somnade jag med en gång och har inte känt något konstigt idag. Hade det samma med sonen men i v.22-23 något. Vaknade av den hemska smärtan och i drömmen höll jag på att föda. Vet inte vad det är som händer:/
  • Alvolina
    Liiten skrev 2014-12-01 21:50:57 följande:
    Kan det kanske vara någon väääldigt tidig förkramps-liknande? Har hört att vissa otursamma personer kan känna av sånt tillboch från hela graviditeten..kanske bara är skröna vad vet jag..?
    En vild chansning är att jag i natt hade en rätt full blåsa och att det antagligen blev någon sorts kramp när den tömdes. Kan ju varit tarmen som knutit ihop sig fullständigt också. Har ju inte fått till det där så bra det senaste och allt rör på sig väldigt långsamt i magtrakten.

Men förvärkar i v.20 och framåt är väl inte helt ovanligt, dock ska det nog inte göra ont.
  • Alvolina

Det var ingen som hade bra tips på syskonböcker??

Jag håller på att bli helt galen på vår treåring. Han uppför sig så fruktansvärt illa. Ingen respekt för någon vuxen och lyssnar inte alls, till och med på förskolan har vi haft problem med detta i ca två veckor nu. Ingenting biter på honom, verkligen ingenting. Han ville baka pepparkakor idag. Självklart ska vi det om du vill, plocka upp dina pärlor från golvet först bara, sa jag i en trevlig och glad ton. Han vägrade städa och det blev inga pepparkakor. Belöningar fungerar inte, för han vägrar utföra det som krävs. Jag är vanligtvis en lugn, harmonisk och hyfsat pedagogisk mamma som ger min son massor av tid och kärlek men något har uppenbarligen blivit fel för det här är allt annat än okej. Måste få ut mig lite här^^ i kombination med alla mina hormoner så är det tufft som det är.

Svar på tråden BF Juni 2015