• Alvolina

BF Juni 2015

Gummsan skrev 2014-11-20 18:03:32 följande:
    Ja helt ogravid. Fick inte komma till gyn iaf smile4.gif Rädd att det är ett MA
    Usch så tråkigt att du oroar dig. Jag har inte känt mig helt ogravid och försöker mest strunta i min oro som kommer ibland. Min BM blev rätt förvånad när jag berättade att jag fått komma in för kontroll förra veckan. De är tyvärr rätt restriktiva med det.
  • Alvolina
    slightlymad skrev 2014-11-20 18:37:20 följande:
    Jag kan ju svara för mig med bf näst sista maj att det främst handlade om att alla i majtråden var så mycket före att jag kände jag kunde ha större utbyte med de som hade bf runt samma dag som mig. För mig är det första barnet också och då antar jag att man är ännu mer nojjig i början. Sen är det ju vanligt att man går över några dagar med första och då är vi helt plötsligt inne i juni! (:
    Så känner jag också. Är med i juli också av samma anledning. Lite längre fram, efter RUL kommer det att spela mindre roll, dock kommer det bli jobbigt när alla börjar få sina bebisar och jag har minst en månad kvar:P
  • Alvolina
    slightlymad skrev 2014-11-20 19:13:50 följande:
    Precis! Nu blir det ju visserligen likadant för de i slutet av juni som för oss, men jag hade nog precis som du tyckt det skulle vara jobbigt att ha en månad kvar när alla andra postar bebisbilder! :)
    Jag menar ju det^^ har BF 26 juni men är ändå med i julitråden också.
  • Alvolina

Vad roligt att det har gått bra för er på era undersökningar:)

Jag berättade för min mellanchef i veckan. Hon stöttade mig väldigt mycket och föreslog att vi skulle hålla detta hemligt ett tag för den högsta chefen och under tiden ska hon få dom att ordna en fast anställning och ett bättre löneavtal. Blev så lycklig att jag höll på att spricka :)

• Alvolina

Hur kände ni er i v.10?

Kan man börja slappna av lite eller är det mesta rätt osäkert fortfarande?

Jag tänker mig att efter vecka 12-13 kommer man in i lite andra tankar. Man inser att man faktiskt är gravid och att det ska komma ett nytt liv till familjen.

Längtar så till vårt ultraljud i v.14. Det skulle vara den bästa julklappen någonsin att få se att allt ser bra ut. Vi har verkligen kämpat för detta och jag vet hur jag skulle orka om detta inte går bra.

• Alvolina
    Diamant skrev 2014-11-21 21:56:55 följande:
    När man gått en fullgången v.12 minskar mf-risken med 65% (I vissa appar sägs det en högre siffra men minst 65% risk) och det är även väldigt ovanligt att någon missbildning dyker upp efter denna vecka! (Bebisens utveckling är ju nästan färdig till v. 13 och det som återstår är att växa sig stor) :) 

I v. 10 låg jag fortfarande nerbäddad i sängen med en hink bredvid mig. Nu i vecka 12 börjar jag få livet tillbaka! Om en vecka kommer jag våga slappna av lite och börja planera på riktigt inför att det faktiskt blir ett barn här i juni :) 
    Om den minskar med 65% hur stor var den från början?

Jag hade tre veckor där jag mådde väldigt dåligt. I en vecka har jag nu mått hyfsat bra, lite mer energi och kan äta lite men ofta. Ett ganska lagom illamående som finns där men som inte tar över helt och hållet.
  • Alvolina
    Hilda07 skrev 2014-11-23 19:35:34 följande:

Har fått låna en Caremaxx doppler och tror inte jag lyckas hitta hjärtljuden...Testade ändå väldigt långt ner på magen och får in hjärtljud men det låter inte sådär snabbt som alla säger att det ska göra, som en galloperande häst...låter nog mer som en normal puls. Är det möjligt att det är mitt egna hjärta jag hör?

Har testat vid två olika tillfällen men inte fått in något annat ljud än det. Någon här inne som testat?

Blir ännu mer nojig nu efter det här!

Jag hittade inte ens mitt eget hjärta när jag försökte vid bröstet^^

Det är svårt att hitta om man inte riktigt vet vart man ska leta. Jag hittade sist först i v.18 med sonen. Men då hade jag en moderkaka som låg framtill vilket dämpade både ljud och rörelser väldigt länge.
  • Alvolina
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-25 19:59:34 följande:

Vill jätte gärna hänga på i fb gruppen! Men lyckas inte kontakta tinkywinky! Nån som vill hjälpa mej? :)

Jag skulle också kunna tänka mig Facebookgruppen.
  • Alvolina
    Kattungen skrev 2014-11-26 21:35:47 följande:
    Ni som vill sy i mjuka fina stretchiga tyger till era små guldklimpar och funderar på vilken maskin nu ska välja; köp en overlock!!! Går snabbt att sy, superenkelt och blir mjuka, fina, stretchiga sömmar. Har man väl provat en overlock vill man inte ha nån annan smile1.gif
    Haha skulle precis skriva det samma. Skulle bara googla fram vilken overlock jag själv har. Sen jag köpte den har det blivit mycket roligare och lättare att sy. Har tyvärr inte varit så flitig det senaste året, det blir mest när sonen behöver en ny mössa nu. Är textilutbildad och har verkligen intresset men det är svårt att hitta tid och ork till större projekt.
  • Alvolina
    Lilindski skrev 2014-11-27 10:53:05 följande:
    Så då är det dig man ska vända sig till för råd om det kör ihop sig halvvägs in i babynest-skapandet smile1.gif  

Ska bli kul att sätta igång, ska kolla symaskin i helgen för nu kliar det rejält i fingrarna!
    Hahaha...nja ett babynest har jag faktiskt inte gett mig på tidigare. Jag köpte ett istället ^^ tror det är mer learn by doing och försöka hitta lätta mönster. Ha lite utrymme för att det kan bli fel, sprätta i så fall.
Svar på tråden BF Juni 2015