BF Juni 2015
Vid KUB har det endast betydelse hur gammal mamman är?
Vid KUB har det endast betydelse hur gammal mamman är?
Lite privat fråga men, hur gör ni med sex? Jag/vi har inte vågat alls då jag läst diverse trådar som säger att det kan framkalla missfall. ..
Här i Finland ser det ut så här:
-Inskrivning från v 8 - framåt (beroende på när man ringer dit)
-Allmänt ul i v 11-13 (man får göra kub då om man vill) Alla får detta ul
-Anatomiskt ul (som ert RUL) i v 19-21
-och ev ett till ul i slutet 35-38 om de behöver kolla vikt/storlek på babyn
+ mvc besöken med jämna mellanrum.
De senaste dagarna, sen i torsdags ungefär har mina symtom verkligen ökat. Mår som en påse skit! Bättre med ett illamående där man kräks och som sen går över. Detta är bara i hela tiden. Har varit sängliggande i princip hela helgen, orkar inte ta mig för någonting :(
Jag har något de kallar kronisk urticaria, alltså får jag då och då fullt med utslag på armar, hals, bröstkorg, ansikte och händer. Sist var i slutet av graviditeten med sonen. Nu har jag det igen! Och det kliar så jag nästan blir galen :'( fick medicin sist men är osäker om man kan ta den nu i början :/
Har varit likadant för mig har legat i sängen HELA helgen :( vet inte hur länge till jag står ut...
Mådde exakt likadant med första men då hade man ju inte en till person att ta hand om :(
Tips och råd tas gärna emot!
här har man klarat sig genom en jobbhelg med illamående och förkylning.
trodde innan att det bara var gravidtäppt men man snorar och nyser nog inte av det va? :P
jag skulle flytta bak mitt datum om dom sa det vid kub eller vul. jag tänker att i slutet blir det ju en spännande överraskning om bebis kommer tidigare då än om man måste vänta två veckor över tiden man tänkte.
jag har gått över 5 och 8 dagar på båda barnen trots beräkningarna från rul.
Så jag tänker att trots att jag har 11 juni som första riktdatum så skulle det nog mer vara 18 juni. Jag har en sykel på 31 dagar snitt (30-37 ca) så det kan förklara saken