• Alvolina

BF Juni 2015

Är det någon som märkt av att symtomen blivit fler eller ökar ungefär när hjärtat börjar slå? Läste att det skulle vara ca 22-23 dagar efter befruktningen, så säg någon gång mellan vecka 6 och 7.

• Alvolina
    Luttanlej skrev 2014-10-28 21:16:48 följande:

Är i vecka 10 nu och har märk en temphöjning och speciellt på kvällarna. Jag har börjar få upp mot 37.7 på kvällen och vanligen ligger jag på 36.5. Någon annan som känner sammma?

Jag ligger också jättehögt! Tänker att det är något bra bara:) är i vecka 6.
  • Alvolina
    Luttanlej skrev 2014-10-28 22:06:59 följande:
    Då gör jag också det, tänker att det är något bra!
    Du kan ju genom temperaturen ta reda på när du har din ägglossning. När ägglossningen skett ökar tempen och är du gravid stannar den där, sjunker den kommer mensen. Som längre fram i graviditeten är du oftast lite varmare pga den ökade blodmängden i kroppen.
  • Alvolina
    carolinheiner skrev 2014-10-30 15:42:51 följande:

Bara ja som har en sen inskrivning? Är i v 10(9+4) å har inskrivning den 18/11 å då är vi i v 14(13+2)..

Jag har också sent, men det är av eget val.

Kommer alla att försvinna till FB eller stanna här också? Jag avvaktar gärna lite och hoppar säkert på Facebook om några veckor.
  • Alvolina
    Alvolina skrev 2014-10-30 16:08:14 följande:
    Jag har också sent, men det är av eget val.

Kommer alla att försvinna till FB eller stanna här också? Jag avvaktar gärna lite och hoppar säkert på Facebook om några veckor.
    Kommer ha i v. 10 den 24 november :)
  • Alvolina

Vaknade tidigt i morse med inga symtom överhuvudtaget. Fick en liten oroskänsla och började googla lite. Men så fort jag kom upp och dagen började startade det igen. Väldigt ömma bröst, trött och ett vagt illamående. Är så hungrig men orkar inte laga något samtidigt som det luktar blä i kylskåpet.

• Alvolina
    Elsa83 skrev 2014-10-30 17:15:48 följande:

Nojig som jag är var vi på ytterligare ett ultraljud, oj vad mycket som hänt på 4 veckor. Lillen sov tyvärr med vi fick höra hjärtat slå! Så underbart!!

v10+2

phpvfAq1w81539.jpg

Wow så underbart! :)
  • Alvolina
    MaHo89 skrev 2014-10-31 17:59:33 följande:

phpdSgmUe09050.jpg

Åh så underbart, vi åkte in på akuten och fick göra VUL, ärtan mådde bra och hade växt som förväntat från sist.

Är så glad!

Så skönt att ni fick svar så fort! Vilken underbar gynakut, precis som den ska vara. Hos oss måste man i princip ligga på marken och förblöda för att få komma in med så kort varsel och misstänker de missfall tar de gärna inte in en ändå.

Bebisen kan jag se, men vad är det för prick bredvid, nästan under rumpan?
  • Alvolina
    Gummsan skrev 2014-10-31 21:49:43 följande:

Gulkroppen är det smile1.gif

Fin bild <3

Googlade av ren nyfikenhet och fann att det är gulesäcken. Den som tappar sin funktion när moderkakan bildats. Gulkropp förstod jag mer hade med ägglossningen att göra. :) spännande oavsett. Vill också göra ett ultraljud om några veckor! :) kommer nog inte fatta att jag är gravid förrän väldigt sent. Känns helt overkligt:)
  • Alvolina
    avenell skrev 2014-11-01 11:33:16 följande:

Är det någon som har erfarenhet av att ha blivit flyttad vid ett tidigt ultraljud?

När jag gjorde ultraljud i tisdags mätte den lill* 12mm. Läkaren sa att det motsvarar 7+2. Jag själv trodde att jag var i vecka 8+1.

Nu vet jag inte vad jag ska tro, hur långt gången är jag? Jag vet att det "bara" skiljer på knappt en vecka men det känns konstigt att följa utvecklingen i apparna när det kanske inte stämmer men den där inne.

Ska jag tro att ägget fäste sent och att jag var 7+2 i tisdags eller ska jag gå på sista mensens första dag och räkna att jag var 8+1?

Jag säger som jag alltid gör:) Det är väldigt svårt att mäta i början och de flesta verkar bli flyttade tillbaka efter någon mall, egentligen helt i onödan. Jag skulle lita på 8+1 om det är beräknat efter din ägglossning och senaste mens. Det man får beräknat tidigt i graviditeten stämmer oftast inte mot det vid RUL.
Svar på tråden BF Juni 2015