• Alvolina

BF Juni 2015

Malinzzon skrev 2014-12-10 07:04:46 följande:

Här är det lite huvudbry för tillfället. Jobbar som fritidspedagog med en fantastisk 1:a. Några föräldrar misstänker redan att jag är gravid då jag inte kunnat dölja det. Huvudbryet är att jag hade tänkt vänta med att berätta för eleverna till efter ultraljudet den 12/1, men ofta händer det ofrivilligt från barnen att man får knän och slag på magen eller att man får ett huvud i magen när de har bråttom fram och ska kramas. Några barn har redan frågat om jag har en bebis i magen, men då har jag nekat. Är i vecka 15 nu.

Hur hade ni gjort? Hade ni berättat eller väntat?

Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
    Vad är det som gör att det tar emot att berätta? Framför allt om det redan syns och många redan misstänker.
  • Alvolina
    Malinzzon skrev 2014-12-11 11:24:14 följande:
    Det som tagit emot var att jag är bara i v 15. Ville väntat till efter ul ifall något inte skulle vara bra. Svårt att förklara för 7-åringar om något är fel. Pratade med min kollega om det, så jag kommer berätta för barnen imorgon.
    Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
    Nej det är klart men samtidigt så är det nog ändå en väldigt liten risk och hela graviditeten är ju som en stor ovisshet. Man får för sitt eget välmående bara förutsätta att allt är bra:)

Tror att alla kommer att bli glada för dig och sen kommer det kännas mycket bättre. Många av barnen har säkert fått syskon så de vet vad det handlar om.
  • Alvolina

Någon mer som väntar andra barnet som inte riktigt fått mage än. Trodde att det skulle komma tidigare nu. Känner mig hyfsat som vanligt faktiskt, kanske lite mer svullen bara. Hade aldrig särskilt stor mage med sonen, gick upp 8 kg och kunde ha mina vanliga kläder hela graviditeten. Satte bara en snodd i knapphålet :) hade nog mycket klänningar och tunikor då också.

• Alvolina
    carolinheiner skrev 2014-12-13 10:34:33 följande: