• Alvolina

BF Juni 2015

Alvolina skrev 2014-12-02 20:24:56 följande:

Det var ingen som hade bra tips på syskonböcker??

Jag håller på att bli helt galen på vår treåring. Han uppför sig så fruktansvärt illa. Ingen respekt för någon vuxen och lyssnar inte alls, till och med på förskolan har vi haft problem med detta i ca två veckor nu. Ingenting biter på honom, verkligen ingenting. Han ville baka pepparkakor idag. Självklart ska vi det om du vill, plocka upp dina pärlor från golvet först bara, sa jag i en trevlig och glad ton. Han vägrade städa och det blev inga pepparkakor. Belöningar fungerar inte, för han vägrar utföra det som krävs. Jag är vanligtvis en lugn, harmonisk och hyfsat pedagogisk mamma som ger min son massor av tid och kärlek men något har uppenbarligen blivit fel för det här är allt annat än okej. Måste få ut mig lite här^^ i kombination med alla mina hormoner så är det tufft som det är.

Hittade nyss en blogg

petrakrantzlindgren.se. 2012 gjorde hon en serie med konkreta tips på gränssättning. Underbar läsning för en förvirrad förälder som jag är just nu. Så nu ska här praktiseras, så får vi se om det blir någon julefrid eller inte:)
  • Alvolina
    Edde skrev 2014-12-02 21:04:15 följande:

Nån mer som har haft svårt att hålla det hemligt?

Jag har. Inte för att det skulle synas eller märkas - jag har knappt kräkts och någon mage har jag i 11+5 inte heller fått - men för att jag har så fruktansvärt svårt att hålla snattran Skrattande

Alltså. På mitt jobb finns flera stycken som har småbarn, eller som är gravida eller mammalediga. Det handlar helt enkelt väldigt mycket om barn i våra kaffediskussioner - och det är så himla svårt att inte börja tala om sig själv! Varje gång rådgivning kommer på tal, varje gång ultraljud kommer på tal, eller varje gång diskussionerna rör sig kring hälsovård i allmänhet håller jag på att avslöja mig själv genom att dra någon egen gravidanekdot. Får riktigt bita mig i läppen för att inte försäga mig Skrattande

Ska iaf vänta med att berätta på jobbet till efter årsskiftet, av kontrakttekniska skäl. Familjen ska däremot informeras med start inkommande veckoslut. Firar finska självständighetsdagen med min mamma, nästan alla syskon kommer att vara på plats också. Spännande! Det är första barnbarnet för mina föräldrar, de kommer nog bli överväldigade!

Jag berättade för min kollega för några veckor sedan. Jag var inte mig själv på något plan och mitt mående gick ut över arbetet för mycket. Idag sa hon att hon tyckte jag blivit mycket gladare det senaste, det är ju bra:)
  • Alvolina

Jag vill ha sommar NU!!!! Älskar i och för sig att julen snart är här men vill även att magen ska bli större och att bebisen snart är här:)

• Alvolina

Nu är ju vecka 12 på ingång. Jag vet ju att det lilla livet lever, ändå känns det helt tokigt att berätta. Känns det mer verkligt när man berättat tro?

• Alvolina
    Hilda07 skrev 2014-12-03 20:42:14 följande:
    Känner samma som dig! Vi berättade för dottern igår v 11+5 och nu vet hela hennes skola ;) Har redan fått grattis-sms från kompisars föräldrar osv och jag känner nästan panik...tänk om nåt händer nu!? 

Och konstigt nog känns det ännu mer overkligt att man ska få en till bebis :)
    Berättade för vår son i kväll också :) hans reaktion var "har du en bebis i magen nu? Hade du det innan idag också?" sen fnissade han lite glatt och tyckte att bebisen ska heta avgasrör. Han är ju bara 3,5 år så det sprider sig nog inte så fort men jag tänkte precis samma sak. Tänk om något faktiskt händer nu. Å andra sidan får man väl rycka upp sig och tänka positivt:)
  • Alvolina
    Diamant skrev 2014-12-04 11:39:19 följande:
    Vad roligt, grattis! :)

Vad jag förstått med faderskapspapper och på andra som fått barn ogifta så är det mycket smidigare att vara gift före bebis kommer, men mycket handlar ju om hur du mår och vad ni har för dröm om ert bröllop och om det är genomförbart som gravid eller med en liten bebis närvarande :)
    Vårt bröllop blev hur bra som helst ändå men jag självklart är det lite extra krångel när man har egna barn. Det blir oftast svårt med barnvakt och sånt. Vår pojk var två år och kunde tas omhand och läggas för natten av sin faster som inte ville vara med på festen.
  • Alvolina

Vi hade egentligen inte tänkt att vara så officiella eller göra en så stor sak av det men nu har vi börjat berätta lite här och var även om vi bara är i v.12:) vi har försökt så länge och är ju faktiskt väldigt lyckliga. Nu känner jag mer att skulle det inträffa något så är det så olyckligt att vem som helst skulle ha förståelse. Men det känns fortfarande som att jag ljuger för folk^^ har nog en oro som ändå ligger kvar och stör lite hela tiden.

• Alvolina

Natten till torsdagen var första gången jag drömde om graviditet och bebisar. Drömmer väldigt mycket, alltid gjort men detta var första för denna graviditeten konstigt nog. Natten till idag drömde jag om att vi tog reda på könet och det var en pojk, sen var vi på sjukhuset och skulle föda. Jag är nog en av de lyckligt lottade som ser fram emot förlossningen. Förra var inte helt lätt men överlag en mycket positiv upplevelse.

• Alvolina
    brallanmallan skrev 2014-12-07 13:12:13 följande:

Någon mer som har fått riktigt kass hy, min haka är hemsk :(

Samma här! Och då har jag aldrig problem annars. Känner mig som en tonåring :P
  • Alvolina
    vikarien skrev 2014-12-08 09:11:13 följande:

Denna morgon blev en katastrof!

Saltgurkan var slut... :-P Leverpastejmacka utan saltgurka funkar ju inte smile5.gif

Gått åt en hel burk på en vecka här, kan undra vem som äter upp den hihi!

Eller så köper man leverpastej med saltgurka i :P
Svar på tråden BF Juni 2015