BF Juni 2015
Det var ingen som hade bra tips på syskonböcker??
Jag håller på att bli helt galen på vår treåring. Han uppför sig så fruktansvärt illa. Ingen respekt för någon vuxen och lyssnar inte alls, till och med på förskolan har vi haft problem med detta i ca två veckor nu. Ingenting biter på honom, verkligen ingenting. Han ville baka pepparkakor idag. Självklart ska vi det om du vill, plocka upp dina pärlor från golvet först bara, sa jag i en trevlig och glad ton. Han vägrade städa och det blev inga pepparkakor. Belöningar fungerar inte, för han vägrar utföra det som krävs. Jag är vanligtvis en lugn, harmonisk och hyfsat pedagogisk mamma som ger min son massor av tid och kärlek men något har uppenbarligen blivit fel för det här är allt annat än okej. Måste få ut mig lite här^^ i kombination med alla mina hormoner så är det tufft som det är.
petrakrantzlindgren.se. 2012 gjorde hon en serie med konkreta tips på gränssättning. Underbar läsning för en förvirrad förälder som jag är just nu. Så nu ska här praktiseras, så får vi se om det blir någon julefrid eller inte:)