• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • micra
    Milie skrev 2014-10-08 11:56:58 följande:
    Ah, jag förstår. Jag tänkte nästan tanken jag med men samtidigt är jag alltid så orolig och ängslig för allt så jag försöker slå bort såna tankar. Det kan ju så klart vara lättare sagt en gjort om det hemska redan hänt en en gång.
    Det är ju så olika hur man tänker. Jag har inte oroat mig under någon av graviditeterna, inte heller denna gång trots att den förra gick som den gjorde. Jag är lite mer att händer det så händer det, då får jag ta det då. Men det hindrar mig ju inte för att vara realistisk, jag vet ju att tidiga missfall är vanliga. Sen har jag full förståelse för att en del är oroliga och ängsliga även utan missfall i bagaget, det är ju en stor grej det handlar om. Jag funkar bara inte på det viset. Alla är olika och tur är väl det. :)
  • micra
    lyckobubblor skrev 2014-10-08 12:18:06 följande:
    vart vänder man sig då?? Vet ni det?[/quote]Gynakuten. Vet inte hur det ser ut på andra orter men här finns den på största sjukhuset i länet.
  • Malllis
    micra skrev 2014-10-08 11:22:18 följande:

Fb-gruppen går jag också gärna med i lite längre fram!

Vad jobbar ni med allihopa?

Jag är fortfarande mammaledig med dottern. I januari ska jag börja läsa in kurser för att bli behörig att söka till sjuksköterskeprogrammet. Tanken var att jag skulle söka in till hösten men om allt går som vi hoppas får jag skjuta lite på dem planerna.

Jag jobbar som sjuksköterska på en barnmedicinsk avdelning. Världens roligaste jobb även om jag just nu tycker att det är väldigt kämpigt iom att jag är så trött så trött.
  • Malinzzon

Jag ska på hälsosamtal den 17:e oktober, men det känns så långt dit! Jag jobbar som fritidspedagog på en F-9 skola :)

Lill-Smurfen, ett magiskt växande frö!
  • Fläderpärlan

Jag är förskollärare, har inte skrivit in mig ännu, eftersom detta är en ivf-graviditet tänker jag vänta till UL som vi ska på i v.8 :) det här första gången som jag är gravid, ni som vet, ska symptomen hålla i sig? Kan de försvinna för att sedan komma tillbaka någon dag senare? Vore tacksam för svar, är en orolig och nervös människa just nu men samtidigt pirrig och förväntansfull, vi väntar barn och inte missfall, eller hur?!??

• Isabella89
    Fläderpärlan skrev 2014-10-08 13:25:46 följande:

Jag är förskollärare, har inte skrivit in mig ännu, eftersom detta är en ivf-graviditet tänker jag vänta till UL som vi ska på i v.8 :) det här första gången som jag är gravid, ni som vet, ska symptomen hålla i sig? Kan de försvinna för att sedan komma tillbaka någon dag senare? Vore tacksam för svar, är en orolig och nervös människa just nu men samtidigt pirrig och förväntansfull, vi väntar barn och inte missfall, eller hur?!??

Min förra graviditet varierade symptomen och de kunde försvinna för att sen komma tillbaka. Då var jag illamående och/eller kräktes V7-12, 15-20 ungefär. Den här gången har illamåendet hittills bara kommit i vågor om kvällarna. Men inte varje kväll. Ibland kommer det på dagen med. Är i V6 nu (5+2/3 beroende på hur man räknar).

Grattis till graviditeten!
  • Jenny 285
    micra skrev 2014-10-08 12:24:28 följande:
    vart vänder man sig då?? Vet ni det?[/quote]Gynakuten. Vet inte hur det ser ut på andra orter men här finns den på största sjukhuset i länet.
    Som micra skrev, gynakuten. Jag var där idag med min blödning. Åkte dit för att jag hade ont plus haft ett utomkveds tidigare. De gjorde ultrajud, men sa att det är för tidigt att säga något. Lutar åt ett missfall, men jag fick en ny tid den 20:e. Så det är nog ändå svårt att få något klart besked idag.
  • dstrl

Jag jobbar med administration (Zzzzz...), men det är ofta väldigt stressigt och mycket att göra.
    Någon som har erfarenhet av att kunna gå hem tidigare från arbetet på sin mammaledighet, eller är man tvungen att jobba in i det sista om man inte har ett jobb som är fysiskt krävande?

Svar på tråden BF Juni 2015