• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • micra

Zzzz, här har tröttheten slagit till på riktigt! Det påminner mig så mycket om tröttheten jag kände när jag gick i högstadiet, hormoner då och hormoner nu. Jag har lovat mig själv att minnas det tills mina barn är i samma ålder och inte bara tänka att tonåringar är lata. :)

• lillafii
    Manelma skrev 2014-10-08 10:37:30 följande:
    Det är inte mars 2013 gruppen? Hört mkt om den.
    Vad har du hört om mars 2013

Gruppen manelma? :) är nämligen med i den ????????
  • Kicki1310

Va på ul idag för jag hade hemska stickningar i höger sida inatt och va rädd för att ägget satt sig i äggledaren men allt såg fint ut. Hon mätte till 5+2 såg hinnesäck med gulsäck så det va bra för utan gulsäck är det ett X sa hon till mig.

Trodde det va 6+0 idag men men bara allt såg bra ut så är jag lugn för stunden.

Förresten hitta hon en till hinnesäck utan gulsäck. Vad menas med det? Hade det kunnat blivit tvillingar?

• lyckobubblor

Hej alla, ser inte så ljust ut för oss... Ringde gynakuten och får gärna komma dit om jag vill. Får jag mer ont eller blöder ännu mer åker jag nog dit. Känn hopplöst och har gråtit hela dagen på jobbet, två års försök utan att det tagit sig och så nu det här. Men än är det inte kört, det får bli som det blir. Jag kommer gråta massor nu och ännu mer om det bekräftas att det är ett missfall men sen tänker jag tänka att det inte var meningen just nu. Men nu tillåter vi oss att deppa ihop min man och jag. Kram

• TinkyWinky
    Lajsa82 skrev 2014-10-08 17:38:20 följande:
    Hej tjejer gick in i vecka 6 idag och är konstant trött och illamående, hoppas det blir bättre snart. Angående fb -gruppen så undrar jag om den är sluten eller hemlig? Är den hemlig går jag gärna med och vem ska jag lägga till för att bli inbjuden?
    den är hemlig, det är mig du ska lägga till. heidi römer :) 
    ★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Bebis BF, 14 Juni 2015 ★
  • TinkyWinky
    emm84 skrev 2014-10-08 16:07:49 följande:
    En fråga till er, när tänker ni berätta och göra det offentligt? Jag tänker, vänta tills v 12, men vad ska jag gå efter? Appen elr BM? V 12 enligt appen går jag in i 17nov medans enligt BM 24 nov. Är det först när man passerat och gått hela v 12 risken för missfall minskar elr är det i v 12?
    jag berättade direkt. :) Jag känner som så att jag väntar barn eller missfall, o skulle dte nu hända ngt så "slipper"  jag berätta att jag är gravid o sen va som "hänt "
    ★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Bebis BF, 14 Juni 2015 ★
  • Jadu

Halloj!

Hoppar in här om de är ok.

Tog ett test idag, han knappt få upp byxorna innan de va ett starkt plus.

Enligt uträknaren ska jag ha bf 15/6.

• Milie
    Gällande när man berättar..
    Innan jag blev gravid så var det ju sjääälvklaaaart att man inte berättar om en graviditet innan vecka 12. Heh. Som att jag visste vad jag snackade om. Nu vet jag inte riktigt. Om allt går enligt planerna så går jag in i vecka 12 i början på december. Tänker att en julklapp med ultraljudsbilder vore en ganska rolig grej att ge till våra mammor. Men! Det är ju så länge kvar! Heh. Är helt kluven.

Sen så berättade en av mina systrar för mig först sist hon var gravid. Det var helt annorlunda att JAG fick veta först och jag fick veta sjukt tidigt. Därför är jag lite sugen på att "return the favor" för henne, så att säga. Men jag vet inte!

Gällande folsyra..
    Eftersom man helst ska ha ätit det en cykel innan befruktning så började jag äta det direkt vi började försöka, d.v.s. för ett halvår sen. Behövde köpa en ny burk igår. Jag käkade tidigare multivitamin kvinna samt ren folsyra. Nu ska jag börja äta gravidanpassad multivitamin men fortsätter addera folsyratabletter. Eftersom vitaminet är vattenlösligt så går det inte att överdosera och då gillar jag att helgardera! 
  • Tenshi
    Milie skrev 2014-10-08 18:57:19 följande:

Gällande när man berättar..
    Innan jag blev gravid så var det ju sjääälvklaaaart att man inte berättar om en graviditet innan vecka 12. Heh. Som att jag visste vad jag snackade om. Nu vet jag inte riktigt. Om allt går enligt planerna så går jag in i vecka 12 i början på december. Tänker att en julklapp med ultraljudsbilder vore en ganska rolig grej att ge till våra mammor. Men! Det är ju så länge kvar! Heh. Är helt kluven.

Sen så berättade en av mina systrar för mig först sist hon var gravid. Det var helt annorlunda att JAG fick veta först och jag fick veta sjukt tidigt. Därför är jag lite sugen på att "return the favor" för henne, så att säga. Men jag vet inte!

Gällande folsyra..
    Eftersom man helst ska ha ätit det en cykel innan befruktning så började jag äta det direkt vi började försöka, d.v.s. för ett halvår sen. Behövde köpa en ny burk igår. Jag käkade tidigare multivitamin kvinna samt ren folsyra. Nu ska jag börja äta gravidanpassad multivitamin men fortsätter addera folsyratabletter. Eftersom vitaminet är vattenlösligt så går det inte att överdosera och då gillar jag att helgardera! 

Överdos av folsyra kan öka cancerrisken så ta inte för mycket bara. Finns nog någon övre rekommenderad gräns om du googlar.
  • jjj78

Hejsan!

Jag hoppar gärna in här. Väntar andra barnet i juni-osäkert på exakta datum än men mellan 8-12.Blir vaginalt ul 27 okt för att fastställa bf. Har en underbar liten tjej, född mars 2013.

skall bli kul att följas åt och jag addar gärna dig heidi ang facebookgruppen..har för övrigt inte riktigt fattat att jag e gravid igen;)

Svar på tråden BF Juni 2015