• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • VioloLaviose

Har ätit folsyra i två månader, läste någonstans att man skulle börja innan för att folsyran skulle ha effekt?

• nattis84

Men asså jag förstår inte;)
    I min app så står det att jag är i graviditetsvecka 6 men sen står det inom parentes 5+1. 
    Är jag i vecka 6 eller 5?

• IA89
    Isabella89 skrev 2014-10-08 13:45:05 följande:
    Min förra graviditet varierade symptomen och de kunde försvinna för att sen komma tillbaka. Då var jag illamående och/eller kräktes V7-12, 15-20 ungefär. Den här gången har illamåendet hittills bara kommit i vågor om kvällarna. Men inte varje kväll. Ibland kommer det på dagen med. Är i V6 nu (5+2/3 beroende på hur man räknar).

Grattis till graviditeten!
    Jag heter Isabell (utan a-et på slutet) och är också 5+2! (6) Är också 89-a! Haha, vilket sammanträffande!
  • Wilbes

Du är i 5 hela veckor +några dagar och för att slippa säga pluset så säger man oftast v 6 istället. eg bara bm som säger i v 5 hela veckor...

• Malinzzon
    Pyret2015 skrev 2014-10-08 15:53:47 följande:

Har ni andra börjat äta Folsyra än?

Jag började äta Tillval Folsyra samma dag som jag fick veta att jag var gravid. Enligt bm skulle jag börjat med dem tidigare..?
    Lill-Smurfen, ett magiskt växande frö!
  • JossanRy

Hej! Jag plussade igår på dåligt eftermiddagskiss men ändock ett svagt plus. Vilket gör att jag är beräknad 18 juni. :)

Tog 3 försök innan vi lyckades. Använde clearblue tre dagar i rad innan BIM och det där jäkla strecket blev bara starkare och starkare :) sjukt glad!

• Pyret2015
    emm84 skrev 2014-10-08 16:07:49 följande:

En fråga till er, när tänker ni berätta och göra det offentligt? Jag tänker, vänta tills v 12, men vad ska jag gå efter? Appen elr BM? V 12 enligt appen går jag in i 17nov medans enligt BM 24 nov. Är det först när man passerat och gått hela v 12 risken för missfall minskar elr är det i v 12?

Jag skulle vilja hålla det hemligt fram till ultraljudet (men det är inte så troligt). Magen kommer nog synas innan dess..

Men efter vecka 10-12 någon gång är nog mer troligt.
  • Lg85

Börja m Folsyra när jag plussat.

Tror magen är känsligare x 1000 nu. Knappt nån mat dagtid smakar men har tuggbehov. Med tanke på att jag ätit/äter lchf vill jag undvika sötsaker men idag funkade det inte m tuggummi. Köpte sockerfria hallonlakritsskallar, aj aj va uppsvälld å gasig.. Bita ihop födelsedsgskalas för mig nu ikväll

Svar på tråden BF Juni 2015