• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Isabella89
    dstrl skrev 2014-10-08 14:49:50 följande:

Jag jobbar med administration (Zzzzz...), men det är ofta väldigt stressigt och mycket att göra.
    Någon som har erfarenhet av att kunna gå hem tidigare från arbetet på sin mammaledighet, eller är man tvungen att jobba in i det sista om man inte har ett jobb som är fysiskt krävande?

Man kan gå ner i tid utan att det påverkar SGI. Vet inte från när men kolla på FKs hemsida. Man kan gå 60 dagar före bf men då får man plocka fp.

Är ekonomiassistent så har inte heller ett arbete som är krävande fysiskt. Är mer orolig för att kunna ta mig hit och hem (en timme kommunalt och går då en del) då jag förra gången bara kunde röra mig varannan dag de sista två månaderna på grund av foglossning.

Ska träffa bm första gången 29/10. Som tur är så börjar hon tidigt om mornarna med så då förlorar jag inte så mycket tid på jobbet :)
  • Isabella89

Min kollega som fick barn nu i augusti jobbade till knappt två veckor före bf. Men hon hade inga större krämpor

• Seniorita

Är gärna med i gruppen om jag får tog ett digitaltest idag och fick svaret på varför jag mår pyton!

Grattis alla som plussat

Första barnet, snart 26 år från Jämtland.

• carolinheiner

Jobbar som timanställd som kock,. Åhh fy fan va ja e trött.. Å illamående,. Å de blir inte bättre av att man steker en massa hela dagarna å knappt tid med att äta :( vill inte säga något heller :/ 18/11 ska vi träffa bm igen p kanske göra ett ul:) ska till läkare den 20/10 för vul på livmoderhalsen å ta lite prover.. Jobbigt men samtidigt nödvändigt :/

• maaajsan

Jag är gärna med i denna tråd. Plussade i fredags och är i v. 4+3, bf 13 juni. 
    Känns helt fantastiskt men lite smått overkligt, detta blir min första graviditet. 
    Dock väldigt orolig för risken för missfall, har läst runt och det verkar ju väldigt vanligt, skrämmande vanligt. 

Har i princip inga symptom alls, mer än lite huvudvärk i emellanåt och lite,lite,lite molvärk. Men det kommer väl, antar jag:)

• Diamant
    Pyret2015 skrev 2014-10-08 15:53:47 följande:

Har ni andra börjat äta Folsyra än?

Jag började för typ 2 månader sen :P 
  • emm84

Jobbar inom vården :)

Ätit folsyra sen jag fick veta jag var gravid, lite till och från innan i några månader oxå :)

• emm84

En fråga till er, när tänker ni berätta och göra det offentligt? Jag tänker, vänta tills v 12, men vad ska jag gå efter? Appen elr BM? V 12 enligt appen går jag in i 17nov medans enligt BM 24 nov. Är det först när man passerat och gått hela v 12 risken för missfall minskar elr är det i v 12?

• brallanmallan

Hej alla. Jag plussade i helgen som var och är beräknad till 6 juni. Tog ett Clearblue Digital med en gång och har inte hållt på med ägglossningstester eller tagit några andra gravtester. Har haft koll genom appen P Tracker. Tog ur p-stav i juni så skulle säga att detta var andra försöket efter att allt kom igång. Ska på inskrivning 20 oktober. Är 27 år, bor i Göteborg. Inga symptom egentligen, mår i princip som vanligt men oroar mig inte :)

Svar på tråden BF Juni 2015