• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • skorstenen
    Pyret2015 skrev 2014-10-08 15:53:47 följande:

Har ni andra börjat äta Folsyra än?

har ätit det sen mensen..:)

Nu käkar jag vitaminer som är för gravida
  • Isabella89
    Pyret2015 skrev 2014-10-08 15:53:47 följande:

Har ni andra börjat äta Folsyra än?

Började med folsyra för ungefär 1,5 månad sen
  • skorstenen
    Pyret2015 skrev 2014-10-08 16:51:40 följande:

Jag skulle vilja hålla det hemligt fram till ultraljudet (men det är inte så troligt). Magen kommer nog synas innan dess..

Men efter vecka 10-12 någon gång är nog mer troligt.

Vi håller det hemligt så länge det går. Helst till efter kub
  • VioloLaviose

Vi kommer inte berätta förrän efter ultraljudet , blir väl i början på februari eller så :)

Men har ni andra bytt till vanliga multivitamin istället för folsyra? Vet att den ändå inte gör någon skillnad efter vecka 10-12...

Har förresten fått mitt andra symptom (det enda jag haft är ömma bröst) , och det är craving på kaffe! Dricker ALDRIG kaffe, vår kaffekokare är alltså i princip dammig :)

• JossanRy

Jag har ätit folsyra sedan 2 månader tillbaka. Hade jobbarkompisar som tvingade (tyckte det var nödvändigt ) Idag köpte jag kosttillskott för gravida och tänkte börja äta.

Vi har bestämt att berätta vecka 12. Alltså i början av november. Bjuder in familj och kör ett gemensamt utrop :)

• Lajsa82

Hej tjejer gick in i vecka 6 idag och är konstant trött och illamående, hoppas det blir bättre snart. Angående fb -gruppen så undrar jag om den är sluten eller hemlig? Är den hemlig går jag gärna med och vem ska jag lägga till för att bli inbjuden?

• MakeitHappen

Hej! Jag har med äntligen blivit GRAVID!! :) med första barnet.... dock trodde jag att det var runt 1-2 veckor men på testet stod de 2-3 veckor.. alltså är jag kanske i vecka 6.. om jag fatta de hela rätt....haha så de var jag inte beredd på :) Dags att ringa BM :)

• Cecilisa
    Lg85 skrev 2014-10-08 16:53:23 följande:

Börja m Folsyra när jag plussat.

Tror magen är känsligare x 1000 nu. Knappt nån mat dagtid smakar men har tuggbehov. Med tanke på att jag ätit/äter lchf vill jag undvika sötsaker men idag funkade det inte m tuggummi. Köpte sockerfria hallonlakritsskallar, aj aj va uppsvälld å gasig.. Bita ihop födelsedsgskalas för mig nu ikväll

Kan det vara därför jag är sååå gasig och har såå ont?? Har ätit liberal lchf innan men nu "måste" jag äta nån macka om dagen..
  • micra
    emm84 skrev 2014-10-08 16:07:49 följande:

En fråga till er, när tänker ni berätta och göra det offentligt? Jag tänker, vänta tills v 12, men vad ska jag gå efter? Appen elr BM? V 12 enligt appen går jag in i 17nov medans enligt BM 24 nov. Är det först när man passerat och gått hela v 12 risken för missfall minskar elr är det i v 12?

Ja det är när du gått 12 fulla veckor. Så vecka 13 för dig, vecka 12 för bm.
Svar på tråden BF Juni 2015