• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • micra
    avenell skrev 2014-10-13 15:31:50 följande:
    Det stämmer att i mitt fall fanns det aldrig något foster, endast tumörer som växte. När molan upptäcktes kände jag mig verkligen lurad av kroppen som på alla sätt signalerade att jag var gravid med ett barn.

Det var i juni 2013 som molan upptäcktes. Jag mår bra fysiskt och psykiskt nu men det var ett tufft år.

När fick du MA? Kände du själv att något var fel?
    Intressant att höra om, jag visste inte att det fanns vilket kanske inte är så konstigt heller, av min googlesökning fick jag reda på att det är väldigt ovanligt (tack och lov för jag förstår att det varit skitjobbigt!). Var det din första graviditet?

Jag anade hela tiden att något inte stämde eftersom jag hade mått illa och haft ganska kraftiga symptom, sen bara helt plötsligt någon gång i mitten på v 7 så försvann allt. Jag blödde ingenting och hade inte haft ont så jag valde att avvakta till inskrivningen i v 13. Två dagar innan inskrivningen började jag blöda och fick bekräftat att den dött då när alla symptomen försvann.
  • micra

Började fundera över det här nu när jag såg inlägget om test som ökar i styrka efter missfallet. Hur fungerar det efter att man har fått ett vanligt tidigt missfall (alltså där allt kommit igång av sig självt och man blöder ut allt utan hjälp)? Går man inte på något återbesök och gör grav.test och ev vul för att säkerställa att allt är borta? Eller "lämnas" man bara på egen hand att göra klart allt?

• aj 378

Nån som vet vart man kan göra ett privat ultraljud? :) bor i Värmland så gärna i närheten.. Googlat men blir inget smartare. Verkar vara Örebro som är närmast. Ca 16mil enkel alltså. Har någon varit på stortorgets gynmottagning i Örebro?

• MaHo89

Vanligtvis görs ingen koll efter missfall. De vill ju helst inte ens att man åker in vid missfall.

Eftersom jag haft MA så har jag fått göra skrapning båda gångerna, då tror jag att de kollar att allt är borta medan man är sövd

• Elsa83
    VioloLaviose skrev 2014-10-13 17:25:38 följande:

Är det någon här som känner sig konstant förkyld, eller något på g som aldrig bryter ut?

Gahhh...

Ja gud ja! Varit nockad sedan onsdags! Galen förkylning. Man har tydligen ett sämre immunförsvar när man är gravid så att man inte stöter bort fostret :)
  • Mirella

Är det vanligt med missfall? Känner jag blir lite nervig när jag läser här inne

• VioloLaviose
    Aakesson skrev 2014-10-13 17:38:36 följande:
    Underbart! Vi har en Opel Zafira 7-sits:) Den är suverän. Vad har ni?
    Jag vet Inte om du råkade svara till fel ? ;) hehe. Vi ska köpa ny bil Nämligen , hur är zafirans bränsleförbrukning?
  • VioloLaviose
    Elsa83 skrev 2014-10-13 19:43:13 följande:
    Ja gud ja! Varit nockad sedan onsdags! Galen förkylning. Man har tydligen ett sämre immunförsvar när man är gravid så att man inte stöter bort fostret :)
    Aha! Ja det är ju faktiskt väldigt logiskt. Men usch vad jobbigt det är, vakna med gammalt snor i hals/svalg varje morgon x( (pardon my french)

Haha min söta make körde iväg till affären för att köpa fiberhusk så vi kunde baka lussekatterna ändå, så hade dom inget kvar :(

Så nu står en saffranskladdkaka i ugnen :) :)
  • Milie
    Mirella skrev 2014-10-13 19:47:04 följande:

Är det vanligt med missfall? Känner jag blir lite nervig när jag läser här inne

Det är tyvärr "lite vanligt". Men man får göra sitt bästa och försöka att inte oroa sig så mycket. Jag tänker positivt och tänker att det här kommer gå hur bra som helst och kommer sluta med frisk bebis i juni! Inga tvivel! Det är "bara" att intala sig. Oavsett vad som händer så vinner man inget på oron.