• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • avenell

Jag vet att det var någon som skrev tidigare om att de inte har så mycket symptom. Jag har nästan inga symptom heller!

Mina bröst (speciellt bröstvårtorna) är ömma och i ärlighetens namn är det mitt enda symptom. Jag är inte särskilt trött och jag mår inte illa. Jag hoppas att allt står rätt till trots avsaknaden av symptom. Det är min första normala graviditet så jag har inget att jämföra med.

Jag går in i vecka 7 idag (6+0)

• Mirella
    SonjaN skrev 2014-10-13 14:58:47 följande:

Plussade igår och går idag in i vecka sex :)

Fick missfall i juli detta året och trodde inte vi skulle lyckas så fort igen.

Är glad samtidigt som jag är väldigt rädd för samma utgång igen.

Välkommen och grattis till plusset nu :)
  • slightlymad

Goddagens hörrni! Jag har mått riktigt illa de senaste två veckorna och kräkts ett antal gånger, men nu igår och idag känns det väldigt vagt och avlägset. Är i vecka 8 (7+1). Det känns ju underbart att kunna leva ungefär som vanligt igen samtidigt som jag blir lite orolig med tanke på att symptomen avtar. Är det vid denna tiden det brukar bli någorlunda bättre med symptomen eller borde jag vara orolig?

• septemberplus

Hej! För snart 4 veckor sedan fick jag ett mf. Förra lördagen var jag inne och gjorde ett vul då mina gravtest blev starkare. Dom sa att det inte fanns några tecken på en ny graviditet. Idag har jag mått illa så jag gjorde ett nytt cb test. Det visade 3+, förra lördagen (8 dagar sedan) visade det 2-3 v. Det måste väl betyda att det är en ny graviditet?

• VioloLaviose
    septemberplus skrev 2014-10-13 16:15:36 följande:
    Hej! För snart 4 veckor sedan fick jag ett mf. Förra lördagen var jag inne och gjorde ett vul då mina gravtest blev starkare. Dom sa att det inte fanns några tecken på en ny graviditet. Idag har jag mått illa så jag gjorde ett nytt cb test. Det visade 3+, förra lördagen (8 dagar sedan) visade det 2-3 v. Det måste väl betyda att det är en ny graviditet?
    Känns som det borde visa mindre på de nya testen? 3+ betyder väl att du är (ungefär) minst i vecka 5+ och det är ju innan du fick mf isåfall?  Vilken vecka var du när du var inne på vul?
  • septemberplus

3+ innebär väl att man blivit befruktas för lite mer än 3 veckor sen? Så det kan väl lika gärna varit efter missfallet? Eller har jag fel? Usch vad det här är jobbigt.

• Fiiaaa
    slightlymad skrev 2014-10-13 15:54:48 följande:

Goddagens hörrni! Jag har mått riktigt illa de senaste två veckorna och kräkts ett antal gånger, men nu igår och idag känns det väldigt vagt och avlägset. Är i vecka 8 (7+1). Det känns ju underbart att kunna leva ungefär som vanligt igen samtidigt som jag blir lite orolig med tanke på att symptomen avtar. Är det vid denna tiden det brukar bli någorlunda bättre med symptomen eller borde jag vara orolig?

Har inget bra svar, men är i precis samma sits. Förra veckan kräktes jag flera gånger, nu (är också i v 8) känns det som att alla symtom är lite svagare. Men men, orkar inte stressa upp mej, det får jag ta senare om det behövs ;)
  • VioloLaviose
    septemberplus skrev 2014-10-13 16:34:44 följande:
    3+ innebär väl att man blivit befruktas för lite mer än 3 veckor sen? Så det kan väl lika gärna varit efter missfallet? Eller har jag fel? Usch vad det här är jobbigt.
    Ja precis, så då skulle du blivit befruktad ganska tätt inpå ditt MF.. Men jag bara tänker ifall det verkligen var ett mf du fick? När jag var i 4+1 tex så kunde läkaren inte avgöra om jag var gravid eller om jag skulle få mens liksom, då hade jag fått 2-3 på digitala.

Jag tycker du ska ringa kk och fråga ifall du får komma och göra ett nytt vul
  • hemligönskan

Det känns så konstigt att jag inte mår illa. Gick in i v.6 idag och har inte många symtom. Kan illamående komma senare? Imorgon har jag inskrivning. Hoppas att allt går bra :) ska även på vul så fort doktorn har en tid.