• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Milie
    Gizza skrev 2014-10-14 20:14:37 följande:

Milie: vaf är det för app? Jag har svårt att få rätt datum som BF då jag hade ÄL redan på dag 8...

Både Gravid App från Babygruppen samt Gravidguiden från Familjeliv visar rätt datum. Om jag bara "får" fylla i min korta cykel på 24 dagar så blir det rätt eftersom min lutealfas är precis 12 dagar (många appar antar att lutealfasen är halva cykeln). Tyvärr antar även många appar att cykeln är 28 dagar.
  • Allie779
    MakeitHappen skrev 2014-10-14 17:46:40 följande:
    Ja vi vill det. han föräldrar bor långt ifrån så de får veta på julafton, jag kommer inte kunna hålla mig för min familj då jag träffar dom så ofta så de lär synas innan jul så de kommer få veta så fort den "säkra" tiden är över :)
    MakeitHappen skrev 2014-10-14 17:44:04 följande:
    Jag är 6+0 idag. förra veckan ömmande brösten som fasiken. nu känner jag bara lite! vet inte om de är bra eller dåligt :p  åh kul med inskrivning, de är nån vecka till jag ska det.
    Jag är oxå 6+0 idag =) Har exakt samma som du, förra veckan ömmade de som fan men du spänner de bara lite när jag tar av mig bh:n på kvällarna.

• Allie779
    Carolaj83 skrev 2014-10-14 20:07:39 följande:

Hej hoppar in här hos er. Fick positivt test förra veckan Bf 16 juni om jag räknat rätt. Men livrädd att något ska gå fel då jag förlorat ett barn i v 16

Jag har BF 14 juni =)
  • Hero77

Ja jag anser mig nog ha mina skäl att inte berätta. Tycker inte att jag har någon skyldighet att göra det så här tidigt. Om nått händer så vill jag att så få som möjligt ska vara inblandade. Jag är inte elak, tvärtom vill jag bespara människor sorg och lidande. 
    Självklart ska han få veta, förslagsvis i november när han fyller år om inget tråkigt händer innan det. 

• Snöfrid

Ahhh ja! Familjelivs uträknare säger 6+6 idag! Så då stämmer det som du säger :) då är alltså imorrn 6+7 och på onsdag blir det 7+1 =D vi tänkte ta bild på magen varje "ny vecka" så då blir på torsdagar vi ska fota då :)

Milie skrev 2014-10-14 20:03:15 följande:

Åh, skrev hur långt som helst till dig och sen hängde sig sidan. Jag kör ett nytt försök! Hur som helst så kör de flesta appar att graviditetens första dag är 0+0 och BF sker på 39+6, men vissa kan köra på 0+1 som första dag och BF på 40+0. Mina appar kör dock på det förstnämnda.

Om man inte vet när ägglossningen var så kör man sista mensens första dag som 0+1. Om man däremot vet när ägglossningen/befruktningen var så sätter min app den dagen som 2+0 även fast den inte var 14 dagar efter mensen. Så jag hade sista mensen på en fredag men ägglossning på en onsdag så det är onsdagar som jag byter vecka.

Så i ert fall skulle jag tro att onsdag den 10/9 var er 2+0 och därmed v 6+6 idag!

• Frallanz

Hero77: Ja, du ska absolut göra det som känns bäst för dig. Jag tycker bara att om du har bra relation med din partner så bör du berätta nu. Din partner har all rätt att veta lika snabbt som du, men det är fint att berätta för honom på hans födelsedag!

Till er som funderar över en bra app: Använd Gravid App! Den är superbra med massa information per vecka om bebis, sig själv som mamma, och för sin partner :) checklista för vad man bör införskaffa sig, kost under graviditeten och mycket mer användbart!

• MakeitHappen
    Allie779 skrev 2014-10-14 20:28:01 följande:
    MakeitHappen skrev 2014-10-14 17:44:04 följande:Jag är 6+0 idag. förra veckan ömmande brösten som fasiken. nu känner jag bara lite! vet inte om de är bra eller dåligt :p  åh kul med inskrivning, de är nån vecka till jag ska det.
    Jag är oxå 6+0 idag =) Har exakt samma som du, förra veckan ömmade de som fan men du spänner de bara lite när jag tar av mig bh:n på kvällarna.

Du har heller Inga andra symtom menar du?
  • Elsa83
    Hero77 skrev 2014-10-14 20:32:17 följande:

Ja jag anser mig nog ha mina skäl att inte berätta. Tycker inte att jag har någon skyldighet att göra det så här tidigt. Om nått händer så vill jag att så få som möjligt ska vara inblandade. Jag är inte elak, tvärtom vill jag bespara människor sorg och lidande. 

Självklart ska han få veta, förslagsvis i november när han fyller år om inget tråkigt händer innan det. 

Jag vill bara säga att jag tycker vi alla får göra som vi själva känner är bäst. livet är inte svart och vitt och de kan vara svårt att förstå hur någon tänker om man inte gått i deras skor. Jag tror jag förstår hur ni andra som reagerat tänker men jag tror nog oxå att Du har goda skäl att göra som du gör och då är det rätt för dig/er.
  • Milie
    Snöfrid skrev 2014-10-14 20:44:52 följande:

Ahhh ja! Familjelivs uträknare säger 6+6 idag! Så då stämmer det som du säger :) då är alltså imorrn 6+7 och på onsdag blir det 7+1 =D vi tänkte ta bild på magen varje "ny vecka" så då blir på torsdagar vi ska fota då :)

Fast då får ni vara redo med kameran redan imorgon då ni är på 7+0 då och därmed i vecka 8. Hehe.