• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • pinglon

Kanske ni diskuterat detta redan i denna tråd redan men frågar ändå. När berättar ni åt omgivningen att ni väntar smått. När och åt vem?

Är i v 5 bara men Mina 2 bästa vänner vet redan, åt dem berättar jag allt. Minns inte när vi berättade förra gången jag var gravid, tror det var ganska tidigt åt vissa. Medan vi åt andra inte hann berätta innan ryktet gick. Via rådgivningen kom det ut dessutom ... Därför känns det nu som att jag denna gång vill skrika ut åt alla att jag är gravid så det inte händer igen.

• kanien

Hej alla

Jag har skapat en tråd som heter "bild forum för bf 2015", jag tänkte att vi även kan följas åt i bilder på hur våra fina magar växer och blir stora

Hoppas så många som möjligt vill hänga på även där!

Puss

• Paulas mamma

Jag har berättat för mamma, svärmor och mina 2 bästa vänner! Tänkte vänta med resten till jul om jag kan. Beror på hur mycket magen växer. Borde egentligen berätta för systrar ockSå då de hR småbArn och inte skänker bort alla bäbissaker. :)

pinglon skrev 2014-10-19 09:18:18 följande:

Kanske ni diskuterat detta redan i denna tråd redan men frågar ändå. När berättar ni åt omgivningen att ni väntar smått. När och åt vem?

Är i v 5 bara men Mina 2 bästa vänner vet redan, åt dem berättar jag allt. Minns inte när vi berättade förra gången jag var gravid, tror det var ganska tidigt åt vissa. Medan vi åt andra inte hann berätta innan ryktet gick. Via rådgivningen kom det ut dessutom ... Därför känns det nu som att jag denna gång vill skrika ut åt alla att jag är gravid så det inte händer igen.

• Gizza

Det vär med att immunförsvaret inte är det bästa när man är gravid kan jag skriva under på. Nu är jag förkyld. Igen. Var megasnorig precis när jag plussat och en vecka framåt. Nu hostar och snorar både jag och dottern... 8+1 idag.

Dotter 130208 Lillasyskon BF 150530
  • Fläderpärlan

Jag går idag in i vecka 7, det enda jag känner av är ömma bröst. Tyckte även att jag kände av betalkanaler i munnen i morse men thats it! Känner inte av så mycket i magen längre som jag gjorde i början :/ Någon annan som är i samma vecka som jag och kan beskriva symptom?

• Gizza

Vi har berättat för våra föräldrar och syskon med familjer, plus min bästq kompis. Övriga får vänta till efter v 12.

• avenell
    Fläderpärlan skrev 2014-10-19 10:20:22 följande:

Jag går idag in i vecka 7, det enda jag känner av är ömma bröst. Tyckte även att jag kände av betalkanaler i munnen i morse men thats it! Känner inte av så mycket i magen längre som jag gjorde i början :/ Någon annan som är i samma vecka som jag och kan beskriva symptom?

Jag är i vecka 7 ( 6+6) och har inte heller mycket symptom. När jag gick in i vecka 7 i måndags hade jag bara ömma bröst. I tisdags började ett väldigt svagt illamående. Mitt illamående har börjat på förmiddagen och kommit och gått under dagen. Jag har inte mått illa på morgonen och inte kräkts någon gång. Illamåendet kommer i vågor och försvinner när jag äter något.

Imorgon går jag alltså in i vecka 8 och jag funderar ibland över varför jag inte mår mer illa än vad jag gör. Jag googlade lite och läste att 25% av alla gravida inte mår illa på morgonen. Det är ju en ganska stor siffra och det känns lugnande.
  • Diamant
    Fläderpärlan skrev 2014-10-19 10:20:22 följande:

What?! Vaddå, typ Viasat? Haha
  • Gizza

Jag har inte mått illa en sekund, varken denna gången eller med dottern.