• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • livslevande
    sunshine87 skrev 2014-10-18 03:12:54 följande:

Hej på er! Jag befinner mig på en lång smekmånad i Asien kombinerat med heltidsstudier, vi sålde bilarna och lägenheten innan resan. Idag gjorde jag ett graviditetstest här i Thailand som visade positivt :) Det känns stort men ändå läskigt då vi inte är hemma förrän i Januari 2015. Jag trodde inte att jag skulle bli gravid så snabbt :) Nu ligger oron i att jag inte riktigt har någon barnmorska att prata med eller ta kontakt med förrän i januari. Nu är jag i V.5, lillen ska komma ut 26 Juni om allt går som det ska. Känns lite stressigt på något sätt :) Mycket som ska hinnas med när vi kommer hem. Jag funderar på att hitta en doktor i Krabi som kan göra en undersökning i V.12. Är det lagom?

Hej vad underbart, grattis till både lång smekmånad och bebis i magen! Jag befinner mig också utomlands och var på mitt första läkarbesök häromdagen. Om jag var du skulle jag försöka träffa en läkare innan v 12, 7-8 kanske om det är möjligt. Thailand är i min uppfattning både snabba och duktiga på läkarvård. Har en vän som bor där och är gravid nu och hon fick jättebra hjälp på ett sjukhus på koh samui, till exempel.

Jag tycker inte att ni har något att stressa inför. I januari borde du vara såpass långt gången att graviditeten är liksom 100% och det är väl först då man börjar förbereda sig för en bebis och allt det där. Fram tills dess behöver du bara fokusera på en så hälsosam graviditet som möjligt. :) grattis igen!
  • livslevande
    humlesurr skrev 2014-10-18 00:08:02 följande:

Hur mår ni alla? 

Själv är jag så fruktansvärt trött... Och allt luktar så mycket! Det är verkligen fantastiskt hur allt förändras... Det absolut godaste i hela världen idag var tydligen dotterns "torskgryta med något jox", en barnmatsburk. I vanliga fall brukar jag tycka att det mesta i barnmatsväg, och särskilt mycket av fisken, är vidrigt men nu var det så sjukt gott...

Är det fler förresten som blivit jättesvullna? På morgonen är jag nästan platt (förutom den där fina extrahuden efter förra <3 <3) men nu på kvällen har jag en stor mage. Det är ju bara tarmar och så, men fasiken vilken skillnad egentligen! 

En gravid kropp beter sig verkligen konstigt. 

Jag känner igen mig! Har svårt att äta pga lukter och svagt illamående (ska dock ej klaga). Känner mig hungrig men har ingen matlust! Skönt att hitta något att äta även om det är en barnmatsburk ;)

Är också sjukt trött! Sover mest hela dagarna, min snälla man tar hand om mig. Är inte på humör för nånting, känner mig väldigt tråkig, hoppas det går över snart.

Svullen blir jag också till kvällen, annars är det flera som påpekat att jag blivit smalare, har nog att göra med min dåliga mage. Bara brösten blir större, får snart köpa en ny bh och är bara i v 5.
  • Paulas mamma

Jag mår ganska bra. Är trött på kvällen och väldigt morgonpigg. Inte fått nån cravings än. Blir hungrig oftare bars. Jag är också ganska platt på morgonen men ju längre dagen går desto svullnare blir jag. Sen tror jag att jag får samma helvete som för 12 år sen när jag väntade min dotter, nästäppa. Fast jag hade det i den grad att det kändes som en jätteförkylning/allergichock varje dag i nästan 9 månader. Rinner/kliar i näsa och ögon och nyser hela tiden. Hoppas hoppas att jag bars är förkyld på riktigt nu och att det går över för det var verkligen ett helvete.

Hur mår ni alla? 

Själv är jag så fruktansvärt trött... Och allt luktar så mycket! Det är verkligen fantastiskt hur allt förändras... Det absolut godaste i hela världen idag var tydligen dotterns "torskgryta med något jox", en barnmatsburk. I vanliga fall brukar jag tycka att det mesta i barnmatsväg, och särskilt mycket av fisken, är vidrigt men nu var det så sjukt gott...

Är det fler förresten som blivit jättesvullna? På morgonen är jag nästan platt (förutom den där fina extrahuden efter förra <3 <3) men nu på kvällen har jag en stor mage. Det är ju bara tarmar och så, men fasiken vilken skillnad egentligen! 

• Paulas mamma

Vi har berättar för min mamma och min svärmor. Jag jobbar med mamma så hon bör veta ifall jag mår dåligt och så jag inte behöver göra alla tunga jobb. Svärmor fick veta igår då jag och fästmannen firade hennes födelsedag ute med bowling. Jag beställde en alkoholfri öl i smyg och vi började spela. Vi märkte att hon reagerade snabbt på vinet så vi berättade det ganska snabbt ;) vi hade köpt en bok i present "farmors bok" och först skrattade hon bara lite för de brukar skämta på hennes jobb om att hennes kollega ska bli pappaoch hon Är hans "låtsasmamma" och ska bli "låtsasfarmor". Men efter några sekunders skratt stelnade hon till med världens största ögon å sa: Näääää?! Och hon började storgrina kramade oss om vartannat länge innan vi kunde gå tillbaka till spelet. Heeeela kvällen pratade hon om bäbisar och att hon äntligen ska bli farmor. En riktigt lyckad kväll och enligt henne den bästa födelsedagen någonsin :)

• Paulas mamma

Många inlägg på raken känner jag. :) hur gör ni med syskon? När berättar ni? Ni som har lite äldre barn, berättar ni tidigt? Min dotter är 12 år snart och är här varannan vecka. På måndag kommer hon hit igen. Hon kommer fatta direkt att något inte är som vanligt. Innan tränade jag varje dag, räknade allt jag åt, åt aldrig onyttigt. Jag kommer fortfarande träna sålänge jag mår bra och orkar men det kommer inte bli varje dag, jag räknar inte längre på vad jag äter, kommer säkert äta onyttigt. Kommer antagligen må illa på morgonen då hon gör sig iordning till skolan. Hela min mobil/iPad är fulla med bäbis/graviditetsgrejer och vi håller inte våra mobiler hemliga här så hon spelar ofta på min mobil. Jag kommer aldrig kunna dölja detta för henne, hon är riktigt smart och märker alltid om nåt är annorlunda. Så vi funderar på att berätta för henne tidigt. Skulle detta skita sig och sluta med missfall så är hon ändå ganska gammal att kunna förstå det. Detta kanske också blir ett bra tillfälle att prata om blommor och bin samtidigt (mår lite dåligt av bara tanken ) :)

Tänker jag fel? Hur hade ni gjort?

• pinglon
    BF-listan  

19 maj 
    JosPhi, första barnet, 22 år, Västervik  

24 maj 
    Hemlig78, första barnet, 36 år  

26 maj  
    Lina881, 26 år, Blekinge  

27 maj 
    Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö  
    MaHo89, tredje barnet (har ett änglabarn och ett barn som är 17 månader), 25 år, Västerbotten  

28 maj 
    Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år  
    carolinheiner, andra barnet (1 änglabarn), 26 år, Halmstad  

29 maj 
    enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland  

30 maj/1 juni 
    wishing, första barnet, 30 år  
    Sinilam, andra barnet, 24 år 

30 maj 
    Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala  
    Luttanlej, 30 år, Stockholm  
    Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala  

31 maj 
    Summer88, första barnet, 26 år, Malmö  
    Malin, första barnet, 22 år , Stockholm 

1 juni 
    Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm  
    MalinA­87, 27 år, Linköping  
    saran86, andra barnet, 28 år, Umeå  
    Nolan, andra barnet, 31 år, Kronoberg 
    Aakesson, femte barnet, 33 år, Kalmar 

1-2 juni 
    ÄlskarMina, tredje barnet, 29 år, Småland 

2 juni 
    Kanien, första barnet, 25 år från Sala  
    banantelefon, tredje barnet, 33 år, Vallåkra  
    Nhv, första barnet, 24 år, utanför Uppsala  
    MinniMouse, tredje barnet 

3 juni 
    tove78, andra barnet, 36 år, Sigtuna
    KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping  
    jemi02, andra barnet, 30 år, Stockholm  
    Iida01, första barnet, 24 år, Karlstad  
    effilant, första barnet, 25 år, Göteborgstrakten  
    FruGnu, första barnet, 31 år, Västsverige  
    Awe83, första barnet, 31 år, Stockholm  
    Wilbes, tredje barnet, 28 år, Västerås  
    MammaCamp, andra barnet, Göteborg 

4 juni 
    Onilla, första barnet, 25 år, Halland  
    stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping.  
    micra, tredje barnet, 28 år, Västerås  
    lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga  
    Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm  
    knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås  
    Snöfrid, första barnet, 32 och 37 år, Flen  
    Kyy, första barnet, 28 år, Lund.  

5 juni 
    Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping  
    thuram, första barnet, 23 år, Jämtland 
    Amie, första barnet (3:e graviditeten), 27 år, Laholm/Halmstad  
    emm84, första barnet, 30 år, Karlstad 
    Malinzzon, första barnet, 25 år, Skåne 
    Joseeffin, andra barnet, 31 år, Göteborg 

6 juni 
    dietcoke, andra barnet, 21 år, Stockholm 
    Mirella, första barnet, 20 år 
    brallanmallan, första barnet, 27 år 

7 juni 
    Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg 
    Isabel­la89, andra barnet,  
    Fröken1987, första barnet  
    Hero77, andra barnet, 24 år, Jönköpings län 

8 juni 
    Lg85, första barnet, 29 år, Karlstadstrakten 
    MakeitHappen, första barnet, 29 år, Varberg 
    avenell, första barnet, 29 år, Uppsala 

9 juni 
    Cecilisa, första barnet, 28 år, Malmö 
    mk86, andra barnet, 28 år, Norrbotten 

10 juni 
    lyckobubblor, andra barnet, 35 år, Stockholm (Nacka) 
    Jag86: första barnet, 28 år, Västmanland. 

10/11 juni 
    Linda.dahlo, tredje barnet, 35 år, Vallentuna 

11 juni 
    Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen 
    jjj78, andra barnet, 36 år, Malmö 
    Ekomy, tredje barnet, 32 år, Småland 

12 juni 
    Fläderpärlan, första barnet, 26 år, Dalarna 
    Emeeli­iee, första barnet, 24 år, Skövdetrakten  
    Lisa236, Första barnet, 38år, Linköping 

13 juni 
    Amfam, andra barnet, 30 år, Stockholm 
    emtfb, andra barnet, 25 år, utanför Uppsala 

14 juni 
    TinkyWinky, tredje barnet, 30 år, Halmstad 
    Pyret2015, fjärde barnet, 35 år, Småland 
    Lisan26, första barnet, Uppsala 
    hemligönskan, första barnet, 25 år, Stockholm 
    Lilindski, första barnet, 32 år, Malmö 

15 juni 
    VioloLaviose, femte barnet, Skåne 
    Therese2014, första barnet, 23 år, Värmland 

16 juni 
    Milie, första barnet, 27 år, Västernorrland 
    Carolaj83, ? , ? , ?  

17 juni 
    dstrl, första barnet, 24 år, Orust  
    Seniorita, 25 år, första barnet, bosatt i Jämtland 

18 juni 
    Calabalic, första barnet, 34 år, Östergötland 

19 juni 
    Katten, 37 år, första barnet, Eskilstuna 
    Skogsviol, , fjärde barnet,  

20 juni 
    Carri12, andra barnet, Skåne

26 juni
    pinglon, andra barnet, 26 år, Finland

27 juni
    PaulasMamma, andra barnet, 29 år, Göteborg
  • kanien
    Snöfrid skrev 2014-10-17 21:29:21 följande:

Idag har vi varit till vår klinik Reproduktionscentrum i Uppsala för Vul, som man brukar göra i ca v 8 efter ivf. Allt såg perfekt ut! 9,5 mm lång i vecka 7+2 och ett tickande hjärta såg vi! Underbart! Dr sa att efter att man sett hjärtat slå minskar missfallsrisken med mer än 50% . Kändes skönt att höra!

Grattis! Jag var själv och gjorde vul igår och såg ett tickande hjärta jag var också i 7+2 igår men min va 1,3cm lång?! Kan det stämma?
  • kanien

Hur mår ni alla? 

Jag är kanon svullen och jag är bara i v. 8! Var och gjorde vul igår för att se om det kunde vara 2 men det var bara en med ett tickande hjärta där inne <3 men barnmorskan sa att jag hade en väldigt svullen livmoder och dessutom var den väldigt framåt lutad så det kan ha med det att göra
  • joseeffin

Hur mår ni alla? 

Mår bra. Har bara en graviditet att jämföra med och då kräktes jag kaskader. Det enda är att jag är trött och har sömnstörningar. Är dock lite skadad efter veckans händelser efter att det först sas vara ma och sedan slog ett hjärta. Kommer ta upp det på inskrivningen på torsdag och att jag vill prata med kurator + ha ett UL innan rul.