• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • hemligönskan

Jag är extreeemt trött. Vill ni veta hur jag spenderade min fredag? Kom hem vid 17, somnade direkt, vaknade 2130, tog mina vitaminer och åt en smörgås, somnade om och vaknade NU! :o

• Lg85

Tror illamåendet hittat mig ???? Har tänkt att det är nattjobbandets fel men börjar fundera på om de inte är här för att stanna.

Saker smakar konstigt oxå. Kaffe har jag kunnat ta en kopp för syns skull men i torsdags när jag kom te jobbe hade de precis startat bryggaren. Fick vända å gå, usch vilken hemsk lukt... Idag kommer ett gäng på tupperwareparty till mig, ser fram emot kaffekokandet ????????

• MaHo89

Verkar vara olika hur de räknar!! Jag var i v 7+3 på vul och bebisen var 12 mm

• MakeitHappen
    louise1992 skrev 2014-10-18 08:47:05 följande:
    Svagt positivt är det i mina ögon, idag på Morgonurin på BIM dagen, vad tror ni?
    Köp CB digitala test så får du svar svart på vitt! :) Då står de om man gravid och så slipper man gissa sig fram på om man ser streck eller ej :)
  • Fiiaaa
    louise1992 skrev 2014-10-18 08:47:05 följande:

Svagt positivt är det i mina ögon, idag på Morgonurin på BIM dagen, vad tror ni?

Ingen tvekan tycker jag. Grattis :)
  • Seniorita
    Paulas mamma skrev 2014-10-18 08:17:27 följande:

Många inlägg på raken känner jag. :) hur gör ni med syskon? När berättar ni? Ni som har lite äldre barn, berättar ni tidigt? Min dotter är 12 år snart och är här varannan vecka. På måndag kommer hon hit igen. Hon kommer fatta direkt att något inte är som vanligt. Innan tränade jag varje dag, räknade allt jag åt, åt aldrig onyttigt. Jag kommer fortfarande träna sålänge jag mår bra och orkar men det kommer inte bli varje dag, jag räknar inte längre på vad jag äter, kommer säkert äta onyttigt. Kommer antagligen må illa på morgonen då hon gör sig iordning till skolan. Hela min mobil/iPad är fulla med bäbis/graviditetsgrejer och vi håller inte våra mobiler hemliga här så hon spelar ofta på min mobil. Jag kommer aldrig kunna dölja detta för henne, hon är riktigt smart och märker alltid om nåt är annorlunda. Så vi funderar på att berätta för henne tidigt. Skulle detta skita sig och sluta med missfall så är hon ändå ganska gammal att kunna förstå det. Detta kanske också blir ett bra tillfälle att prata om blommor och bin samtidigt (mår lite dåligt av bara tanken ) :)

Tänker jag fel? Hur hade ni gjort?

Lite som här. Har en 8 och 10-åring här hemma varannan vecka (sambons barn). Jag tycker vi bör berätta snart men kom ändå fram att vi ska försöka vänta till efter vecka 12 pga riskerna innan. Är ganska jobbigt då det ända jag gör är att sova, jag dricker inte vin, är "sjuk" hela tiden. Ja vi fårse hur det går i slutändan.
  • Wilbes
    Paulas mamma skrev 2014-10-18 08:17:27 följande:

Många inlägg på raken känner jag. :) hur gör ni med syskon? När berättar ni? Ni som har lite äldre barn, berättar ni tidigt? Min dotter är 12 år snart och är här varannan vecka. På måndag kommer hon hit igen. Hon kommer fatta direkt att något inte är som vanligt. Innan tränade jag varje dag, räknade allt jag åt, åt aldrig onyttigt. Jag kommer fortfarande träna sålänge jag mår bra och orkar men det kommer inte bli varje dag, jag räknar inte längre på vad jag äter, kommer säkert äta onyttigt. Kommer antagligen må illa på morgonen då hon gör sig iordning till skolan. Hela min mobil/iPad är fulla med bäbis/graviditetsgrejer och vi håller inte våra mobiler hemliga här så hon spelar ofta på min mobil. Jag kommer aldrig kunna dölja detta för henne, hon är riktigt smart och märker alltid om nåt är annorlunda. Så vi funderar på att berätta för henne tidigt. Skulle detta skita sig och sluta med missfall så är hon ändå ganska gammal att kunna förstå det. Detta kanske också blir ett bra tillfälle att prata om blommor och bin samtidigt (mår lite dåligt av bara tanken ) :)

Tänker jag fel? Hur hade ni gjort?

Jag mår så fruktansvärt illa. Och kan i vissa lägen inte äta eller dricka så vi berättade för våran 8 åring . Så hon inte tror att jag struntar i att äta.. men så har vi haft problem med att hon varit på gränsen till ätstörning..
  • Diamant

Hjälp! Ska träffa en hel hög familjemedlemmar idag och det kommer bjudas på bl a skaldjur och rökt lax! :S

Vi hade skaldjurskväll här igår till fredagsmyset men jag upptäckte att skaldjur inte funkade.. Det gick INTE att äta!!

O rökt lax får man ju inte äta (kommer inte kunna kontrollera förpackningsdatumet liksom)

Hur faen ska jag göra??

Det är för tidigt att berätta, 6+5! VUL på måndag så vi vet inte ens om det lever där inne liksom!

• kanien
    MaHo89 skrev 2014-10-18 08:52:37 följande:

Verkar vara olika hur de räknar!! Jag var i v 7+3 på vul och bebisen var 12 mm

Ja då är det nog väldigt olika hon mätte 2 ggr på mitt vul, och först var det 1,26 cm och då visade det 7+2 som jag själv har räknat ut då jag vet exakt vilken dag jag blev gravid. Sen mätte hon igen och då stod det 1,39cm och det visade på 7+5?! Lite konstigt.. Men jag går på 7+2 igår och är alltså på 7+3 idag bf 2 juni utifrån första mätningen, annars 31 maj beräknat på den andra mätningen.
  • Längtar efter en bebis

Heej jag plussade 6 oktober är i vecka 7 nu och så har jag ultraljud 3 november längtar att se den lila hjärta ticka :) känns så overkligt haha.

Jag mår helt okej , lite illamående på morgonen och speciellt när jag borstar mina tänder vill spy som faan och har så ömma bröst och de känns som dom har växt, ibland har jag molnad pytte lite värk i magen och ont i svanken förklarade till barnmorska det hon sa det är normalt livmodern töjer sig och växer :)

Allt annat är normalt och okej , väntar min första bebis:)

Hur gåre för er ? :)