• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Fiiaaa
    Fiiaaa skrev 2014-10-22 18:49:24 följande:

Dessutom vill jag ha sura grejer, har ätit klyftor av citron flera gånger. Det enda problemet med det är att det får mig att tänka på tequila-shorts från forna glansdagar och då vänder det sig direkt i magen. Kan inte tänka på alkohol utan att må illa. Supersura godisar funkar också.

Tequila-SHOTS, inte shorts haha. Undrar hur de skulle sett ut :)
  • MaHo89

Jag blir sjukt sugen på skräpmat men när jag väl äter det är det inte så gott. Men gör ändå om det hela tiden ;P

Kan bli sugen på lite vad som helst, typ äpple, isvatten, skrovmål :P

Idag när sonen skulle få mellis gjorde jag fruktsallad åt hela familjen. Var hur gott som helst!! Speciellt vindruvor :) ska bara försöka komma ihåg att ej äta vindruvor kvällen före/ samma dag som jag ska till BM ;)

• Fröken1987

[quote=74217268][quote-nick]carolinheiner skrev 2014-10-22 18:10:15 följande:[/quote-nick]Ja ja vet :) är hela tiden rädd att ja ska öppna mig igen å förlora denna också :/.. Orolig att ja inte ska märka att ja öppnar mig försen de e försent.. Men men täta kontroller så ska de nog dra ner på oron.. Å blir de mf/ma så blir de de.. Å då var de inte meningen att de ska bli något denna gången heller.[/

Precis, det är ju liksom inget man kan göra, men svårt att slappna av eftersom det hänt förut! Då märkte jag ingenting förrän låååångt efter. Men symptom kommer väl och går, så blir säkert bra:)

• enannanmaria
    Fiiaaa skrev 2014-10-22 18:49:24 följande:

Jag kräks så gott som varje morgon, och mår illa på dagarna då och då, men har trots det inga problem med att äta. Skulle kunna äta hur mycket som helst. Jag är hungrig JÄMT. Och helst lagad mat, men en och annan macka slinker ju ner också mellan varven. Börjar nästan bli lite orolig för hur detta ska sluta...

Dessutom vill jag ha sura grejer, har ätit klyftor av citron flera gånger. Det enda problemet med det är att det får mig att tänka på tequila-shorts från forna glansdagar och då vänder det sig direkt i magen. Kan inte tänka på alkohol utan att må illa. Supersura godisar funkar också.

Är i v 9 (8+3), och illamåendet har hittills bara blivit värre. Dock har det flyttat sig till att vara värst på morgnarna, de första veckorna var det jämna plågor dygnet igenom :) kör också sea bands, tycker att det hjälper lite, men det är lite svårt att ha det på jobbet tycker jag... Hur löser ni det?

Ett annat problem jag har är sömnen. Vaknar 2 ggr per natt för att kissa (brukar normalt sett sova hela natten och aldrig behöva gå upp). Sen kan jag inte somna om, det har blivit standard att ligga vaken 3-4 timmar per natt. Lite jobbigt. Känner mig ju inte direkt utvilad på morgnarna.... Nån mer som har nåt sånt??

Jag kör långärmat, tycker att det funkar att dölja Seaband. Min kropp är av medelstorlek, men kan förstå om det blir svårt att dölja med längre armar än vad jag har. Man kan ev dölja med extra muddar, typ stickade muddar. Såg jättefina i en butik men minns ej var :-/
  • carolinheiner
    Fröken1987 skrev 2014-10-22 19:06:25 följande:

[quote=74217268][quote-nick]carolinheiner skrev 2014-10-22 18:10:15 följande:[/quote-nick]Ja ja vet :) är hela tiden rädd att ja ska öppna mig igen å förlora denna också :/.. Orolig att ja inte ska märka att ja öppnar mig försen de e försent.. Men men täta kontroller så ska de nog dra ner på oron.. Å blir de mf/ma så blir de de.. Å då var de inte meningen att de ska bli något denna gången heller.[/

Precis, det är ju liksom inget man kan göra, men svårt att slappna av eftersom det hänt förut! Då märkte jag ingenting förrän låååångt efter. Men symptom kommer väl och går, så blir säkert bra:)

Ja precis.. Överläkaren sa också att de e svårt att veta för dig när du öppnar dig med tanke på att ja inte kände av några värkar :p bara ja får passera v23 denna gången så e de lugnt :)
  • Sara787

Hej!

Jag plusade igår! Fick missfall 22 sep och fick aldrig någon mens i mellan..
    Hoppas att det går vägen den här gången!

• Fröken1987
    carolinheiner skrev 2014-10-22 19:30:24 följande:
    Ja precis.. Överläkaren sa också att de e svårt att veta för dig när du öppnar dig med tanke på att ja inte kände av några värkar :p bara ja får passera v23 denna gången så e de lugnt :)
    Åh vecka 23, så ledsamt!
    Men denna gång går det nog bra ska vi se=) NU är det vår tur!!=)

• Pyret 85
    Sara787 skrev 2014-10-22 19:36:54 följande:

Hej!

Jag plusade igår! Fick missfall 22 sep och fick aldrig någon mens i mellan..
    Hoppas att det går vägen den här gången!

Grattis! beklagar MF. Jag fick själv mf i augusti och har hunnit få en mens emellan.
  • EW82

Varför ska man inte äta vindruvor innan man går till bm? Tungan ute Alla verkar så himla kunniga här.. Själv har jag fått googla vad visa förkortningar betyder Skrattande
    Första barnet, beräknat till 18 juni med graviditetsuträknaren. Idag har jag ätit, som en häst, nästan iallafall.. hungrig/sugen hela tiden.. Brösten är i stil med dolly parton, skit ömma och magen ser ut som jag klämt i mig 5 pizzor, ungefär.. Gravid Lite lätt illamående till och från och trött som tusan, annars tipp topp :)

• carolinheiner
    Fröken1987 skrev 2014-10-22 19:38:26 följande:
    Åh vecka 23, så ledsamt!
    Men denna gång går det nog bra ska vi se=) NU är det vår tur!!=)

22+5 föddes han.. Åkte in i v 22+2 för kontroll då ja fick en blödning.. Visade sig att ja va fullt öppen å fosterhinnan hängde liksom utanför livmodern på väg ut.. Såå ett par dagar å nätter där vi drogs mellan att han skulle överleva där inne så vi kunde åka till lund å bli förlösta där och att förlossningen skulle dra igång och vi skulle förlora honom.. Tyvärr ville han inte stanna inne till resan ner till lund utan kom för tidigt å fick vara hos oss i 20 min ungefär..

Resan e lång.. Han föddes 15/6 -14.. Men denna gången ska de gå vägen,. Annars vet ja inte om ja överlever :(