• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • carolinheiner
    EW82 skrev 2014-10-22 20:05:09 följande:

Varför ska man inte äta vindruvor innan man går till bm? Tungan ute Alla verkar så himla kunniga här.. Själv har jag fått googla vad visa förkortningar betyder Skrattande
    Första barnet, beräknat till 18 juni med graviditetsuträknaren. Idag har jag ätit, som en häst, nästan iallafall.. hungrig/sugen hela tiden.. Brösten är i stil med dolly parton, skit ömma och magen ser ut som jag klämt i mig 5 pizzor, ungefär.. Gravid Lite lätt illamående till och från och trött som tusan, annars tipp topp :)

Tror de har med blodsockret att göra.. Att vindruvan är så pass söt att de höjer blodsockret och chansen att få göra glukosbelastningen blir större.. :/

Ja har också sånna dagar ;) vissa dagar känner ja mig inte gravid å vissa dagar äter ja konstant.. :)
  • Diamant
    EW82 skrev 2014-10-22 20:05:09 följande:

Varför ska man inte äta vindruvor innan man går till bm? Tungan ute Alla verkar så himla kunniga här.. Själv har jag fått googla vad visa förkortningar betyder Skrattande
    Första barnet, beräknat till 18 juni med graviditetsuträknaren. Idag har jag ätit, som en häst, nästan iallafall.. hungrig/sugen hela tiden.. Brösten är i stil med dolly parton, skit ömma och magen ser ut som jag klämt i mig 5 pizzor, ungefär.. Gravid Lite lätt illamående till och från och trött som tusan, annars tipp topp :)

Blodsockret höjs och ger fel utslag på testerna hos BM :) 
    Jag visste inte heller det och fick också googla förkortningar i början hehe, men såna här trådar gör ju att allas kunskaper (stora som små) läggs ihop och man lär sig otroligt mycket! :) 
    Nu när folk börjar gå på inskrivningar och så då kommer det ju in ännu mer kunskaper som sprids :) 
  • Pyret 85
    carolinheiner skrev 2014-10-22 20:21:58 följande:
    22+5 föddes han.. Åkte in i v 22+2 för kontroll då ja fick en blödning.. Visade sig att ja va fullt öppen å fosterhinnan hängde liksom utanför livmodern på väg ut.. Såå ett par dagar å nätter där vi drogs mellan att han skulle överleva där inne så vi kunde åka till lund å bli förlösta där och att förlossningen skulle dra igång och vi skulle förlora honom.. Tyvärr ville han inte stanna inne till resan ner till lund utan kom för tidigt å fick vara hos oss i 20 min ungefär..

Resan e lång.. Han föddes 15/6 -14.. Men denna gången ska de gå vägen,. Annars vet ja inte om ja överlever :(
    beklagar usch, varje gravid kvinnas värsta mardröm. Nu ska det gå vägen!
  • MaHo89

Precis som de andra skriver så är det pga blodsockret :) är bra att tänka på att inte heller bara äta frukt på morgonen innan man far dit utom att man får i sig något mer också :)

Är det någon mer som är frusen? Jag fryser jättemycket! Har när jag ligger i soffan har jag två fleecefiltar och är ändå inte varm :/

Sonen och mannen är hur varma som helst och jag är som en isbit :(

• Fridacorrina

Hej!

Fick missfall i vecka 12 i april. Har försökt Sen dess och idag plusade jag. Vecka (5+0). Vd 23 juni. Hoppas verkligen detta går! :)

• carolinheiner
    Pyret 85 skrev 2014-10-22 20:34:09 följande:
    beklagar smile4.gif usch, varje gravid kvinnas värsta mardröm. Nu ska det gå vägen!
    Verkligen :( önskar inte de till min värsta fiende :/
  • Fröken1987

[quote=74218152][quote-nick]carolinheiner skrev 2014-10-22 20:21:58 följande:[/quote-nick]22+5 föddes han.. Åkte in i v 22+2 för kontroll då ja fick en blödning.. Visade sig att ja va fullt öppen å fosterhinnan hängde liksom utanför livmodern på väg ut.. Såå ett par dagar å nätter där vi drogs mellan att han skulle överleva där inne så vi kunde åka till lund å bli förlösta där och att förlossningen skulle dra igång och vi skulle förlora honom.. Tyvärr ville han inte stanna inne till resan ner till lund utan kom för tidigt å fick vara hos oss i 20 min ungefär..

Resan e lång.. Han föddes 15/6 -14.. Men denna gången ska de gå vägen,. Annars vet ja inte om ja överlever :([/

Åh, så tragiskt, ja hoppas verkligen det går hela vägen nu! 2015 känns som ett bra år!:)

• mayamelissa

Fick svar idag på att mitt hcg värde stigit från 61-251 på två dagar & doktorn sa att allting är normalt. Kan nästan tillåta mig själv att vara lite glad nu. Hoppas hoppas detta går vägen Skrattande (v 4+1) 

Har haft molande värk heeela dagen och vita typ genomskinliga flytningar, någon annan som går runt med denna värk, typ vid nedersidan av magen hmm?

Är inte sugen på någonting, har ett dovt illamående som kommer och går. Känns som man har något i halsen hela tiden hehe... 

Grattis till alla!

• Awe83
    Fiiaaa skrev 2014-10-22 18:49:24 följande:

Jag kräks så gott som varje morgon, och mår illa på dagarna då och då, men har trots det inga problem med att äta. Skulle kunna äta hur mycket som helst. Jag är hungrig JÄMT. Och helst lagad mat, men en och annan macka slinker ju ner också mellan varven. Börjar nästan bli lite orolig för hur detta ska sluta...

Dessutom vill jag ha sura grejer, har ätit klyftor av citron flera gånger. Det enda problemet med det är att det får mig att tänka på tequila-shorts från forna glansdagar och då vänder det sig direkt i magen. Kan inte tänka på alkohol utan att må illa. Supersura godisar funkar också.

Är i v 9 (8+3), och illamåendet har hittills bara blivit värre. Dock har det flyttat sig till att vara värst på morgnarna, de första veckorna var det jämna plågor dygnet igenom :) kör också sea bands, tycker att det hjälper lite, men det är lite svårt att ha det på jobbet tycker jag... Hur löser ni det?

Ett annat problem jag har är sömnen. Vaknar 2 ggr per natt för att kissa (brukar normalt sett sova hela natten och aldrig behöva gå upp). Sen kan jag inte somna om, det har blivit standard att ligga vaken 3-4 timmar per natt. Lite jobbigt. Känner mig ju inte direkt utvilad på morgnarna.... Nån mer som har nåt sånt??

Är också uppe 2ggr per natt och kissar. Jobbigt och ännu jobbigare kommer ser bli ju större livmodern blir. Den trycker på blåsan. Bara att stå ut helt enkelt. Eller finns det något att göra? Tips mottages gärna!
  • Milie

Jag är frusen på dagarna men så fort jag lägger mig i sängen blir jag en kamin. Huden blir så het att det "bränns" att ha benen mot varandra, haha. I vanliga fall är jag varm på dagarna och isbiten (som plågar sambon med mina iskalla fötter) i sängen. Så fult att det blivit tvärt om.