• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • effilant
    Hearts76 skrev 2014-10-25 20:26:48 följande:

Så har jag haft det med alla tre barnen, det brukar lugna sig. Jag klarade inte av minsta lilla "tomhet" i magen, och det är ju därför många går upp i vikt för man måste småäta för att inte må illa. Jag fick äta banan och mariekex mitt i natten de första månaderna :D

Men oj, jag har haft det helt tvärt emot, inte velat äta något alls. Fått peta i mig någon frukt här och där. Nu verkar dock mitt illamående ha gett sig så jag är supernojjig. Inte lika känslig näsa och brösten ömmar inte lika mycket. Men ska på VUL på måndag så får se om vi klarade oss.
  • FruGnu
    eko my skrev 2014-10-25 19:50:36 följande:

förresten.. någon som har det som mig; någon timme efter jag ätit så känns det som ett sug i maggropen (magkatarr liknande) och jag är vrålhungrig! ont i magen om jag inte äter något som sedan går över till illamående om jag verkligen inte får i mig något..
    märkligt men jag måste fråga!

Känner igen det helt och hållet. Typ en halvtimme efter jag ätit mår jag illa som fan och ont i magen, precis som magkatarren brukar hålla på. Inte alls roligt! :(

Har märkt att te med mjölk och honung i lindrar mitt illamående. (Inte det efter maten dock.)
  • Elsa83
    eko my skrev 2014-10-25 19:50:36 följande:

förresten.. någon som har det som mig; någon timme efter jag ätit så känns det som ett sug i maggropen (magkatarr liknande) och jag är vrålhungrig! ont i magen om jag inte äter något som sedan går över till illamående om jag verkligen inte får i mig något..

märkligt men jag måste fråga!

Det är magkatarr, överproduktion av magsyra. Köp novalucid från apoteket. Ofarligt för barnet och kan knappast friskt under dagen.
  • Diamant

Och det där med knäppa drömmar känner jag också igen! Hehe 
    Jag brukar ha livliga drömmar och kommer ihåg dom relativt ofta.. Men drömmarna jag haft senaste 2 veckorna är av ett helt annat slag! 

I förrgår drömde jag att jag var på jobbet och fick ett samtal från sjukhuset att det var dags! 
    Jag undrade såklart vad det var dags för och de sa "Men FÖDA såklart! Skynda dig!!" Så jag körde fort som tusan till akuten för det var ju bråttom att föda. 
    Väl där gör de kejsarsnitt och sen skickar de tillbaka mig till jobbet. "Att få barn med kejsarsnitt är ju inte att föda på RIKTIGT så du kan allt fortsätta din arbetsdag". Jaha sa jag och förvirrat åkte tillbaka till jobbet.. 

På jobbet gratulerade de mig lite halvdant för sjukhuset hade ju ringt och berättat för min chef att det var med kejsarsnitt och då var det ju som sagt inte på "riktigt" helt så folk var väl inte jätteglada för min skull.. En frågade vad det blev och då sa jag "Oj, det berättade dom aldrig!" Nähe, sa min kollega snorkigt, då har du inte valt något namn iheller då? "Eh, nä det har jag inte riktigt hunnit"... 

När jag slutar jobbet åker jag tillbaka till sjukhuset för jag vill ju träffa min bebis och tror ju att jag ska vara mammaledig nu och ta hand om hen, och även nyfiken på vad det blev! Hade inte vågat ringa mannen eftersom jag inte visste om det var en flicka eller pojke och jag visste att han skulle fråga.. 

Kommer dit och då hittar dom inte mina papper på att jag varit där och när jag blir ledsen för jag vill ha min bebis så blir de är skitsura för att "Här kommer en kejsarsnittare som tror att hon är nåt, vem som helst kan ju få barn på det viset!" när jag blev arg för att de inte hittade mitt barn så skällde de på mig för att jag inte kunde säga om det var en flicka eller pojke de letade efter.. Haha!

Alltså jag har ju funderat lite på det här med att läkaren sa att jag nog inte kommer kunna föda normalt utan får göra kejsarsnitt, men att det satt sig på hjärnan SÅ illa hade jag ingen aning om! :P 
    Haha sjukt vad drömmar kan verka logiska när man sover!

• enannanmaria
    Hearts76 skrev 2014-10-25 20:54:13 följande:
    Det suger. Men brukar bli bättre :)
    Ja, bara ett kex inatt Lite underligt är det, hade inget av det här med första och andra barnet.
  • pinglon
    Luttanlej skrev 2014-10-25 22:39:25 följande:

Någon som bloggar om sin graviditet här inne? Det vore kul att följa er! Här är min. Mest tankar så här tidigt men hoppas på mer bilder bär det är med officiellt!

Attdufinns.wordpress.com

Din blogg finns numera i min reader :) tack för att du delade med dig. Jag bloggar själv men än så länge inget om graviditeten, är bara i v 6 (5+2).
  • Lokattis

Diamant: fniss... Du måste vara helt slut när du vaknar på morgonen efter såna nätter!

• Haggstrom

Hej tänkte kolla om man kunde hänga på här. Fick ett plus helt oplanerat efter en längre tids sjukdom. Bf 13juni.

• Isabella89

Diamant: ibland sätter sig vissa saker mer än vad man tror :)

Förra graviditeten drömde jag att jag födde en uppblåsbar bebis. Minns fortfarande hur han såg ut (det var en pojk för det fanns en snopp där). Dessa graviddrömmar alltså :)