• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Milie
    Isabella89 skrev 2014-10-25 17:57:41 följande:

Förra graviditeten kräktes jag dagligen mellan v7 och v18 med ett uppehåll på ca två veckor v12-14. Kräktes för det mesta före frukost på slutet. Men mådde inte så illa ändå. Är värre som nu, att må illa och känna att det står upp i halsen men det kommer inget.

Inatt drömde jag att jag kände en fot sparka på höger sida i magen. Drömmer aldrig lika mycket som när jag är gravid :)

Åh, jag längtar till fasen då illamåendet går att kräkas bort. Än är jag i samma som dig. Konstant illamående.
  • Alvolina
    Pyret 85 skrev 2014-10-25 18:29:51 följande:
    Ja ibland behövde jag kräka under måltiderna men kunde gå tillbaka och äta direkt efter igen smile5.gif  
    Fy bubblan, det där känner jag igen. Tillslut lär man ju sig. Börjar äta lite eller tar något annat före den riktiga måltiden, kräks och mår sedan bra och kan gå tillbaka som att inget har hänt. :P
  • MakeitHappen
    Lg85 skrev 2014-10-25 18:48:10 följande:
    Är oxå i v 7+4 idag. Har inte alltid heller så mkt symtom utan tycker de kommer och går från dag till dag.

Tröttheten och att kissa ofta är det som är tydligast. Idag har jag sovit lite mindre pga kvälls o morgon jobb och då känner jag av lite mer molvärk än på läääänge.

Men det är lika vanligt att ha få symtom som många. Egentligen borde man väl njuta av det men förstår att det kan oroa dig.

Jag försöker tänka att jag väntar barn o inte missfall (existerar inte i huvudet just nu även om risken finns) och det hjälper mig.
    Jo man borde säkert bara njuta av att man mår bra men efter att läsa hur illa alla andra mår så blire svårt... men men jag tänker positivt :) tack!! :)
  • Diamant
    Milie skrev 2014-10-25 16:26:24 följande:

Illamåendet börjar ta ut sin rätt. Jag känner mig nedstämd och klaustrofobisk. Lite som att vara instängd i en illamående-låda och veta att jag som tidigast släpps ut nästa år. Coolt att det är så många i min närhet som klarat det här.

Ja Gud det är hemskt!

Har också tänkt flera ggr på hur ANDRA orkat med att ha det så här!? Och jobba samtidigt??

Jag är helt SLUT på jobbet, så fort det är en lugn stund så nickar jag till, äter jag så måste jag gå iväg o sätta mig i en fåtölj efteråt o vila o kan aldrig äta upp hela lådan..

Jag kan fysiskt inte kräkas men önskar att jag kunde, går o spottar hela tiden istället.

O ALLT luktar ju illa!! Människor, saker, mat..

Kan knappt äta, hur fanken ska man lyckas gå UPP i vikt under en graviditet?? Går ju bara ner!
  • eko my
    Diamant skrev 2014-10-25 19:40:31 följande:
    Ja Gud det är hemskt!

Har också tänkt flera ggr på hur ANDRA orkat med att ha det så här!? Och jobba samtidigt??

Jag är helt SLUT på jobbet, så fort det är en lugn stund så nickar jag till, äter jag så måste jag gå iväg o sätta mig i en fåtölj efteråt o vila o kan aldrig äta upp hela lådan..

Jag kan fysiskt inte kräkas men önskar att jag kunde, går o spottar hela tiden istället.

O ALLT luktar ju illa!! Människor, saker, mat..

Kan knappt äta, hur fanken ska man lyckas gå UPP i vikt under en graviditet?? Går ju bara ner!
    hua ja. känner igen det där allt luktar illa grejen!
    men tro mig! med tiden mår man hur bra som helst och plötsligt vill man äta julbord hela dagarna, typ.. nä men man kan bli mer hungrig i alla fall.. säkert olika men på slutet tycker jag det varit så (ja slutet innan ungen är så stor att maten inte får plats typ...haha)
  • eko my

förresten.. någon som har det som mig; någon timme efter jag ätit så känns det som ett sug i maggropen (magkatarr liknande) och jag är vrålhungrig! ont i magen om jag inte äter något som sedan går över till illamående om jag verkligen inte får i mig något..
    märkligt men jag måste fråga!

• Alvolina
    eko my skrev 2014-10-25 19:50:36 följande:

förresten.. någon som har det som mig; någon timme efter jag ätit så känns det som ett sug i maggropen (magkatarr liknande) och jag är vrålhungrig! ont i magen om jag inte äter något som sedan går över till illamående om jag verkligen inte får i mig något..
    märkligt men jag måste fråga!

Jag känner igen mig. Är ju bara i vecka 6 så tror bara att det är början till något värre. Men ca en timme efter att jag har ätit känns det som att jag är hungrig och har lågt blodsocker vilket gör en lite illamående och konstig.
  • Hearts76
    Alvolina skrev 2014-10-25 20:18:10 följande:

Jag känner igen mig. Är ju bara i vecka 6 så tror bara att det är början till något värre. Men ca en timme efter att jag har ätit känns det som att jag är hungrig och har lågt blodsocker vilket gör en lite illamående och konstig.

Så har jag haft det med alla tre barnen, det brukar lugna sig. Jag klarade inte av minsta lilla "tomhet" i magen, och det är ju därför många går upp i vikt för man måste småäta för att inte må illa. Jag fick äta banan och mariekex mitt i natten de första månaderna :D
  • enannanmaria
    Hearts76 skrev 2014-10-25 20:26:48 följande:
    Så har jag haft det med alla tre barnen, det brukar lugna sig. Jag klarade inte av minsta lilla "tomhet" i magen, och det är ju därför många går upp i vikt för man måste småäta för att inte må illa. Jag fick äta banan och mariekex mitt i natten de första månaderna :D
    Mm, uppe och åt kex två gånger inatt, urk.
  • Hearts76
    enannanmaria skrev 2014-10-25 20:38:29 följande:

Mm, uppe och åt kex två gånger inatt, urk.

Det suger. Men brukar bli bättre :)