• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Kattiish

Alltså jag måste fråga er, är de konstigt att jag inte ska på mitt första inskrivning/besök hos barnmorskan den 10:e december? Är nu i V.6. De är mitt andra barn men jag minns inte hur de var sist jag var gravid.:p

• semne
    Kattiish skrev 2014-10-24 22:57:56 följande:

Alltså jag måste fråga er, är de konstigt att jag inte ska på mitt första inskrivning/besök hos barnmorskan den 10:e december? Är nu i V.6. De är mitt andra barn men jag minns inte hur de var sist jag var gravid.:p

Jag har mitt inskrivningsamtal när jag är i v 13, fick välja om jag ville gå på hälsosamtalet som de har i v 8, men den är inte som inskrivningsamtalet mest information kost, alkohol/droger rökning osv. Jag har en son på 2 år så jag hoppade den. När man är omföderska så brukar det vara så.
  • Isabella89
    Kattiish skrev 2014-10-24 22:57:56 följande:

Jag skulle egentligen inte ha träffat bm förrän i mitten av november men hon ville träffa mig lite innan det så blir i v9 (8+2). Andra barnet här med. Sist hade vi hälsosamtal i början av v7 men det var för att vi skulle åka på semester dagen efter och hon var ledig veckan efter vi skulle iväg.
  • Milie

Urk, vad jag mår unket. Jag har inte spytt än, men så länge jag inte äter så mår jag mer eller mindre illa. Sen har jag fått sån värk av Sea Band efter att ha haft dem några dagar. Kan knappt ta på ovansidan handen (mellan tummen och pekfingret) utan att det gör ont. Eftersom det är exakt lika på båda händerna så antar jag att det beror på Sea Band.

Aja, bara att lägga sig och hoppas på att somna. Jag trodde bara att jag skulle klara av illamåendet bättre eftersom jag var så beredd på att det mest troligt kommer.

• Hearts76

Har ni ömma bröstvårtor? Själva brösten är ok men vårtorna är ömma och större, ungefär som i början när man ammar. Kul... :S

• stayyoung

Är i v9(8+4) och redan gjort två VUL. Ett för att jag är en orolig typ, ett för att jag fick en blödning och åkte till akuten. (1177 trodde det kunde vara utomkv)

Bägge gångerna fick jag se hjärtat slå, men konstigt nog så är jag fortfarande orolig. Ännu värre nu när barnmorskan senast sa: "oroa inte dig så mycket, barnet känner av det och det kan vara farligt"

Jag tycker att det där va helt jäkla idiotiskt att säga. Hon trodde väl att jag helt plötsligt skulle skuta va orolig när hon sa så. Snarare tvärtom.

• Pyret 85

Såhär såg mina stickor ut idag på BIM. Nu ser man även på gravidkollens.

• enannanmaria

Ja! Tråden "BF juli" är skapad! Vi har kommit en bit på väg nu tjejer. Det har gått 5 v. sedan jag testade positivt och 3 v. kvar till KUB.

• Gizza

Jag ska på inskrivning på måndag (9+2). Känns som evigheter sen jag bokade den tiden så har varit en lång nedräkning... Känns skönt att vara så nära första milstolpen. Det är inte klokt vad de här första tolv veckorna går långsamt! (plussade iofs redan på dag 3+3, tillskillnad mot första gången när jag plussade på 5+3...)

Dotter 130208 Lillasyskon BF 150530