• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Milie
    Seniorita skrev 2014-10-26 16:10:16 följande:

Jo jag har snusat sen jag var 13!, drog ner när jag fick plusset till ca 1-3 snusar per dag. Idag är första dagen helt utan snus, mår sådär kan jag säga. Onico är räddningen idag.

Aha. Jag hade ändå gått i tankarna att sluta eftersom det är så dyrt och missfärgar tänderna. Jag tyckte även att det var sjukt tragiskt att jag snusade trots att jag hade sår ibland. Det blev mitt wake up call. Jag körde Onico i 100 dagar och sen slutade jag även med det.

Tänk på att abstinensen är som värst de tre första dygnen och härda igenom dem! Kämpa, kämpa, kämpa så barnet slipper nikotin.
  • Fröken1987
    MakeitHappen skrev 2014-10-26 16:20:44 följande:
    Exakt så känner jag med! Man är glad man har lindriga symtom men samtidigt oron att den kan avstannat. har som tur med sett hjärtat slå men de var för en vecka sen (15/10) vill gärna boka nytt UL och betala själv bara för att se hjärtat slå igen eller ska man stå på sig o vänta... sjukt jobbigt för psyket ja samtidigt försöker man tänka positivt :)
    Vad skönt att jag inte är ensam att känna såhär. Såg hjärtslag på vul för en vecka sen, men mår väldigt bra, så man blir ju nojjig. Samtidigt tänker jag, om jag tar ett till så är det inget som säher att det inte "stannar av" typ dagen efter. Kommer ju alltid finnas saker att poroa sig för, men sånt här kan man ändå inte styra. Jag bestämde att inte kolla något mer, oron kommer inte försvinna, finns alltid nya saker att bli nervös över.
  • Haggstrom

Tusen tack efter andra sonen som föddes 5/13-12 så hittade ja en super grupp som följdes åt här och vi startade även en grupp på Facebook. Vi pratar fortfarande. Skulle verkligen vilja ha den sammanhållning igen!!

• anabana

Ibland när jag är kissnödig och håller mig för länge gör det jätteont på höger sida, ungefär som kraftigt håll, sedan går det över igen, någon som känner samma sak? Blir lite nojig för att det ska vara utomkveds men inbillar mig kanske bara?

• MakeitHappen
    Fröken1987 skrev 2014-10-26 17:13:49 följande:
    Vad skönt att jag inte är ensam att känna såhär. Såg hjärtslag på vul för en vecka sen, men mår väldigt bra, så man blir ju nojjig. Samtidigt tänker jag, om jag tar ett till så är det inget som säher att det inte "stannar av" typ dagen efter. Kommer ju alltid finnas saker att poroa sig för, men sånt här kan man ändå inte styra. Jag bestämde att inte kolla något mer, oron kommer inte försvinna, finns alltid nya saker att bli nervös över.
    Åh va klok du är!!! Tack de behövde jag! ska försöka sluta nojja mig nu och bara tänka positivt!!  :) :)
  • semne
    Malllis skrev 2014-10-26 16:59:59 följande:

Ni som vill vara med i gruppen, adda mig Malin Johansson (svartvit bild, glasögon) som vän så bjuder jag in er.

Jag lägger till dig, jag heter Sara!
  • semne
    rhoddan skrev 2014-10-26 16:57:55 följande:

Tack för svar!:) jag har ont i vissa lägen inte hela tiden. Men lästa någonstans att man kan ha ont i ljumskarna för att livmodern växer? Ja jag kanske ska göra det.Har ingen röd blödning än iaf.

Ja det har man, men om smärtan är skarp och kommer i vågor så kan det vara bra att kolla vad det kan vara (kan lika gärna vara en nerv som är kläm till något mer allvarligt). Bra att du inte blöder rött :) det är säkert bara att livmoderna växer och ett blodkärl fick sig en törn!
  • Luttanlej

Ni som vill vara med i gruppen, adda mig Malin Johansson (svartvit bild, glasögon) som vän så bjuder jag in er.

Hittar inte dig. Jag heter caroline östlund. På bilden pussar jag en kille och har ett korsörhänge. Men gruppen är hemlig va?
  • Moisbois

Nu har jag lagt till dig :)