• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Liiinis
    micra skrev 2014-10-23 17:34:39 följande:

Skönt att höra att fler än jag har humörsvängningar!

Alltså, jag är så arg! Jag vill inte vara det men jag tänder till på minsta lilla och får ett utbrott direkt om något går fel.

Nog för att jag kan bli förbannad i vanliga fall också men inte för så små saker och framförallt inte att det bara "kommer över mig". Jag blir liksom överraskad själv över att jag fått ett utbrott för jag hinner inte ens märka att det är på väg förrän jag är mitt uppe i det. Då är det ju skitsvårt att stoppa.

Det är min stackars sambo, barnen och hunden som får känna av min vrede och jag tycker så synd om dem.

Vad sjutton gör man?! Tror ni det lugnar sig när det börjar bli lugnare med hormoner i andra trimestern? Nån som känner igen sig?

Jag blir helt galen på mig själv...

Trötthet och ett jävligt taskigt humör, det blev tilldelningen av graviditetssymptom för min del.. Min stackars familj skulle nog tycka det var bättre om jag låg och kräktes.

Uschja, detta humör frestar på det dåliga samvetet. Jag fick ett sånt utbrott igår där jag inte hann reagera förrens jag var mitt i en spydig kommentar till sambon. Usch, va dum man känner sig! Han vet att jag inte är sånhär i vanliga fall men ändå blir det ju att han tar åt sig endel, stackarn!

Jag tycker det är riktigt otäckt att inte kunna kontrollera mitt humör eftersom jag vanligtvis är den som alltid lägger band på mig eftersom jag vet att det inte hjälper att brusa upp.
  • micra
    Liiinis skrev 2014-10-24 11:21:49 följande:
    Uschja, detta humör frestar på det dåliga samvetet. Jag fick ett sånt utbrott igår där jag inte hann reagera förrens jag var mitt i en spydig kommentar till sambon. Usch, va dum man känner sig! Han vet att jag inte är sånhär i vanliga fall men ändå blir det ju att han tar åt sig endel, stackarn!

Jag tycker det är riktigt otäckt att inte kunna kontrollera mitt humör eftersom jag vanligtvis är den som alltid lägger band på mig eftersom jag vet att det inte hjälper att brusa upp.
    Ja men usch, det är precis det där som känns så jobbigt, att han tar åt sig... Och det är väl klart han gör det, skulle jag också göra om jag fick skit kastat i ansiktet.

Jag är dessutom noll stresstålig just nu, det yttrar sig också i att jag blir arg. Typ situationen, ett barn skriker, det andra gör något det inte får och pastavattnet kokar över... Då vill jag bara slå sönder något.
  • heterSandra
    Paulas mamma skrev 2014-10-24 10:58:49 följande:

Men jag har varken haft sex eller varit hos gyn. Har inte ont i magen mer än "mens/molvärk" som jag haft då och då sen jag plussade. Dock har jag lite ont i korsryggen.

Om det inte kommit mer blod och ingen smärta så är det nog ingen fara.

Jag fick precis som dig i 6+3 och var så otroligt rädd att det var mf men ingen smärta och inget mer blod. Åkte in till gynakuten ändå och fick se ett litet hjärta slå! Sen dess har det inte kommit nå blod eller smärta! Så avvakta och ta det lugnt :)
  • Sommarbarn2015

Hej

Hoppas gärna in här med er, väntar mitt första barn 5 Juni 2015 =)

Vill någon lägga in mig på listan också?

BF 5 Juni. Första barnet. 30 år. Upplands väsby

• Sommarbarn2015

Var på inskrivning i onsdags å ledsen för att jag inte fick göra ett vul.
    Hade så gärna velat se hjätat slå. Får snällt vänta till vecka 18 då ultraljus är inbok =(

Har ni fått göra vul på eran inskrivning?

• Amie
    Sommarbarn2015 skrev 2014-10-24 13:22:56 följande:

Hade så gärna velat se hjätat slå. Får snällt vänta till vecka 18 då ultraljus är inbok =(

Har inskrivning och UL bokat men separat. Erbjuds inte vanligtvis vad jag vet utan ska vara någon speciell anledning. Annars är första UL vid v18. Iaf häromkring i Halland.
  • Malllis

Nej jag har aldrig gjort VUL på inskrivningen, finns inte som alternativ här. Första gången jag gjort VUL är nu under tredje graviditeten när jag åkte in akut med buksmärtor. Annars har jag fått vänta till v.18-20.
  • Lokattis

Sommarbarn2015: Vi gör VUL i v9 men det är bara för att vi har gjort IVF, då är det rutin innan man skrivs ut från IVF- kliniken. De kollar så att hjärtat slår, att det inte är utomkvedes och ifall det är ett hjärta eller flera.

• ÄlskarMina
    hemligönskan skrev 2014-10-24 09:46:22 följande:

Nu har jag varit på VUL och allt såg jättebra ut :) hjärtat slog!!! Helt otroligt alltså. Är nära på att börja gråta på tunnelbanan för att jag är så glad!

Grattis!
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • Isabella89

Har du inte blivit erbjuden kub? Upplands Väsby hör väl till Stockholms läns landsting? Jag blev inte erbjuden sist då jag upptäckte att jag kunde fått det för sent. Men alla i SLL ska erbjudas det. Då får du se bebisen. Annars kan du göra tidigt ul privat, det ska jag göra på torsdag