• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Manelma
    Milie skrev 2014-10-25 16:26:24 följande:

Illamåendet börjar ta ut sin rätt. Jag känner mig nedstämd och klaustrofobisk. Lite som att vara instängd i en illamående-låda och veta att jag som tidigast släpps ut nästa år. Coolt att det är så många i min närhet som klarat det här.

Känt så några veckor hoppas det går över runt v 11-12 som med sonen. Tröttsamt också att inget riktigt smakar som man tänkt sig. Men snart borde det avta. Går in i vecka 10 på måndag och om det blir som med sonen är det bara lite till att hålla ut med.
  • slightlymad

Känner precis som er. Orkar inte med det längre och fattar inte att alla andra mammor orkat ta sig igenom detta. Sambon försöker lätta upp det lite genom att säga att jag ska tänka på resultatet, men det är lätt för honom och säga som inte känner av det på samma sätt. Spyr i princip en gång om dagen. Hoppas att det blir bättre snart. Går in i vecka 10 imorgon.

• MakeitHappen

Ni som varit/ är i vecka 8.. jag är vecka 8 (7+4)   hur var era symptom..

jag har inga tror jag inte.... hungrig ofta men visst det kan man vara ändå!
    sover dåligt om nätterna så min trötthet vet jag inte om det beror på de eller på graviditeten..... 
    de känns lite i brösten men inte så mö som det gjorde för nån vecka sen....
    ingen illamående eller yrsel.... har dock kräkts nån morgon men då skulle jag göra nått o var lite nervös... (tror jag)
    molvärk har jag ibland
    kissar gör jag ofta men de har jag alltid gjort...

är de vanligt att inte ha så jättemycke symptom... vågar ju knappt googla för där vet ju själv vad det slutar med....

• Milie
    Manelma skrev 2014-10-25 16:38:55 följande:

Känt så några veckor hoppas det går över runt v 11-12 som med sonen. Tröttsamt också att inget riktigt smakar som man tänkt sig. Men snart borde det avta. Går in i vecka 10 på måndag och om det blir som med sonen är det bara lite till att hålla ut med.

Jo, man har ju hört att det ska ge med sig efter vecka 12. Men för mig som bara är 6+3 så är det ju en mindre evighet kvar.

Jag insåg nyss att jag har recept på Lergigan som används bl.a. mot graviditetsillamående men jag fick det utskrivet mot ångest. Jag har aldrig behövt dem men såg att receptet finns till i början på november. Hoppas på dem!
  • Isabella89

Förra graviditeten kräktes jag dagligen mellan v7 och v18 med ett uppehåll på ca två veckor v12-14. Kräktes för det mesta före frukost på slutet. Men mådde inte så illa ändå. Är värre som nu, att må illa och känna att det står upp i halsen men det kommer inget.

Inatt drömde jag att jag kände en fot sparka på höger sida i magen. Drömmer aldrig lika mycket som när jag är gravid :)

• Pyret 85
    Isabella89 skrev 2014-10-25 17:57:41 följande:

Förra graviditeten kräktes jag dagligen mellan v7 och v18 med ett uppehåll på ca två veckor v12-14. Kräktes för det mesta före frukost på slutet. Men mådde inte så illa ändå. Är värre som nu, att må illa och känna att det står upp i halsen men det kommer inget.

Inatt drömde jag att jag kände en fot sparka på höger sida i magen. Drömmer aldrig lika mycket som när jag är gravid :)

Jag kräktes från v. 7ca och fram till förlossning. Men led inte speciellt mkt av det. Mådde illa, gick och kräkte sen va det bra med det liksom. Värre att ha ett konstant illamående och liksom inte kunna kräka bort det.
  • Isabella89

Ja, precis! Var så skönt. Känns konstigt att säga att det var skönt att kräkas men då var det så :)

Kunde äta direkt efter också. Nu är det väldigt få saker som funkar att äta istället. Hoppas det inte håller i sig lika länge som sist...

• Pyret 85
    Isabella89 skrev 2014-10-25 18:11:08 följande:

Ja, precis! Var så skönt. Känns konstigt att säga att det var skönt att kräkas men då var det så :)

Kunde äta direkt efter också. Nu är det väldigt få saker som funkar att äta istället. Hoppas det inte håller i sig lika länge som sist...

Ja ibland behövde jag kräka under måltiderna men kunde gå tillbaka och äta direkt efter igen  
  • Lg85
    MakeitHappen skrev 2014-10-25 17:16:40 följande:

Ni som varit/ är i vecka 8.. jag är vecka 8 (7+4)   hur var era symptom..

jag har inga tror jag inte.... hungrig ofta men visst det kan man vara ändå!
    sover dåligt om nätterna så min trötthet vet jag inte om det beror på de eller på graviditeten..... 
    de känns lite i brösten men inte så mö som det gjorde för nån vecka sen....
    ingen illamående eller yrsel.... har dock kräkts nån morgon men då skulle jag göra nått o var lite nervös... (tror jag)
    molvärk har jag ibland
    kissar gör jag ofta men de har jag alltid gjort...

är de vanligt att inte ha så jättemycke symptom... vågar ju knappt googla för där vet ju själv vad det slutar med....

Är oxå i v 7+4 idag. Har inte alltid heller så mkt symtom utan tycker de kommer och går från dag till dag.

Tröttheten och att kissa ofta är det som är tydligast. Idag har jag sovit lite mindre pga kvälls o morgon jobb och då känner jag av lite mer molvärk än på läääänge.

Men det är lika vanligt att ha få symtom som många. Egentligen borde man väl njuta av det men förstår att det kan oroa dig.

Jag försöker tänka att jag väntar barn o inte missfall (existerar inte i huvudet just nu även om risken finns) och det hjälper mig.
  • eko my

tillbaka efter en vecka utomlands med familjen +svärisar.. värsta resorna jag varit med om.. illamående deluxe av både resa (som jag känner av i vanliga fall med) och all stekos.. Urk! Men lite sol och bad var iofs inte dumt!

Jag får väl läsa ikapp lite sen, men ni skriver ju som galningar så allt hinner jag kanske inte med.hehe!

Vecka 8 idag och jag mår illa av massor med saker nu tycker jag, mer och mer. Ömma bröstvårtor och trött ofta! Ja ni känner nog igen det där kan jag tro!
    Bra med hormoner som ökar i alla fall!
    Tror nog att svärföräldrarna misstänkte något starkt när jag hela tiden nekade gratis smådrinkar och valde att äta vegetariskt.
    Klarar fortfarande inte kött och mår då bättre av vegetariskt. Fisk går ok om den är ren i smaken.. Svårt sånt där.
    Jag väljer dock att inte säga något än förrän kub. Ska väl kontakta mvc nästa vecka tänkte jag och boka tid. Någon mer som väntat med att kontakta mvc?

Nej 12 timmar resande idag tar på krafterna.. så nu får vi dimpa ungarna i säng!
    Någon mer än jag som tänker för fullt på namn förresten? 
    Jag frossar i Sagan om Isfolket och hittar massvis med namn, men hur ska man övertala mannen om Sol, Willemo, Arlid eller Vendel liksom.. hehe
    Älskar lite udda gamla namn! Sen ska det ju passa in med syskon och efternamn med!.. hmm