• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Luttanlej
    Moisbois skrev 2014-10-26 15:19:43 följande:
    Jag vill gärna hänga där :) lättare att följa med vad som skrivs då :)
    Jag med
  • Isabella89
    pinglon skrev 2014-10-26 15:11:39 följande:
    Det var ju roligt att höra att ni är tajta idag :) hon sköter sina dockor och pratar jätte mycket om bebisar och mammor med stora magar. Så hon längtar nog efter ett syskon tror jag, men ännu vet hon inget :)
    Min dotter (2,5 år) har en kompis på förskolan som just fått en lillasyster. Så hon har sagt att hon också vill ha det, även innan jag blev gravid. Fast först ville hon ha en lillebror. Sen har jag mått ganska dåligt (illamående även om jag inte kräkts och ingen ork) så hon vet om att det är en bebis i magen (är rätt svullen med) och har även sagt det högt på vår närmsta mataffär :p
  • avenell
    MakeitHappen skrev 2014-10-25 17:16:40 följande:

Ni som varit/ är i vecka 8.. jag är vecka 8 (7+4)   hur var era symptom..

jag har inga tror jag inte.... hungrig ofta men visst det kan man vara ändå!

sover dåligt om nätterna så min trötthet vet jag inte om det beror på de eller på graviditeten..... 

de känns lite i brösten men inte så mö som det gjorde för nån vecka sen....

ingen illamående eller yrsel.... har dock kräkts nån morgon men då skulle jag göra nått o var lite nervös... (tror jag)

molvärk har jag ibland

kissar gör jag ofta men de har jag alltid gjort...

är de vanligt att inte ha så jättemycke symptom... vågar ju knappt googla för där vet ju själv vad det slutar med....

Jag har också väldigt lindriga symptom. Jag är trött men det kan lika gärna bero på att jag sover dåligt eller på att det är höst och man blir extra trött. Jag har hemsk halsbränna till och från men jag har ofta problem med halsbränna. Mitt enda tydliga graviditetstecken är ömma bröstvårtor, det har jag aldrig annars.

Vissa dagar är jag glad att jag mår så bra. Andra dagar är jag helt övertygad om graviditeten har avstannat och att det hjärta jag såg förra veckan har slutat slå.

Jag vet att man ska vara glad att vara symptomfri, men det är sjukt jobbigt för psyket.
  • stooorafamiljen
    Malllis skrev 2014-10-26 14:38:15 följande:

Det finns en hemlig grupp på Facebook som en del av oss hänger i. Säg gärna till om ni vill vara med. :)

Jag skulle gärna vilja vara med ;)
  • Seniorita
    Milie skrev 2014-10-26 15:02:44 följande:

Jag slutade snusa, men det gjorde jag redan i maj då vi nyss börjat försöka. Bortsett från dygn 2 så tycker jag det har gått oväntat smärtfritt. Innan jag började må illa nu så kunde jag bli sugen då folk i min omgivning snusade och jag bad ofta folk att inte ha dosan liggandes framme.

Antar att du slutat med något av dem?

Jo jag har snusat sen jag var 13!, drog ner när jag fick plusset till ca 1-3 snusar per dag. Idag är första dagen helt utan snus, mår sådär kan jag säga. Onico är räddningen idag.
  • MakeitHappen
    avenell skrev 2014-10-26 15:52:54 följande:
    Jag har också väldigt lindriga symptom. Jag är trött men det kan lika gärna bero på att jag sover dåligt eller på att det är höst och man blir extra trött. Jag har hemsk halsbränna till och från men jag har ofta problem med halsbränna. Mitt enda tydliga graviditetstecken är ömma bröstvårtor, det har jag aldrig annars.

Vissa dagar är jag glad att jag mår så bra. Andra dagar är jag helt övertygad om graviditeten har avstannat och att det hjärta jag såg förra veckan har slutat slå.

Jag vet att man ska vara glad att vara symptomfri, men det är sjukt jobbigt för psyket.
    Exakt så känner jag med! Man är glad man har lindriga symtom men samtidigt oron att den kan avstannat. har som tur med sett hjärtat slå men de var för en vecka sen (15/10) vill gärna boka nytt UL och betala själv bara för att se hjärtat slå igen eller ska man stå på sig o vänta... sjukt jobbigt för psyket ja samtidigt försöker man tänka positivt :)
  • rhoddan

Hjälp!! Har fått bruna flytningar idag är i v 7. Har ont i höger ljumske. Orolig men ska jag oroa mig? Tacksam för svar!

• semne
    rhoddan skrev 2014-10-26 16:30:44 följande:

Hjälp!! Har fått bruna flytningar idag är i v 7. Har ont i höger ljumske. Orolig men ska jag oroa mig? Tacksam för svar!

Ont ska man inte ha, är det en skarp smärta eller mer molande? :/ Jag skulle ringa 1177 och be att få komma in å få en titt! Det behöver inte vara nånting, jag hade 5 stora blödningar med sonen och han är 2 år nu!
  • rhoddan
    semne skrev 2014-10-26 16:35:56 följande:

Ont ska man inte ha, är det en skarp smärta eller mer molande? :/ Jag skulle ringa 1177 och be att få komma in å få en titt! Det behöver inte vara nånting, jag hade 5 stora blödningar med sonen och han är 2 år nu!

Tack för svar!:) jag har ont i vissa lägen inte hela tiden. Men lästa någonstans att man kan ha ont i ljumskarna för att livmodern växer? Ja jag kanske ska göra det.Har ingen röd blödning än iaf.
  • Malllis

Ni som vill vara med i gruppen, adda mig Malin Johansson (svartvit bild, glasögon) som vän så bjuder jag in er.