• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • semne

Åh jag älskar drömmarna man har som gravid, de är som filmer lixom och hel galna! Jag drömde som exempel i natt att jag kunde förvandla mig och kamouflera mig in i omgivningen så ingen såg att jag var där! Haha!

• carolinheiner
    Milie skrev 2014-10-26 10:14:56 följande:
    Haha, åh. Vilken sjuk och hemsk dröm. Jag drömmer vanligtvis långa, komplicerade drömmar men har inte haft en enda sen jag blev gravid.

Sen en fråga till er alla.. Glukosbelastning. Jag trodde det var något BM tog ställning till först efter att ha sett resultatet från minst ett blodsockerprov. Är det vanligt att få det inbokat bara för att man är överviktig? Visst att risken för graviditetsdiabetes är högre för överviktiga, men ETT prov var väl det minsta jag förväntat mig.
    Samma här.. Redan på hälsosamtalet prata hon om glukosbelastningen.. Pga mitt höga bmi.. Oavsett om ja har bra värden eller inte.. Risken e väl att ja får göra de två ggr ovanpå allt också.. Hota dom med sist pga vikten utan att se mina värden.. :/
  • Alvolina
    pinglon skrev 2014-10-26 09:18:47 följande:
    Jag funderar samma sak, vår dotter fyller 4 om en månad så det kommer bli lite på 4,5 år mellan syskonen. Har även funderat på när och hur vi ska berätta att hon ska bli storasyster!?
    Förra gången berättade vi med en gång men tyvärr blev det missfall. Det var ganska svårt att förklara och inget jag vill göra igen. Därför berättar vi bara om jag skulle må väldigt dåligt eftersom han då skulle märka att jag är annorlunda.
  • Hearts76

Känner en knöl eller en bula i ena bröstet i dag, nån som känner igen sig? Kollade upp en knöl som inte var nåt för 6 mnd sen, då kollade de upp båda brösten. Antar att det beror på graviditeten men man kanske ska ringa husläkaren ändå?

• MakeitHappen
    carolinheiner skrev 2014-10-26 09:35:02 följande:

Snart inskrivning :) 18/11 :) längtar :) blev riktigt åksjuk igår när vi körde från skåne till halland.. :(

Bor ni i Halland eller Skåne ? :)
    Är själv från Halland :)
  • Alvolina

Fick hem papperna från fertilitetsutredningen i veckan. Känns skitdumt att jag ringde och sen oväntat visar sig vara gravid några dagar senare. :/

• Louu

Okej om jag joinar här? Andra barnet bf 20 juni :)

Nu i helgen har illamåendet kommit! Min sambo jobbar borta under veckorna så kan bli tufft med en 14 månaders å detta illamående. Tips på något drickbart eller ätbart som man kan knapra på när man mår illa?

• carolinheiner
    MakeitHappen skrev 2014-10-26 12:04:37 följande:
    Bor ni i Halland eller Skåne ? :)
    Är själv från Halland :)
    Halland:) halmstad närmare bestämt.. Men jag är från skåne å har mina syskon och föräldrar där :)
  • mariomaa93

Hej!

Joinar nog detta! Är 21 och bor i Uppsala, Detta blir mitt första barn. Vet inte exakt när men det är mellan den 23-25 jag är beräknad. Har inte känt något speciellt bara att jag är otroligt trött. Hur går det för er!??! Grattis förresten :) Jag ska till mitt första besök hos barnmorskan imorgon, något jag ska tänka på? 

Live-Love-Laugh
  • Awe83
    Louu skrev 2014-10-26 12:28:30 följande:

Okej om jag joinar här? Andra barnet bf 20 juni :)

Nu i helgen har illamåendet kommit! Min sambo jobbar borta under veckorna så kan bli tufft med en 14 månaders å detta illamående. Tips på något drickbart eller ätbart som man kan knapra på när man mår illa?

Bubbelvatten funkar för mig! Och clementiner!