• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Manelma
    carolinheiner skrev 2014-10-30 20:52:30 följande:
    Haha japp tycker också de.. Antingen så e de ingen som bjudit in mig eller så är denna pesonen inte inne så mkt :/ har fortfarande kommit med :(
    Jag ska ha blivit tillagd igår men admin verkar inte särskilt aktiv i gruppen på FB.
  • Nolan
    Manelma skrev 2014-10-30 21:34:46 följande:

Jag ska ha blivit tillagd igår men admin verkar inte särskilt aktiv i gruppen på FB.

Jag läste någonstans att hon inte har mått särskilt bra det senaste pga graviditeten. Ha lite tålamod så kommer ni nog snart med. :) Men visst, det vore väl ingen nackdel med fler admins.

Imorgon inskrivning för min del 9+3 tror jag det är då. Hoppas på att få boka tid för kub-ultraljudet och prata illamående. Har dock varit lite bättre om dagarna nu, men kvällarna är jobbiga.
    Lillprinsen 2012-12-12
  • Malllis
    Jag ska höra mig för. Vet att hon som startade gruppen mår väldigt dåligt och inte är inne så mycket.
  • carolinheiner
    Konstigt om man bara godkänner en.. Isf har ja inte blivit inbjuden.. Åhh blir så trött :(
  • micra

Jag vill också gå med i fb-gruppen nu.

Om den fungerar? Annars får vi väl göra en ny med fler och mer aktiva admins?

Men vem ska jag lägga till nu då? Vill inte skriva ut mitt namn här.

• Pyret 85
    Gummsan skrev 2014-10-31 07:33:26 följande:

Ni som mår illa i vilken vecka började det?

Denna veckan, jag är i vecka 6 nu.
  • Lokattis
    Gummsan skrev 2014-10-31 07:33:26 följande:

Ni som mår illa i vilken vecka började det?

Typ vecka 6, är inne på tredje veckan med illamående nu. Lite jobbigt, men vad gör man inte?
  • Gummsan

Har aldrig mått illa innan när ja vart gravid och va lite rädd att jag åkt på magsjukan som har vart här hemma men ingen har spytt sen lördags och nr 2 va sista gången i tisdags. Har inte ont i magen. Är i V5+5. Inte spytt än men mår illa och känner mig kritvit.

• Lokattis
    Gummsan skrev 2014-10-31 08:16:28 följande:

Har aldrig mått illa innan när ja vart gravid och va lite rädd att jag åkt på magsjukan som har vart här hemma men ingen har spytt sen lördags och nr 2 va sista gången i tisdags. Har inte ont i magen. Är i V5+5. Inte spytt än men mår illa och känner mig kritvit.

Ja, magsjukan brukar ju smitta rätt snabbt om det hade varit det. Jag mådde inte alls såhär när jag var gravid i våras så det verkar kunna skifta väldigt från gång till gång. Jag har inte heller spytt men mår nästan konstant illa och har väldigt svårt att få i mig mat.