• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Lg85
    Pyret 85 skrev 2014-10-30 07:06:37 följande:

Tränar ni andra? har ni fortsatt som vanligt eller har ni dragit ner på det? Jag tränar 3-4 gånger i veckan och har tänkt fortsätta med det så länge det går. Tränar sh'bam (dans) och bodybalance (blandning av yoga, tai chi och pilates).

Tyvärr har jag inga träningsvanor :( Inte ens promenader. Efter ett dagpass på jobbet med massa spring i korridorerna (sjuksyrra) är jag helt slut, knappt jag orkar hem ibland. Slocknar 1-2 timmar på soffan. Ännu värre är de när man jobbat kvällen innan oxå. Måtte de vända snart..
  • Isabella89
    Pyret 85 skrev 2014-10-30 07:06:37 följande:

Tränar ni andra? har ni fortsatt som vanligt eller har ni dragit ner på det? Jag tränar 3-4 gånger i veckan och har tänkt fortsätta med det så länge det går. Tränar sh'bam (dans) och bodybalance (blandning av yoga, tai chi och pilates).

Jag försöker ;) har inte orkat de senaste veckorna. Var lite enklare att komma iväg förra graviditeten men nu kommer mannen hem från jobbet kring 19. Vill inte lämna dotter på barnpassning direkt efter fsk, känns fel. Men ska försöka. Var rätt skönt sist minns jag. Gick på pilates till v30-nånting och körde ett rätt tufft zumba-pass ännu senare. Undvek hoppen bara. Tyvärr skadade jag foten i våras så törs inte riktigt köra zumba, aerobics och sånt. Tog flera månader innan det blev bra igen.
  • Lilindski
    Rebuzen skrev 2014-10-29 10:25:18 följande:

Igår var jag och min andra hälft på inskrivning (8+4). Fick en jättebra BM, väldigt skönt.

Dock står vi inför ett val, man får välja om man vill ha UL i vecka 12 eller 18, alltså inte i båda. Jag vill ju veta om de lilla krypet lever, men ändå ser man ju betydligt mer i vecka 18. Vecka 18 känns nu väldigt långt bort. Hur hade ni tänkt?

Har tyvärr inte lyckats hitta någon privat som gör UL här.

Exakt det valet står vi också inför. Som tur är har vi möjlighet att göra det privat, men det är ändå konstigt, jag menar, i mitt fall så är jag i den ålder där mitt landsting erbjuder kvinnor att göra KUB, så varför ska jag då behöva välja bort RUL?!! Jag har även gjort ett tidigt ultraljud för att konstatera hjärtslag vilket också gjordes privat. 

Idag var det inskrivning (7+4) så nu är nästa milstolpe att passera v. 12 vilket sker i slutet av november, kommer bli lååånga veckor, framförallt efter den "uppmuntrande" filmen om kromosomskador som vi fick se idag på inskrivningen? 
  • Malllis

Ni som väntar på att komma med i FB-gruppen så kan det ta lite tid trots att någon har lagt till er. Det måste godkännas av administratör innan nu kommer med.

• Edde
    pinglon skrev 2014-10-28 14:10:16 följande:
    Nästa vecka ska jag också på vul, är i v 7 då, 6+6. Vilken vecka är du i? Jag har bokat privat för att jag vill kolla att allt är som det ska innan vi berättar åt vår dotter. Hon har börjat fundera varför jag är så trött jämt och ständigt och mest ligger på soffan för att jag är så yr. Vill och kan inte hålla det hemligt för henne (4 år) mycket längre till så nu känns det bra när tiden är bokad.
    Jag kommer att vara i vecka 8, 7+6, när ultraljudet görs. Som jag förstått så brukar hjärtat synas tidigast i veckorna 7-8? Så jag hoppas det är sent nog. Gör också privat, har nog inga medicinska orsaker att hänvisa till för att staden skulle pröjsa; är ung, har ingen allvarlig sjukdomshistorik eller tidigare mf/ma.

Jag har inga barn sen tidigare att dölja för, skönt på sätt och vis att man får vara gnälligt, högljutt gravid hemma i alla fall :D Svårare har det däremot varit på jobbet. Jobbar mycket framför dator, ska vara kvicktänkt, kreativ och effektiv - svårt när man är så förbannat trött hela tiden. Hoppeligen går det om snart.
  • kanien
    Edde skrev 2014-10-30 13:06:46 följande:
    Jag kommer att vara i vecka 8, 7+6, när ultraljudet görs. Som jag förstått så brukar hjärtat synas tidigast i veckorna 7-8? Så jag hoppas det är sent nog. Gör också privat, har nog inga medicinska orsaker att hänvisa till för att staden skulle pröjsa; är ung, har ingen allvarlig sjukdomshistorik eller tidigare mf/ma.

Jag har inga barn sen tidigare att dölja för, skönt på sätt och vis att man får vara gnälligt, högljutt gravid hemma i alla fall :D Svårare har det däremot varit på jobbet. Jobbar mycket framför dator, ska vara kvicktänkt, kreativ och effektiv - svårt när man är så förbannat trött hela tiden. Hoppeligen går det om snart.
    Jag gjorde ul i 7+3 och då syndes ett fint tickande hjärta <3
  • Edde
    kanien skrev 2014-10-30 13:46:16 följande:
    Jag gjorde ul i 7+3 och då syndes ett fint tickande hjärta <3
    Härligt! Jag hoppas så att det ska vara så för mig med. Skräckblandad längtan.
  • kanien
    Edde skrev 2014-10-30 14:32:21 följande:
    Härligt! Jag hoppas så att det ska vara så för mig med. Skräckblandad längtan.
    Allt kommer gå jätte bra och du kommer säkerligen få se en ärta med tickande hjärta
  • MASA02

Jag har BF 26:e Juni =)

Första barnet och är nu i v. 6 (5+5) 
    Ska på inskrivning imorgon!

Är ni trötta? Jag skulle kunna sova hela dagarna! =P

• pinglon
    MASA02 skrev 2014-10-30 15:01:18 följande:

Jag har BF 26:e Juni =)

Första barnet och är nu i v. 6 (5+5) 

Ska på inskrivning imorgon!

Är ni trötta? Jag skulle kunna sova hela dagarna! =P

Va roligt, grattis. :) är också i v 6, (5+6) jag är också väldigt trött speciellt på eftermiddagen.