• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • GrönTröja

Jag hoppar också in här om det går bra. Fick se ett litet hjärta tickandes igår och jag är såå glad. Var helt inställd på missfall då jag har blött en del/till och från. 

Några här som bor i Gävleborg? :)

• ÄlskarMina
    GrönTröja skrev 2014-11-01 10:04:57 följande:

Jag hoppar också in här om det går bra. Fick se ett litet hjärta tickandes igår och jag är såå glad. Var helt inställd på missfall då jag har blött en del/till och från. 

Några här som bor i Gävleborg? :)

Härligt ju!
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • ÄlskarMina
    MaHo89 skrev 2014-10-31 17:59:33 följande:

Åh så underbart, vi åkte in på akuten och fick göra VUL, ärtan mådde bra och hade växt som förväntat från sist.

Är så glad!

Härligt!! Vilken vecka är du i?
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • Seniorita
    MakeitHappen skrev 2014-11-01 08:18:47 följande:

Måste bara fråga... Är det fler än jag som fryser nu? Två dagar i rad har jag frusit på jobbet... Tatt på mig fleece tröja o kollegorna säger de är rätt varmt inne och jag fryser!! Trodde inte de hade med graviditeten o göra men nu tror jag det så är det fler här som fryser?

Fryser eller svettas något grymt! Aldrig en bra temperatur!
  • MaHo89

10+0 idag :)

Jag tänkte att det kunde vara gulesäcken men var inte säker vilken vecka den försvinner :P

• avenell

Är det någon som har erfarenhet av att ha blivit flyttad vid ett tidigt ultraljud?

När jag gjorde ultraljud i tisdags mätte den lill* 12mm. Läkaren sa att det motsvarar 7+2. Jag själv trodde att jag var i vecka 8+1.

Nu vet jag inte vad jag ska tro, hur långt gången är jag? Jag vet att det "bara" skiljer på knappt en vecka men det känns konstigt att följa utvecklingen i apparna när det kanske inte stämmer men den där inne.

Ska jag tro att ägget fäste sent och att jag var 7+2 i tisdags eller ska jag gå på sista mensens första dag och räkna att jag var 8+1?

• Alvolina
    avenell skrev 2014-11-01 11:33:16 följande:

Är det någon som har erfarenhet av att ha blivit flyttad vid ett tidigt ultraljud?

När jag gjorde ultraljud i tisdags mätte den lill* 12mm. Läkaren sa att det motsvarar 7+2. Jag själv trodde att jag var i vecka 8+1.

Nu vet jag inte vad jag ska tro, hur långt gången är jag? Jag vet att det "bara" skiljer på knappt en vecka men det känns konstigt att följa utvecklingen i apparna när det kanske inte stämmer men den där inne.

Ska jag tro att ägget fäste sent och att jag var 7+2 i tisdags eller ska jag gå på sista mensens första dag och räkna att jag var 8+1?

Jag säger som jag alltid gör:) Det är väldigt svårt att mäta i början och de flesta verkar bli flyttade tillbaka efter någon mall, egentligen helt i onödan. Jag skulle lita på 8+1 om det är beräknat efter din ägglossning och senaste mens. Det man får beräknat tidigt i graviditeten stämmer oftast inte mot det vid RUL.
  • fru noren

Är väl bara jag som tycker tiden går så fort :) rätt vad det är så kommer julen helt plötsligt, och det är då jag ska berätta för släkt och vänner