• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • TinkyWinky

Det är jag som skapat gruppen men har legat med extremt illamående den senaste tiden o när ja ej gjport det har jag jobbat heltid o ägnat min lediga tid med mina två tokiga pojkar :)

Så ber om ursäkt att jag ej haft tid, men har lagt till de som nu ansökt. Och är dte ngn mer som vill bli medlem så bli vän med mig på facebook så lägger jag till er. heter heidi römer.

Har även lagt till en extra admistratör som kommer hjälpa mig om jag ej orkar / hinner.  

★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Bebis BF, 14 Juni 2015 ★
  • Liiten
    Gummsan skrev 2014-10-31 07:33:26 följande:

Ni som mår illa i vilken vecka började det?

Jag började strax innan vecka 6 och nu i vecka 8 har det lagt sig massor för mig. Det är inte borta än men jag kan äta igen :D
  • semne

Fick ett oplanerat vul idag, jag utreds för sle och då ville de se barnet mår! Och lillingen mådde fint fint! Lite debatt om när jag är beräknad med 1-2 juni ungefär :)

• Lokattis
    Liiten skrev 2014-10-31 08:58:32 följande:

Jag började strax innan vecka 6 och nu i vecka 8 har det lagt sig massor för mig. Det är inte borta än men jag kan äta igen :D

Så skönt!
  • eko my

jag började faktiskt att känna mig lite kvalm redan dagarna efter att mensen uteblev men sedan eskalerade det lite runt v 6 och v 8 tog det fart på allvar. Jag har de andra gångerna mått såhär illa runt vecka 12 innan det försvunnit (illamåendet har alltid stegrat för mig innan det försvunnit), så om det ska stegra från detta så vet jag inte hur det kommer gå! Just nu lever jag med seaband (som faktiskt funkar!!) på båda armarna när jag inte jobbar. Jobbar i vården så jag kan inte ha det där.

Nu ska jag jobba helgen och är lika förkyld som om jag hade influensan, trött som få och så ska man släppa loss illamåendet på jobbet med. Plus att minsta i familjen fyller 2 så jag måste hinna städa ett helt hem med innan söndag då det kommer folk.. Hjälp!!

Jag känner mig hjälplös! Hemtjänst tack!..haha

• eko my

va härligt att se ul-bilder på era små! Det ger en liten hint hur stor våran mini är... Ger hopp! som en jordgubbe eller druva denna vecka! 8+0! :D

• Fridacorrina

Hej! Idag är det 6+2. Jag börjar må illa nu. Jag kräks inte men jag är trött, yr, ont i magen.

Men så fort jag tar det Lungt så mår jag bra. Jätte bra!!

Men när jag är på jobbet så mår jag skit..

Hur gör ni med jobb? Jag får så dåligt samvete att inte jobba. Förlorar pengar och sätter mina kollegor i ännu mer jobb.

• kanien
    Fridacorrina skrev 2014-10-31 10:32:23 följande:

Hej! Idag är det 6+2. Jag börjar må illa nu. Jag kräks inte men jag är trött, yr, ont i magen.

Men så fort jag tar det Lungt så mår jag bra. Jätte bra!!

Men när jag är på jobbet så mår jag skit..

Hur gör ni med jobb? Jag får så dåligt samvete att inte jobba. Förlorar pengar och sätter mina kollegor i ännu mer jobb.

Jag blev 100% sjukskriven v. 6-8, nu är jag i v.10 och jobbar 50% och är sjukskriven 50%
  • Milie

Jag började må lite kymigt i vecka 6, men det var i vecka 7 det drog igång på allvar. Nu är jag i vecka 8 och har legat hemma en vecka och mått fruktansvärt illa. Lergigan hjälper inte. Seaband hjälper lite om jag inte har dem på jämt.

Något som jag reagerar på numer är höga ljud. Det är helt sjukt. När Comviq-gubben i reklamen vrålar "SLUUUTA!" måste jag hålla för öronen, annars kräks jag. Haha. Helt sjukt.