• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Skogsviol
    stayyoung skrev 2014-10-29 11:45:19 följande:

Jag har fått KUB-tid när jag är i v 15(14+6). Är inte det lite väl sent?

Enligt lite googlande så är det för sent att se kromosomfel då.

Det låter sent, enligt min bm ska det göras mellan 11+0 och 13+6...
  • Pyret 85

Ringde sonen från jobbet och frågade om vi skulle göra chokladbollar när jag kom hem. Jo det ville han ju. efter en stund mådde jag så illa utav bara tanken på att göra chokladbollar. När jag kom ut till bilen kaskadkräktes jag. Körde hem, in om affären först och illamåendet satt i. När jag kom hem blev det toan direkt och kräktes jättemkt. Antingen har jag blivit magsjuk eller så är graviditetsillamåendet överjävligt idag. Nu mår jag bättre igen men fortfarande lite illamående.

• pinglon
    Gizza skrev 2014-10-29 09:00:57 följande:

Hm, fanns visst en till Stina med bild på barn... Aja, det är jag som pussar min bebis på bilden iaf :)

Jag la till dig som vän så nu får du gärna sätta till mig i gruppen :)
  • MaHo89

Kub måste man göra v 12 (eller om det är typ 10-13) det är för att bebisen just då har en nackspalt de kan mäta, den försvinner sedan och då går inte testet göra

• knaappeen

Hej. Du kan lägga till nig som vän på FB Tania Hörnicke( knappen som mellannamn så inte svår att hitta)så lägger jag in dig i gruppen.

Välkommen hit!

Gogumman skrev 2014-10-29 10:55:57 följande:

Hej alla brudar!

Har inte läst kommentarer tillbaka i tiden men tänkte bara säga att jag just kommit in här och gärna följer er här och på FB. Vad heter gruppen på FB? Är den hemlig? Väntar mitt andra barn och det är beräknat till 10 juni 2015. Som vid förra graviditeten mår jag så galet illa att jag är sjukskriven. Ingen hit med andra ord. Längtar bara tills detta börjar avta så man kan få njuta lite.

Har ni andra presenterat er lite så ni har koll på varandra eller? Såg länken till magarna oxå =) Här finns inget att visa då jag har lite klion kvar från förra graviditeten ;) Har visserligen gått ner ett par kilo sedan illamåendet började men känns just nu som att buppeln längst ner på magen är daller och ingen bäbismage.

Hoppas ni andra får må bättre än vad jag gör!

Kram på er!

Väntar vårt första barn 4/6 minbebis.com/blogg/knappen/
  • enannanmaria
    stayyoung skrev 2014-10-29 11:45:19 följande:

Jag har fått KUB-tid när jag är i v 15(14+6). Är inte det lite väl sent?

Enligt lite googlande så är det för sent att se kromosomfel då.

Jo det är sent, jag ska göra mitt i v. 12.
  • eko my
    Pyret 85 skrev 2014-10-29 13:49:55 följande:

Ringde sonen från jobbet och frågade om vi skulle göra chokladbollar när jag kom hem. Jo det ville han ju. efter en stund mådde jag så illa utav bara tanken på att göra chokladbollar. När jag kom ut till bilen kaskadkräktes jag. Körde hem, in om affären först och illamåendet satt i. När jag kom hem blev det toan direkt och kräktes jättemkt. Antingen har jag blivit magsjuk eller så är graviditetsillamåendet överjävligt idag. Nu mår jag bättre igen men fortfarande lite illamående.

fy 17 va jobbigt.. hoppas du slipper ha det så hela tiden.. :S
    jag mår väldigt illa idag med, men kräks inte som tur är..
    håller tummarna att imorgon blir bättre för dig!
  • eko my

hade två barn som inte ville ha spagetti och köttfärssås idag...(what liksom?).. och där satt jag och försökte säga åt dom att smaka i alla fall när jag själv åt risgrynsgröt (ingen av ungarna gillar det så det var inte därför dom inte åt). Men det är ju inget starkt argument liksom.
    Så jag tänkte att skärp dig nu A och ät lite spagetti och sås du med då...
    Fy kattsingen.. det skulle jag inte tvingat mig till... :S

• carolinheiner
    MalinA87 skrev 2014-10-29 10:22:24 följande:

Har lagt till Carolin Johansson också, hoppas att det var rätt Carolin =)

Har inte fått något :/
  • avenell
    eko my skrev 2014-10-29 18:09:48 följande:

hade två barn som inte ville ha spagetti och köttfärssås idag...(what liksom?).. och där satt jag och försökte säga åt dom att smaka i alla fall när jag själv åt risgrynsgröt (ingen av ungarna gillar det så det var inte därför dom inte åt). Men det är ju inget starkt argument liksom.

Så jag tänkte att skärp dig nu A och ät lite spagetti och sås du med då...

Fy kattsingen.. det skulle jag inte tvingat mig till... :S

Spaghetti och köttfärssås vill jag ha hela tiden nu! Däremot är det jobbigt med fisk och kyckling.

Det är lustigt vad man blir sugen/osugen på olika saker :)