• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • carolinheiner
    avenell skrev 2014-10-30 16:55:08 följande:
    Jag har också sent! Jag ringde inte förrän idag och önskade då en specifik barnmorska. Jag fick tid 18/11 och kommer då att vara i 11+1.

Jag tycker att det känns rätt skönt att ha det ganska sent. Förra gången hann jag precis gå och skriva in mig när det konstaterades komplett mola. Nu hoppas jag att när jag väl är i skriven så förblir jag inskriven till i juni :)
    Ja ringde dagen efter ja plussade.. Tycker ändå de e rätt sent med 12+2 :/ men men den som väntar på något gott :)
  • Elsa83

Nojig som jag är var vi på ytterligare ett ultraljud, oj vad mycket som hänt på 4 veckor. Lillen sov tyvärr med vi fick höra hjärtat slå! Så underbart!!

v10+2

• Louu

Ni som mår illa, hur håller ni det hemligt för dem som inte vet? Och vad skyller ni på ifall ni mår dåligt och måste säga det?

• effilant

Någon mer som inget tålamod har just nu? Jag har suttit hela eftermiddagen med att sy upp gardiner och fick ett inföll att sy en matchande vimpel till. Jag har normalt inte speciellt bra tålamod men detta var utöver det normala... Det har tagit flera timmar bara för att jag fick ett vansinnesutbrott och skrek av ilska varje gång någonting hände (stack mig med nålen, tråden hoppade ur, underteåden tog slut tre gånger, trådspänningen var för hög etc etc etc) Till sist satt jag och grät och snyftade och sydde klart eländet. Herregud.

• ÄlskarMina
    Elsa83 skrev 2014-10-30 17:15:48 följande:

Nojig som jag är var vi på ytterligare ett ultraljud, oj vad mycket som hänt på 4 veckor. Lillen sov tyvärr med vi fick höra hjärtat slå! Så underbart!!

v10+2

Wow så "stor"! Jämför med min bild fr. 6+2 och då är den ju bara en liten räka.
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • Fiiaaa
    carolinheiner skrev 2014-10-30 15:42:51 följande:

Bara ja som har en sen inskrivning? Är i v 10(9+4) å har inskrivning den 18/11 å då är vi i v 14(13+2)..

Jag har nästa v, i v 11. Känns rätt lagom tycker jag. Hade kunnat vänta till v 12 eller 13 också :)
  • Pyret 85
    MASA02 skrev 2014-10-30 15:01:18 följande:

Jag har BF 26:e Juni =)

Första barnet och är nu i v. 6 (5+5) 
    Ska på inskrivning imorgon!

Är ni trötta? Jag skulle kunna sova hela dagarna! =P

Vi har BF samma dag
    Jag känner mig inte tröttare än vanligt. dock så är jag vanligtvis ganska trött av mig på kvällen. Under dagarna känner jag mig piggare än vanligt.
  • MASA02
    Pyret 85 skrev 2014-10-30 18:41:03 följande:
    Vi har BF samma dag smile1.gif
    Jag känner mig inte tröttare än vanligt. dock så är jag vanligtvis ganska trött av mig på kvällen. Under dagarna känner jag mig piggare än vanligt.
    Va kul!! :) Jag är också född 85!

Är det ditt första? :)
  • lillafii
    carolinheiner skrev 2014-10-30 15:42:51 följande:

Bara ja som har en sen inskrivning? Är i v 10(9+4) å har inskrivning den 18/11 å då är vi i v 14(13+2)..

Jag har min inskrivning i v 12. Skulle kunnat haft den senare om vi inte valt att göra kub test.