• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • lyckobubblor
    thuram skrev 2014-10-05 21:03:16 följande:

Vet att det är vanligt att blöda lite då och då under graviditeten.. MEN det hjälper inte att veta när man väl är där.. Färskt blod på pappret imorse och riktigt huggande i magen.. (Sorry för infon..)

Någon som har några peppande ord?

Kram, säger som de andra och som du redan vet att det förmodligen inte är nåt. Men för din egen skull så boka in ett VUL imorgon.
  • lyckobubblor
    Fiiaaa skrev 2014-10-05 21:09:47 följande:
    Får dra till med nåt sånt, haha. Jag som är såå dålig på att ljuga och nu ljuger jag så jag tror mig själv hela tiden. Det är penicillin-kurer och märkliga körningar som gör att jag måste avstå alkohol, trött är jag för diverse olika konstiga nattliga upptåg, har typ slutat dricka kaffe för att jag känner att magen mår bättre av det, funderar på att ta en vit månad och helt enkelt göra en detox, hahaha, ibland fattar jag inte hur kollegorna kan köpa allt. Men det kanske de inte gör, de har kanske redan sina misstankar :)
    Jag tänkte dra till med att jag tänkte testa Sober October i år... Det är ju ett begrepp och det ligger ju lägligt i tiden. Passar även bra med att jag försöker träna mycket nu och få en hälsosammare livsstil som kollegorna vet. Jag har dragit ihop en AW nästa vecka som nästan alla ska med på så nåt trovärdigt måste jag ju hitta på.

Förra graviditeten kräktes jag hela tiden men känner inget ännu (peppar peppar) då skyllde jag på UVI har jag för mig... ;)
  • Fiiaaa
    lyckobubblor skrev 2014-10-05 21:40:45 följande:

Jag tänkte dra till med att jag tänkte testa Sober October i år... Det är ju ett begrepp och det ligger ju lägligt i tiden. Passar även bra med att jag försöker träna mycket nu och få en hälsosammare livsstil som kollegorna vet. Jag har dragit ihop en AW nästa vecka som nästan alla ska med på så nåt trovärdigt måste jag ju hitta på.

Förra graviditeten kräktes jag hela tiden men känner inget ännu (peppar peppar) då skyllde jag på UVI har jag för mig... ;)

Å, Sober October, det är ju strålande! Så får det bli! Tack för tipset ;) hade också en aw i fredags inbokad (då körde jag på att jag var tvungen att hämta sambon med bil senare), en till aw i veckan som kommer, och en konferens med övernattning om ett par veckor. Det blir inte lätt om jag inte hittar på nåt bra. Jag är ju inte direkt känd för att vara den som spottar i glaset vanligtvis, hehe
  • thuram
    Malllis skrev 2014-10-05 21:12:16 följande:

Jag håller tummarna för att allt är bra.

Om du känner dig orolig så skulle jag ringa till akuten och se om det finns möjlighet att göra ett vul ikväll. Annars så ring imorgon. Oron är inte bra för bebisen heller.

Fiiaaa skrev 2014-10-05 21:18:40 följande:

Det finns de som blöder i graviditeten. Tydligen fick min mamma en störtblödning i en av sina graviditeter, till och med gyn var övertygade om att det var mf på g, men sen slutade det och inget mer hände, resten av graviditeten var problemfri. (Fick reda på allt sånt här när jag blödde förra graviditeten).

Hur som helst är det klart du ska ha ett vul, ring till gynakuten el liknande och se till att de hjälper dig.

Håller såklart alla tummar jag kan för att allt är bra :)

lyckobubblor skrev 2014-10-05 21:37:14 följande:

Kram, säger som de andra och som du redan vet att det förmodligen inte är nåt. Men för din egen skull så boka in ett VUL imorgon.

Tack för era svar,dom hjälper mycket denna söndagskväll :) Brukar oftast se allt positivt och inte deppa ihop men ibland är det så skönt att få höra andras erfarenheter.

Resten av dagen har allt känts normalt, får se hur jag gör imorgon.. Annars har jag hälsosamtal på tisdag så kanske kan hålla mig tills dess och se vad bm tycker..

Imorgon har jag ju iaf annat att tänka på när man är på jobbet och klurar hur man ska lägga fram nästa lögn varför man till exempel inte dricker en hel kanna kaffe längre osv.. ;)
  • lyckobubblor
    Fiiaaa skrev 2014-10-05 21:51:54 följande:
    Å, Sober October, det är ju strålande! Så får det bli! Tack för tipset ;) hade också en aw i fredags inbokad (då körde jag på att jag var tvungen att hämta sambon med bil senare), en till aw i veckan som kommer, och en konferens med övernattning om ett par veckor. Det blir inte lätt om jag inte hittar på nåt bra. Jag är ju inte direkt känd för att vara den som spottar i glaset vanligtvis, hehe
    Samma här, spottar aldrig i glaset. Så det känns som att Sober October kan funka.
  • joseeffin

Kan inte minnas att min oro var såhär stark förra gången. Peppande ord efterlyses! För visst är det en bebis i min mage på G trots att jag bara har molande växtvärk i magen?

• Maggan87

Hej! Har precis läst igenom hela tråden och det är otroligt roligt att så många redan börjat skriva! Precis vad jag letade efter då jag letade mig tillbaka till familjeliv igen!

Den 3/10 letade jag reda på ett graviditetstest här hemma och fick ett svagt plus! Kände det på mig, har inte sagt något till sambon, vill ta nya test till veckan som visar ett tydligt plus! Vi har en 10,5 månaders tjej sedan tidigare och har pratat om att försöka bli men barn nu i höst med hade inte släng undan pillren än. Har slarvat lite men blev otroligt glad när jag såg pluset på Stickan ???? skulle köpa nya test nu i helgen, men vi har haft en riktig skithelg då vår dotter fick feberkramper i fredags ! Först nu i eftermiddag mår hon bra igen. Hade jättehög feber igår.

Hur berättade ni för era sambos? Familjer? Tror att min mamma misstänker det, för hon stirrade på min mage ikväll. Kollade mig i spegeln då hon åkt och såg svälld ut! Annars är det dåligt med symptom än, hunger och sämre humör bara. Så var det förra gången också. Hade inte illamående en enda gång då jag hade dottern i magen. Tidigare i veckan hade jag svinont i svanken i en hel dag och börjar fundera på om det har med pluset att göra.

Vet inte när jag har BF, för har inte gått tillbaka mensen sedan jag födde i November. Vad tror ni? I mitten av Juni någon gång? Svårt att skriva in mig på något datum förrän jag gjort ett digitalt test. Bor i allafall i Sundsvallstrakten och är 27 år. Har varit tillsammans med min kille i snart 10 år!

• Manelma

För mig har det tvärtom blivit lugnare mot slutet av denna vecka, imorgon går jag in i vecka 7 och jag har redan börjat känna någon form av svag illamående då och då. Inte särskilt roligt så klart men samtidigt ok om det fortsatt håller sig på denna nivå. Kommer och går lite under dagen och ibland blir lite mer förstärkt av lukter eller av vad jag äter under dagen. Men med en liten buse hemma hinner jag inte tänka och oroa mig så mycket han tar all min uppmärksamhet under hans vakna timmar. 21 månader snart och så mycket hyss! Tiden kommer nog flyga förbi denna graviditet. Brösten började också kännas fylligare och lite ömma dom som varit helt neutrala från start. Men går också i vågor fram och tillbaka. Längtar till VUL den 15 de och få se det svart på vitt den lilla rackaren som växer i magen. :) 

• micra
    MaHo89 skrev 2014-10-05 17:36:34 följande:
    Är i v 7, nej jag vet ju egentligen men det blir så otroligt jobbigt ibland. Har ju haft 2 MA och ett barn vi förlorade i v 22 pga genetisk sjukdom :/ ska ju få göra tidigt UL men har inte fått någon tid än. Vilket också stressar mig :/ måste nog ringa och skynda på :(
    Ja jag förstår dig, framförallt med tanke på vad du har i bagaget. :( Har du ingen gynakut du kan ringa? De borde ju kunna ta emot dig? Håller tummarna för dig!!
Svar på tråden BF Juni 2015