• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • lyckobubblor

Ja, att blöda under graviditet verkar vara ganska vanligt. Jag skulle vara lika orolig som du men det är förmodligen inte fara alls. Och om det är brunt är det väl gammalt oxå, är det inte så?? Kram

• Sinilam
    Fiiaaa skrev 2014-10-05 17:13:01 följande:

Å vad jobbigt <3 men så länge det bara är ljusbruna flytningar tror jag inte du behöver oroa sönder dig. Jag hade så i förra graviditeten, som tyvärr slutade i missfall tre veckor senare, men gyn trodde inte att det hade med flytningarna att göra, embryot hade dessutom utvecklats som det skulle under de veckorna. När missfallet satte igång så var det rött blod, stor skillnad! Håller alla tummar jag kan iaf, vet hur jobbigt det är och hur mycket man oroar sig <3

Tack! Hoppas verkligen det orkar inte med ett missfall till vill ju verkligen ha en liten till! Har inte fått något mer sen i fm men gah denna oro :(
  • MaHo89
    micra skrev 2014-10-05 15:38:46 följande:

Vilken vecka är du i?

Det är ju inget ovanligt att symptomen kommer och går i början men om du är väldigt orolig så kontakta din bm för att få göra ett vul. Då kan du ju om inte annat lägga oron åt sidan. Allt är säkert som det ska! :)

Är i v 7, nej jag vet ju egentligen men det blir så otroligt jobbigt ibland. Har ju haft 2 MA och ett barn vi förlorade i v 22 pga genetisk sjukdom :/ ska ju få göra tidigt UL men har inte fått någon tid än. Vilket också stressar mig :/ måste nog ringa och skynda på :(
  • IA89

Hej! Jag hoppar också in här

Igår plussade jag, på fyra test! Gjorde först två från billiga-tester, trodde inte dem så gjorde ett till från apoteket som visade ett streck man knappt såg.. Nähä tänkte jag, men ville ändå garantera så jag köpte ett test från Clearblue också som visade "Gravid 1-2 veckor"..

Jag tog ut min spiral den 22 Augusti och graviditeten är planerad ut i minsta detalj (jag tar examen i Januari och vi ville ha ett sommarbarn) men vi trodde ABSOLUT inte att det skulle gå såhär fort! Har inte ens hunnit få tillbaka mensen efter spiralen!

Jag är 24 år och fyller 25 i November, sambon är 27 år och fyller 28 i Februari! Vi har varit tillsammans 4,5 år :)

Trooooor... men stor gissning, att jag är i vecka 5 (4+6) .. Men har egentligen ingen aning... 

Gravsymptom då.. Växtvärk från h*lvetet samt väääldigt ömma bröst. Lite illamående från och till vid måltider..

Och jag som inte är så kunnig - är det dags att välja samt ringa mvc? Och vad händer när jag ringt dem? När får man första UL tillexempel?

• Fiiaaa
    Sinilam skrev 2014-10-05 17:27:11 följande:

Tack! Hoppas verkligen det orkar inte med ett missfall till vill ju verkligen ha en liten till! Har inte fått något mer sen i fm men gah denna oro :(

Förresten, glömde nämna att jag dessutom hade lite såna flytningar den här gången, runt bim. Kände mig helt uppgiven då och trodde att jag skulle få en exakt repris av förra gången. Men det slutade helt, nu har det gått två veckor sen dess, med stegring på testen och dessutom känner jag mig jättegravid. Så jag räknar kallt med att det är lugnt (än så länge iaf). Det är säkert ingen fara alls för dig heller!
  • TinkyWinky

Är det ngn som funderar på en gravid kudde?

Jag har ej haft ngn innan men då haft två kuddar o så då ja inte kunde sova annars.

★°☆ Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Theo 9/1-13 ☆°★
  • Gozzan
    Sinilam skrev 2014-10-05 17:05:28 följande:

Gud är så orolig.. har fått ljusbruna flytningar och är så rädd nu.. har inte ont eller så! Fick missfall i Juni så blir så rädd men det missfallet startade med snärta men behöver ju inte vara samma :( blir att åka till gyn akuten imorgon..

Hoppas du slipper oroa dig snart, jag har haft ljusrosa flytningar i en vecka nu men IVF kliniken säger att det är helt normalt så det är bara att hålla ut. Har dock köpt hem extra gravtest för att kunna ta för att lugna sinnet med jämna mellanrum :)
  • lindajenny

hej alla! Fick reda på idag att jag är gravid,borde va vecka 4-5. Va inte alls planerat men är lika glad (chockad) för det:)
    Har en dotter som precis fyllt tre, det är inte samma pappa.
    Ja nu väntar ett par spännande månader,man kommer på att man inte minns så mycket från förra graviditeten.
    Har en oerhört efterlängtad oktoberfest resa till tyskland om två veckor med mina bästa vänner där vi skulle dricka öl i massor, men nu får jag se efter dom istället:)

• Sinilam
    Gozzan skrev 2014-10-05 18:44:07 följande:

Hoppas du slipper oroa dig snart, jag har haft ljusrosa flytningar i en vecka nu men IVF kliniken säger att det är helt normalt så det är bara att hålla ut. Har dock köpt hem extra gravtest för att kunna ta för att lugna sinnet med jämna mellanrum :)

Hoppas verkligen att det är ok.. för har fortfarande symptom men det är ju inte något som betyder att det är lungt. Får åka till gyn imorgon så får jag svar! :)
Svar på tråden BF Juni 2015