• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Fläderpärlan

Hej! Jag hoppar in här, jag plussade igår för första gången hela mitt liv efter ett FET, vi har alltså genomgått IVF-behandlingar men fick sätta tillbaka ett fryst embryo. BF ca: 11-12 juni om jag har räknat rätt :) Åh det här är en dröm som går i uppfyllelse, bara att få skriva i den här tråden.. Inser att det är väldigt tidigt och långt ifrån klart men jag försöker njuta som bara den nu :) Vi har försökt i ca: 3 år innan. Vad har ni andra för symptom? När skriver man in sig på mvc?

• Lg85
    skorstenen skrev 2014-10-05 18:51:41 följande:

phpcADkjq42256.jpg

morgonens test överst

Nyss taget de andra

Måste va nått fel på testet?

Varför tror du de är fel? Syns dubbla steck på båda tycker jag. Gissar det planterats ett frö hos dig
  • skorstenen

För att stegring en är absurd.

Från svagt imorse till superstarkt ikväll

Gravid är jag ;)

Fick reda på nu att de är fel på vissa av testlagrets tester med ett visst batch nr 140308 tror jag..så de starka är nog defekt

• HannaFinland
    Kicki1310 skrev 2014-10-05 16:34:22 följande:

Någon mer som blivit mer virrig/tankspridd? ?

Känner mig inte med i matchen alls. Jobbar idag och satte ihop diskmaskinen helt fel så arbetskollegorna undra hur det stod till egentligen....????

Tankspridd är mitt andra namn känns det som :D händer ofta att ja tänker "o va skulle jag göra här då" :p
    Känner mig tidvis också lite yr/svindel.. är det någon annan som haft liknande? Kanske det är pga lågt blodtryck som jag vanligtvis också kan ha..
  • Nolan

Ni som undrar när det är dags att ringa mvc, ni kan ringa med en gång (imorgon) om in vill. De talar om när de vill ha ett första besök, vilket brukar vara hälsosamtal. Jag var i Tors, så glad över att få samma BM som förra gången. Både jag och sambon stormtrivdes med henne. :) Enl deras beräkningar är Bf ca 24/5, men pga lång cykel flyttar vi fram det ca 1 v. Blev framflyttad 4 dagar m sonen med. Så kub får sätta mer spikat datum.

Om någon orkar lägga till mig på listan, skriver alltid från paddan:

1 juni: Nolan, andra barnet, 31 år, Kronoberg

• Malllis

Hur är det med kub/nupp tester, är det olika från landsting till landsting vilka som får göra? Någon som har koll?

Jag har fått frågan vet jag vid mina två tidigare graviditeter men då avböjt.

• Isabella89
    Malllis skrev 2014-10-05 20:09:03 följande:

Hur är det med kub/nupp tester, är det olika från landsting till landsting vilka som får göra? Någon som har koll?

Jag har fått frågan vet jag vid mina två tidigare graviditeter men då avböjt.

I Stockholm ska alla erbjudas oavsett ålder. Min BM jag hade sist 'glömde' upplysa mig om detta. Jag insåg det själv för sent. Det gick ju bra men det hade känts bättre. Ska försöka få en annan BM den här gången också... Dock är de lite svåra att få tag på så har inte lyckats få någon kontakt än.
  • IA89
    Nolan skrev 2014-10-05 20:01:05 följande:

Ni som undrar när det är dags att ringa mvc, ni kan ringa med en gång (imorgon) om in vill. De talar om när de vill ha ett första besök, vilket brukar vara hälsosamtal. Jag var i Tors, så glad över att få samma BM som förra gången. Både jag och sambon stormtrivdes med henne. :) Enl deras beräkningar är Bf ca 24/5, men pga lång cykel flyttar vi fram det ca 1 v. Blev framflyttad 4 dagar m sonen med. Så kub får sätta mer spikat datum.

Om någon orkar lägga till mig på listan, skriver alltid från paddan:

1 juni: Nolan, andra barnet, 31 år, Kronoberg

Tack för informationen! Ska ringa imorgon, känns verkligt.. Lite läskigt :)
  • Elsa83

Jag har testat clear blues elektriska armband. Varje gång jag sätter på mig den tycker jag illamåendet försvinner. Men det kanske det skulle gjort ändå. :) men jag tyckte det var värt pengarna.

Fiiaaa skrev 2014-10-05 12:21:21 följande:

Illamåendet blir bara värre och värre. Ska inte klaga, har inte spytt än, men jag går runt med konstant åksjuka känns det som. Var in på Apoteket igår och köpte ett par sea band. Men vet inte om det hjälper...lite svårt att veta im jag sätter dem rätt också. Känns mest som att det gör lite ont på handlederna...

• Fiiaaa
    Elsa83 skrev 2014-10-05 20:16:25 följande:

Jag har testat clear blues elektriska armband. Varje gång jag sätter på mig den tycker jag illamåendet försvinner. Men det kanske det skulle gjort ändå. :) men jag tyckte det var värt pengarna.

Å vad bra att få höra att det hjälper! Fick det som ett andra alternativ på Apoteket, men tänkte att jag testar med sea band först med tanke på priset. Vet inte hur jag ska kunna ha dem på mig på jobbet bara utan att få frågor om vad det är (eller att nån känner igen dem).
Svar på tråden BF Juni 2015