• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Luttanlej

Mitt illamående började förra vecka . Konstant åksjuk. Konstant hungrig men det passar inte med illamåendet. Men jag är glad att jag inte spyr (än)... Är i vecka 7 nu.

• Hemlig78
    Gozzan skrev 2014-10-05 18:44:07 följande:

Hoppas du slipper oroa dig snart, jag har haft ljusrosa flytningar i en vecka nu men IVF kliniken säger att det är helt normalt så det är bara att hålla ut. Har dock köpt hem extra gravtest för att kunna ta för att lugna sinnet med jämna mellanrum :)

Hur har det gått?

Mina symtom försvann också helt plötsligt och nu går det fram o tillbaka.

Har också gjort ivf. Nr 2

Ska på VUL nästa måndag (13okt)
  • Elsa83

Jag använder armbandet när jag promenerar till jobbet. Sen upplever jag att effekten håller i sig. Men som sagt. Kan bara vara så att j ag inte har så mycket illamående.

Fiiaaa skrev 2014-10-05 20:28:16 följande:

Å vad bra att få höra att det hjälper! Fick det som ett andra alternativ på Apoteket, men tänkte att jag testar med sea band först med tanke på priset. Vet inte hur jag ska kunna ha dem på mig på jobbet bara utan att få frågor om vad det är (eller att nån känner igen dem).

• Nolan
    Malllis skrev 2014-10-05 20:09:03 följande:

Hur är det med kub/nupp tester, är det olika från landsting till landsting vilka som får göra? Någon som har koll?

Jag har fått frågan vet jag vid mina två tidigare graviditeter men då avböjt.

Landstinget bestämmer, i Kronoberg erbjuds också alla oavsett ålder. Vi gjorde ett förra gången. Det viktiga är att fundera på och diskutera vad ev resultat innebär. För vår del tänkte vi att vi i så fall hade längre tid att förbereda oss på.
  • Malllis
    Nolan skrev 2014-10-05 20:46:24 följande:
    Landstinget bestämmer, i Kronoberg erbjuds också alla oavsett ålder. Vi gjorde ett förra gången. Det viktiga är att fundera på och diskutera vad ev resultat innebär. För vår del tänkte vi att vi i så fall hade längre tid att förbereda oss på.
    Precis så tänker vi också! Det finns absolut inget som kan få mig att inte vilja ha barnet.
  • thuram

Vet att det är vanligt att blöda lite då och då under graviditeten.. MEN det hjälper inte att veta när man väl är där.. Färskt blod på pappret imorse och riktigt huggande i magen.. (Sorry för infon..)

Någon som har några peppande ord?

• Fiiaaa
    skorstenen skrev 2014-10-05 20:33:28 följande:

Säg att du har illamående pga magkatarr ;)

Får dra till med nåt sånt, haha. Jag som är såå dålig på att ljuga och nu ljuger jag så jag tror mig själv hela tiden. Det är penicillin-kurer och märkliga körningar som gör att jag måste avstå alkohol, trött är jag för diverse olika konstiga nattliga upptåg, har typ slutat dricka kaffe för att jag känner att magen mår bättre av det, funderar på att ta en vit månad och helt enkelt göra en detox, hahaha, ibland fattar jag inte hur kollegorna kan köpa allt. Men det kanske de inte gör, de har kanske redan sina misstankar :)
  • Malllis
    thuram skrev 2014-10-05 21:03:16 följande:

Vet att det är vanligt att blöda lite då och då under graviditeten.. MEN det hjälper inte att veta när man väl är där.. Färskt blod på pappret imorse och riktigt huggande i magen.. (Sorry för infon..)

Jag håller tummarna för att allt är bra.

Om du känner dig orolig så skulle jag ringa till akuten och se om det finns möjlighet att göra ett vul ikväll. Annars så ring imorgon. Oron är inte bra för bebisen heller.
  • Fiiaaa
    thuram skrev 2014-10-05 21:03:16 följande:

Det finns de som blöder i graviditeten. Tydligen fick min mamma en störtblödning i en av sina graviditeter, till och med gyn var övertygade om att det var mf på g, men sen slutade det och inget mer hände, resten av graviditeten var problemfri. (Fick reda på allt sånt här när jag blödde förra graviditeten).

Hur som helst är det klart du ska ha ett vul, ring till gynakuten el liknande och se till att de hjälper dig.

Håller såklart alla tummar jag kan för att allt är bra :)
Svar på tråden BF Juni 2015